TJ

Alla inlägg under november 2014

Av tj - 22 november 2014 22:38

Så var denna fantastiska dag över. Det är något speciellt med den lokala bokmässan ändå, så mycket folk att man tror att man har hamnat någon annanstans. Nej, nu överdriver jag igen, hehe. Men i år var det betydligt fler än i fjol och man gläds med alla skrivarsjälar som samlas under samma tak för ett par timmar, och blir stolt när man inser vad Kronoberg egentligen kan erbjuda. Vi är grymma alltså! Behöver inte ens läsa deras böcker för att påstå det. 

 

Köpte Marias samlingsvolym under vårt trevliga samtal.

 

Denna underbara dag lider nu mot sitt slut  Jag tackar alla som var där och framför allt de som satt bredvid mig på varsin sida. Astrid Wiking Ahlberg och Maria Bielke von Sydrow som båda är fantastiska. Jag ser fram emot att få läsa deras böcker.
Nu känner jag att det är dags att ta tag i det här igen. Fingrarna har vilat alltför länge. Novellerna ska avslutas och sen blir det en ny roman som förmodligen blir min personligaste och kanske ett av mina jobbigaste skrivprojekt. Kanske därför som jag dröjt ut på det.

Tack allihop    

Björn Wirén passade dessutom på att intervjua mig och den kan läsas här!

 

Av tj - 22 november 2014 20:31

Tja på er!!


Ja sista dagen då innan tillbaka till Värna. Lite bubbel ute i trädgården i poolen innan det är dags för mig att börja packa.


Idag har J och jag haft krig på Mario kan vi ju säga och platserna skiftade ganska snabbt om jag får säga så själv ^^


Nu är det tid för ett dopp så ha det gött på er !!!

 

 

Av tj - 22 november 2014 00:25


 
 

 

Av tj - 21 november 2014 20:20

 

Nu tror jag allt är klart inför i morgon. Matlådan är fixad, beställningsformulär utskrivna och böckerna nerpackade. Nu blir det Idol och paj!   

 

I morgon kan ni träffa mig på Växjö stadsbibliotek kl. 10-16 under Kronobergs bokmässa. Margareta Olsson - En kvinna i tiden kostar numera bara 79 kr.

 

 

Av tj - 20 november 2014 20:24

 

Har inte den blekaste aning om vad jag ska göra just nu, så bestämde mig för det självklara... blogga! Jag skrev en sida i går. Jag vet inte, kanske har en sån där dålig period nu då allt bara hänger över en och man tar sig inte kragen och gör något vettigt.

Det är sant att studier tar mycket tid, men i mitt fall är det inte hela sanningen. Jag får skylla mig själv om jag väljer att göra annat. Velar ofta hit och dit numera. Det gäller att sätta ner foten och tvinga sig själv att göra det. Nää, nu överdrev jag. När jag väl är igång så blir jag ju så där lycklig som jag var för ett år sedan. Och jag förstår än en gång att det här är något man måste värna och vara rädd om.   

 

Inget vettigt är det på tv heller. Bara Ska vi göra slut? kl. 21 på 5:an, brukar ni titta på det? Jag kan väl inte direkt säga att jag följer det, men i brist på annat.

 

Ja, det var det! Ni får ha det så bra. Kram!

 

Av tj - 20 november 2014 18:43


 
 

Av tj - 19 november 2014 21:13

Då var det dags för filmresan nr 2!


   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards