TJ

Alla inlägg under februari 2010

Av tj - 28 februari 2010 19:21

Hej hej nu har jag varit i stockholm från fredag till nu . Det har varit roligt att följa de svenska lagen i sina sporter i Vancover, svenskt guld i curling det var härligt att se Canada bli två:a istället för etta   .  Imorgon blir det sista dagen innan skolan börjar igen sådär    Idag har det varit mycket bilande och mycket stilla sittande :D godnatt.   /T

Av tj - 25 februari 2010 07:30

  

Hej på er    


Nu gäller det att vara uppe i ottan. Jag ska ner till bokrean och se om det finns några böcker som man kan köpa. Nej, nu måste jag kila annars hamnar vi långt bak i kön som väntar där borta


/  J

Av tj - 24 februari 2010 20:12

Tjena !    Idag vaknade jag typ 10, gick upp och sedan så var det OS att titta på. 
Idag har det varit mycket wii och tv, inget mer att hitta på. Längtar lite till skolan för då har man ju något att göra om dagarna, men sammtidigt så vill man avstå från plugget. Skönt med en extra ledig dag på måndagen. Man slipper ju att gå upp så tidigt då. Längtar ochså till sommaren så klart, med soliga dagar och  värme så klart. Man blir ju gladare i sommartid.  / T                  / T    

Av tj - 24 februari 2010 12:15

Kantarelltoppade färsbiffar med sallad  

 

  

 

Antal portioner: 4

Ingredienser

500 g blandfärs
1 st ägg
2 skivor vitt bröd, utan kanter
1.5 dl mjölk
1 st finhackad gul lök
1 tsk flingsalt
1 krm malen peppar
0.5 msk ½ msk smsmör ½ msk vanlig rapsolja till stekning


Topping
1 l kantareller, 350 g
1 skalad schalottenlök
2 st hela skalade vitlöksklyftor
2 msk crème fraiche
1 st äggula
2 dl riven parmesanost
1 msk smör


1 påse ruccolasallad, 40 g
1 litet huvud isbergssallad
2.5 st morot
1 msk kallpressad rapsolja
1.5 msk vit balsamvinäger
1 st zucchini
1 krm flingsalt
0.5 krm svartpeppar (malen från kvarn)


Gör såhär: 

 

1. Sätt ugnen på 225 grader, grill.

2. Färsbiffarna: Finfördela/lägg brödet i en skål med ägget och mjölken. Finhacka löken och blanda ner löken och blandfärsen, salta och peppra. Forma färsen till 4 biffar, bryn i smör och olja ca 4 minuter på varje sida. Låt biffarna steka undertiden svampen förbereds.

3. Bryn svampen, löken och vitlöken i smör, salta och peppra. Lägg svampfräset i en skål. Blanda i crème fraiche, äggulor och parmesan. Fördela blandningen på biffarna. Sätt in i ugnen och stek i ca 5 minuter.

4. Under tiden, riv morötterna och zucchinin grovt på rivjärn. Blanda i 1 olja och vinäger, salta och peppra. Innan servering, lägg i ruccolan. Lägg upp salladen på tallrikarna, ta ut biffarna ur ugnen och lägg en på varje tallrik.



Av tj - 24 februari 2010 10:15

    


Nu är det 10 minuter kvar tills bussen går. Står på stationen och väntar på buss 144. Jag hoppas att den kommer och att blir en fortsatt bra dag för det är så kallt här.


Le åt eländet och ha en fortsatt bra dag   /  J 

Av tj - 23 februari 2010 19:06

  

Nu är det 15 timmar och 15 minuter ungefär till avfärd. Har vart med en komis. Vi var ute en stund innan vi gick in och spela Wii. Sen såg vi på OS lite grann. Nu ska jag äta Fiskpinnar med potatis och sås. mmmmmmmmmmm


Ha en bra fortsättning på dagen  /  J    

Av tj - 23 februari 2010 10:34

Morrn morrn   


Vaknade 7.50 idag. Härligt att äntligen vakna av sig själv och inte att väckarklockan tvingar upp en. Idag blir min sista dag hemma innan resan. Någon vill kanske veta vad jag ska. Äsch, jag tar en tur ner till Alvesta. Vi får se hur länge jag stannar men vi börjar ju inte skolan för om en vecka precis.


Åt 4 smörgåsar till frukost för jag gick o la mig hungrig igår. Ska nog börja packa snart och sen ska jag va med en kompis. Det kan komma ett inlägg ikväll.


Hoppas ni får en trevlig dag  / J

Av tj - 22 februari 2010 23:51

  

Hej hopp!    


Idag fyller min far 38 år så då grattade jag honom. Det har kommit mycket snö som ni ser ovan. Det är min balkong och kullarna som sticker upp är stolar och bord. Jag vaknade 9.20 och gick upp. Satte mig vid datorn och åt frukost sen. Gick till en kompis och vi gjorde lite diverse. Middagen blev korvstroganoff med makaroner. Jag ber om ursäkt för att jag inte lagt in så mycket på sistone men har inte haft tid.


Imorgon är det sista dagen innan jag reser bort ett tag. Ska bli kul att resa lite     


God natt   /  J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards