TJ

Alla inlägg under juli 2012

Av tj - 31 juli 2012 17:39

Tjaa! Kom just hem ifrån en regnfri springtur faktiskt. Vilket är otroligt med tanke på att resten av dagen har varit så grå och trist ute...   Men man känner sig starkare i benen och det är mycket roligare att springa nu än för några månader sen så det måste ju betyda lite framgång haha   Hur många tycker det är kul att springa liksom, nja inte vet jag. 


Sen var det lite tidigare, tidig eftermiddag rättare sagt, som vi besökte sjukhuset och då blev det såklart det jag hatar mest och det kan vara vad ?? Blodprov såklart. De verkar tycker att till allt så ska det tas blodprov och så stick stick sen klart..  Efter det så fick jag i alla fall lite mat i mig och lite vila innan springturen.


Nu ska jag också säga, så börjar förberedelserna inför Skottland. Det är pund som vi ska ha och vilka väskor, vart vi ska bo, hur många timmar vi flyger, pass, ja jätte mycket som ska göras    Vi kommer ha en åk-resa kan man säga. Vi ska bo några nätter i bland annat i Edingburg och sen resa med Harry Potter-tåget och det är väl till det som jag längtar mest.
Sen ska vi se på Tatoo som i detta sammanhang är olika länders musikkårer som spelar på den sista natten.
Det kommer nog bli as kul allting     

 

Här är ett foto av det superfina bokmärket som min älskling har gjort!

 

 

Ha det bra allesammans !! 
MVH/T

Av tj - 31 juli 2012 13:29

 Nu bjuder T på 2 av sina favoriter    Häng med   




Kommentera!  

MVH/T

Av tj - 30 juli 2012 14:04

 

Hej allesammans och nu kommer jag här med nyheten om att Omröstningen för djurtävlingen som har hållits här nu i 3 veckor ungeför är avslutad   Många bidrag fick vi in och både J och jag hoppas såklart att det blir lika många eller fler nästa gång det blir en tävling, detta tack vare vår nya mail-adress som gör det lättare för alla att delta.   



   


Detta är vinnaren med 50% av rösterna så ett stort GRATTIS till ägaren av denna söta hund!  

     



Tack till alla som har röstat och till alla som har skickat in   


Ha det gött så hörs vi snart igen !


MVH/T  


Av tj - 29 juli 2012 19:49

Hej hopp allesammans !! Alla glada människor som läser bloggen ?? Ja tänkte väl det.   


Idag så har vi fått veta lite om vad J har haft för sig, det har varit Båsdag med pizza och glass och allt vad man kan tänka sig.  Vad har jag och älsklingen haft för oss då ? Jo idag har vi tagit en regn-prommenad, det är alltid så mysigt att gå lite och höra regnet på lite lätt på paraplyet när man går i skogen, det kan ni tänka på killar om ni har tjej.  


Sen har älsklingen också ägnat mycket tid åt färg lägga Graffiti målning med våra Namn. Just nu håller hon på med mitt, hennes eget är klart redan    Sen har vi sett lite på OS som har dragit igång, ni missade väl inte invigningen ? Den var super, fullt med trummor och Englands historia från bondesamhället till industrialiseringen  


Nu ska vi fixa lite i ordning lite så vi får höras en annan gång!

MVH /T 

Av tj - 29 juli 2012 14:04

Sol och bad har verkligen fyllt våra dagar ute på Mellbystrand. Men samtidigt har vi tagit tillfälle att upptäcka mer av Laholms kommun med omnejd.   

   

Först åkte vi till Båstad och åt glass. Jag tog en drömskål hette det. Sen blev det att gå runt lite. Lite olika lopper som pappa kallar det har vi hunnit med. Fyllde nästan hela bilen med sånt. I Torekov kollade vi på båtar och åt pizza. Där spelade vi också äventyrsgolf. 

     

   

Under tiden i Skummeslöv badade i tempererad vattenbasäng. Det var då som solen lyste som starkast. Inom loppet av fyra timmar förvandlades vi alla till röda kräftor. Mest bränner det på axlarna och idag har man gått med blöt handduk. Riktigt sticker och kittlar i huden. Hoppas jag ömsar bort skinet.

   

Bilderna säger mer om våra dagar.    /J 

Av tj - 27 juli 2012 00:25


Hej på er allesammans. Nu har vi spelat lite kort älsklingen och jag.. Vi valde den större kortleken för större utmaning    

Ni kan ju gissa att jag fick många kort på hand och där med en förstörd tumme, haha ! 

Nu drar sig klockan mot kl 1 så ni som läser detta, gå och lägg er xD 

Det borde gälla oss också tycker ni då eller hur.... Godnatt MVH/T, E.
 





Av tj - 24 juli 2012 19:11


MVH/T
 

Av tj - 23 juli 2012 19:15

Hej allesammans!


Idag har vi lämnat älsklingen hos sig, vi ska ses imorgon, då kommer hon igen    


Sen var vi och köpte en splitter ny :  


Och till den så köpte vi också :  


Som jag har letat efter i flera månader, för den är så fantastiskt braaaaa !! Det är lite coolt att den är 15 år gammal och kan fortfarande köpas, de ni.


Fast innan jag kan se på den så måste jag städa bort från min:  



OOo glömde en sak, vi  


nyss och det var jätte gott ikväll, tonfisk-röra med rostat bröd, gurka, tomater, ost och bra tv  


Efter filmen så kanske det blir lite:  

Men vi får se  


Ha det gött allihopa önskar jag   


MVH/T 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards