TJ

Alla inlägg under februari 2010

Av tj - 7 februari 2010 15:06

Hej hej alla bloggare. Idag har jag varit ute och så har jag gjort mycke läxor, tråkit men ett måste.  


Söndagarna är på de viset att man tar tiden till att tänka på att det är måndag imorgon. Det är synd men så är det för mig, hehe. På tisdag så har vi nationella proven i svenska, vi har övat på det i över en och en halv vecka i klassen, men man vet aldrig hur det kommer att gå. hejdå allihopa, ha det bra!  

/T

Av tj - 5 februari 2010 21:36

För att sammanfatta dagen så körde vi Kategorileken på Svenskan och såg film på Histrorian. Nu är jag hos pappa vid hans dator och har sett Let´s Dance. Har röstat på min favorit och väntar på att se vem som åker ut denna veckan.


Och det blev Rabih som åkte ut.


Sköt om er   /  J 


En Ny morgondag väntar på oss    


        

Av tj - 5 februari 2010 18:00

       

Av tj - 4 februari 2010 22:07

Hej alla bloggare där ute!!!!


Ända sedan veckans kändis kom in i bilden har vi fått massa fina kommentarer och besökare och såhär. Helt fantastiskt ju.  Hoppas att ni är nöjda med veckans kändis och är det någon förmodan inte skulle va det så kommer det en ny nästa vecka.


Jag garanterar inte att det blir en ur EMD för jag tycker att det blir lite tjatigt och jobbigt att liksom ta EMD flera i rad så därför kommer de senare in på året.


Vi vill gärna påpeka, men vi vill inte heller tvinga er eller tjata. Rösta gärna i omröstningen vad ni tycker. Ni är ju såklart anonyma.


Ha det bra så länge         /  J 

Av tj - 4 februari 2010 20:15

Hej hej alla bloggare ! Om man ska sammanfatta dagen så får man en rätt trevlig kaka.    Dagen började med bild följt av So, matte, mat så klart och idrott. Efter idrotten så hade jag en timme fritt kan man säga innan vi skulle tillbaka för att ha engelska. Jag och två kompisar gick därför hem och fixade lite med våra bloggar m.m


Det som är skönt med imorgon /fredag, det är att det är helg   Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på i helgen utom att jag ska se melodifestivalen som är på lördagen, det ska bli kul. Några tips kanske?              


ha det bra!! / T 

Av tj - 3 februari 2010 23:00

Tjena    


För att sammanfatta dagen så började jag 9.15 och slutade 12.35 Efteråt hade man lite fritid innan bussen avgick 16.30 ner till stan. Bowlingträningen gick ganska bra idag. 18.15 avgick bussen från stan. Sedan var det tv 20.00 fram till 21.45


Nu har jag bestämt mig för att lägga in en kändis varje vecka. Detta börjar redan imorgon kl. 12.15 och fortsätter sedan under dagen. Vem det blir får ni se då.


Ta hand om er och sov gott   /  J 

Av tj - 3 februari 2010 12:15

  

En sån här kall och blåsig vinterdag vill man nog värma sig med en god soppa.


Köttfärssoppa  2 personer


100 g köttfärs

1 bit purjolök

1 msk margarin

1 potatis

1-2 morötter

1 liten bit rotselleri

1/2 palsternacka

4 dl vatten

1 buljongtärning

salt, peppar


1. Ansa, skölj och skär purjolöken i tunna skivor.

2. Skala, skölj och skär potatis, morötter, selleri och palsternacka i strimlor.

3. Smält margarinet i en kastrull. Fräs purjolök och köttfärs i fettet ca 5 min på ganska svag värme. Smula sönder köttet med en trägaffel.

4. Tillsätt potatis och rotfrukter, vatten, buljongtärning och kryddor.

5. Koka tills potatis och rotfrukter känns nästan mjuka 10-15 min på svag värme.

 

Till detta gjorde jag Scones också:


4 1/2 dl  vetemjöl

2 tsk bakpulver

salt

50 g margarin

2 dl mjölk


1. Sätt ugnen på 250 grader och smörj en plåt.

2. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål. Fördela margarinet i mjölblandningen med fingertopparna.

3. Tillsätt mjölken och arbeta raskt samman degen med träsked. Dela degen i 2 delar.

4. Lägg delarna på plåten så att du med mjölad hand kan trycka ut dem till runda kakor ca 1 1/2 cm tjocka.

5. Skåra varje kaka i 4 delar och nagga med en gaffel. Grädda genast omkring 10 min.

 

Hoppas det ska smaka!

   

 

Av tj - 3 februari 2010 12:00

             Här är lite roliga bilder till er bloggare                                        / T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards