TJ

Alla inlägg under november 2014

Av tj - 12 november 2014 08:18

Tja på er. Ja nu känns det som att vintern är på väg xD
i alla fall så är det praktiken snart. Det väntas kakor och jag har börjat hitta de godaste bitarna i chokladasken med, haha.
Vilken goo praktik va!


   

Av tj - 12 november 2014 00:07

Håller på att lära mig klassificera efter Dewey, som består av siffror. Jag har lyckats med min bok än så länge:

800 – Litteratur

830 – Tysk litteratur och litteratur på besläktade språk

839 – Övriga germanska litteraturer

-          839.6-839.8 – Särskilda nordiska litteraturer

839.7 – Svensk litteratur

839.73 – Svenska romaner och noveller

839.738 – Svenska romaner och noveller - 2000-…


Visst verkar det roligt!   

 

Av tj - 11 november 2014 16:41

Efter fem år så har bloggen äntligen fått en introduktionsfilm!

 

 

Av tj - 11 november 2014 00:09

 

Det är härligt med synliga detaljer!

 

Bloggen är nu öppen igen... (det har den väl alltid varit?)... jo, men nu är designen klar. Jag kommer att jobba mer med bloggen under veckan för att ordna upp med det sista. Den andra kursen tog sin början i dag och jag har väl inte direkt någon kommentar. Det mesta består trots allt av praktiska övningar, så det lär nog bli roligare. Men det återstår att se ;)

 

Varför bloggar jag alltid så sent? Det är nog TV:n och annat arbete. I natt var jag ändå pigg och övervägde att stanna uppe, men så kan man väl inte hålla på? Nej! Nu måste jag försöka komma i säng. Om några timmar är det nya tag igen...

 

Av tj - 10 november 2014 16:48

Tjenare på er!!


Dagen på min andra praktik nu då.

Var väldigt trevligt med många fler personer än på min andra praktikplats och det var fika med frågesport och fast att jag sett svaren så hade jag ju inte tittat på ledtrådarna eller något sånt min idiot så jag hade ju problem med att klara alla i alla fall!!   


Nu väntas snart att vi ska åka till Media Markt, , , , igen. Det börjar bli en riktig vana och allt för en portabel hårddisk som inte vill fungera så idag ger jag upp på den helt enkelt, hehe...


Ja, nu är arbetet med det nya introt till Specialen klar och blev väldigt nöjd och det är verkligen något helt annat och ni som inte tror mig kan ju jämföra nu på fredag från tidiagre xD


Nu skylt har jag sett att J skaffat och det har jag ned så här konner den och vi hörs!!

 

 

Av tj - 9 november 2014 23:39

 

Då var man hemma igen efter firandet av Mårten Gås i Alvesta. Det sorgliga är att det inte är traditionsenligt med gås, utan med kyckling, och så utesluts svartsoppan. Det hade varit roligt att pröva någon gång.

Den här gången var det bara jag och farmor som tillbringade tiden tillsammans. Inte så tokigt i och för sig, även om det kändes lustigt med tanke på högtiden. Vi hann i alla fall prata om sånt som vi annars inte brukar prata om och det uppskattades.


Som ni märker börjar bloggen ta sin form. Designen är sånär som på färdig och menyavdelningens funktioner börjar funka. Ni kan redan nu testa länkarna och börja orientera er. Vår förhoppning är att det ska vara lättare att hitta till de ämnen som ni efterfrågar. Än finns fortfarande småsaker att fixa, men på det stora hela så är bloggarbetet klart.


I morgon börjar den nya kursen. Deweyklassifikation!

        

Av tj - 9 november 2014 21:31

Tjenixen på er allesammans! 

Inte bara våra Svenska läsare utan såklart till er som följer oss från andra länder med.  


Vårt arbete med bloggen börjar nu dra sig till sitt slut. Ni som har läst detta nu samma kväll vet detta också när jag säger att det finns en del ändringar. 

En ändring jag känner mig stolt över är hur snygga kategoriskyltarna nu har blivit,en riktig uppgradering från förra bloggdesignen!!


Det är också andra saker som våra sidor på sociala medier men detta kommer vi att nämna mer imorgon troligtvis.


Ikväll är det också sista gången med denna min närvarande "MVH/T" skylt för det ska såklart ändras så att den speglar den nya designen och lika så ni som sett den senaste fredagsspecialen vet att det introt kommer att göras om. Detta sker ikväll. 


Mängder med saker så det känns jätteskoj!

Ha det så bra med er!!


 


Av tj - 8 november 2014 19:54

Hej på er.
Er dag har nog varit lite mer lugn än min, haha!
Boda Borg besökte vi idag och jag är helt ärlig och trodde inte en sekund att de skulle vara så svara banor. Vi fick fyra stämplar och dessa stämplar markerar att man klarat en bana. En bana var då inte en utmaning utan när vi klarat ett går man vidare till ett nytt jävla rum och en ny utmaning.
Olika svårigheter var det såklart med. De fanns de banor som var fysiska och de som var mer tänkare samt en blandning.
En bana var med nät som vi skulle klättra igenom och sen så efter 25 gånger kom vi vidare till sista rummet. Då går jag ut genom fel dörr och alla måste börja om.. haha. Detta var min dag och om ni har vägarna förbi boda borg i karlskrona kör på en heldagsbiljett för vi gjorde många men klarade 4 på 5 timmar och var sist ut. Ha det bra på er.

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards