TJ

Alla inlägg under juni 2010

Av tj - 11 juni 2010 21:20

Hej Hej alla glada människor där ute.    Idag har det varit en väldigt nervös dag och det hela dagen. Det har varit det sommarskoj. För er som inte vet var det är så är det som en show som alla elever som vill kan uppträda med en teater eller sjunga eller spela något. Jag spelade trombon tillsammans med en kompis. Rakt under detta inlägg kan ni se på en av showerna som vi var med på.

 Det var nervöst hela tiden speciellt precis innan jag skulle gå upp på senen. Det gick hur bra som hälst och det är jag ju jätteglad över.    


Men nu är helgen här,problemet är att det regnar hela tiden. Har gjort den nu några dagar, men det ska visst bli lite sol i helgen. Jag har inte så mycket planerat så det kan bli hur det vill. Det bästa är nog att ta dagen som det kommer.


hejdå /T    

Av tj - 10 juni 2010 17:34

Hej hej. Ja denna dagen har minsann varit rolig, vi spelade spel på lektionerna eftersom vi inte har arbete att göra nu när det är så nära sommarlovet. 12.15 var det dags för brännboll, det var jätte roligt och vi hade ett bra lag, men vi förlorade så det visslade om det.    Men kul var det imorgon så kommer dagen som jag har längtat efter en lång tid, Fredag. Denna fredagen är speciell för det är sommarskoj. Jag ska vara med och jag tycker att låten som jag ska spela är jättebra. Det kommer säkert att vara lite nervöst innan det är min tur. Jag ska få det filmat så att alla som läser bloggen får se det.    Jag glömde.... Vi såg också på film i klassen. Jag har sett den förut men den blir inte sämre för det. Angående frågorna som ni kan ställa vill jag bara säga bra jobbat. Vi har fått in väldigt många frågor, så det dröjer nog inte så länge innan ni får svar på dem. hej så länge    /T


    

Av tj - 7 juni 2010 20:59

Hejsan hejsan. Ja.... Idag så har vi haft hemkunskap och vi gjorde köttbullar och goa potatisar. Imorgon så ska vi se på film den mesta delen av dagen, tömma skåp och sådant. Efter skolan började det regna och det gör det nu när jag skriver. Efter en stund kom J över och v såg på filmer och lite annat roligt.   


Men jag hoppas snart att vädret blir bättre, det ska vara såhär i några dagar nu har jag hört men jag hoppas att dom rykterna inte är sanna. Vi tänkte sätta oss och göra ett videoinlägg men sedan kom vi på att det får vänta några dagar.    Men nu måste jag gå, hejdå allesammans.  /T

Av tj - 7 juni 2010 13:30

Brottet blir visst större nu när ett hus brunnit ner. Mr.Smith och Buster försöker se om det finns något som kan avslöja den skyldiga. Del 4 av 8.


   

Av tj - 6 juni 2010 19:40

Hej på er    


Ja.. medans T spelar på trummbon och njuter av livet så jobbar en annan. I helgen har jag vart med pappa och hans sambo i husvagnen uppe i Ulricehamn. Där uppe finns det ingen dator tillgänglig så något bloggande går inte för sig.


Denna helg har det vart arbete på campingen då man ska städa och snygga till allt. Jag hjälpte till med att måla om huset. Det tog lite tid och färg fick man på kläderna och i håret. Under tiden fick vi både fika och mellanmål med soppa.


På kvällen grillade vi även och samlades alla om hjälpt till under ett tält och åt. Sedan spelade vi alla points. Spelet är nästan som kubb. Du har 12 pinnar framför dig med siffror från 1-12. Sen har du en pinne som du ska kasta på de andra pinnarna. Träffar du en så får du så mycket poäng som pinnens siffra är. Slår du ner fler får du så mycket som du slog ner.


Exempel.. Jag slog ner pinne nr 12 så jag skulle fått 12 poäng men råkade träffa en till så då fick jag istället 2 poäng. Man ska samla 50 poäng. Jätte kul faktiskt när alla var samlade. Idag har vi inte gjort så mycket mer en att packa och åka hem som tog 2 timmar att göra.


Vi hörs   / J 

Av tj - 6 juni 2010 16:01

 

  

Av tj - 5 juni 2010 21:14

Hejsan hejsan. Det har varit en till av dom där härliga dagarna. Det har varit lika varmt som igår gissar jag på. Idag har jag ju såklart varit ute nästan hela tiden. Jag har också fixat lite med filmer och bilder.   Sista dagen med veckans låt idag. Lite tråkigt, den är ju så bra. Om ni tycker att en veckans låt är extra bra så kommentera ett inlägg och skriv att ni vill ha den som ett inlägg.


Idag har jag fixat en häftig vattenpistol till onsdagen då vi kommer att ha vattenkrig på skolan, jag hoppas att det blir kul. Alla sprutar nog  på lärarna skulle jag tro.  


Nu kan man bara hoppas på att söndagen blir lika skön som lördagen. Ha det så gött allihopa.   /T  



    

Av tj - 3 juni 2010 18:42

Hej Hej. Idag har vi alla välkommnat den heta sommaren. Det känns som det i alla fall. Det har nästan varit för varmt. Jag är glad för att nu slipper man vantar och mössor och mycket annat som är jobbigt att ha. Ett stort pluss är att jag inte behöver andvända mitt skåp i skolan, för det finns inget att stoppa i det.   


På onsdag har jag hört att det ska bli vattenkrig på skolan. Det får ju vädret bestämma. Men det blir nog kul om det blir av. Jag får förbereda mig väl till striderna.  

                                                

Jag tycker att hela veckan har gått extra fort. Matte, engelska, svenska, hemkunskap och so lektionerna bara sveper förbi. Nästa fredag är det sommarskoj. För er som inte vet vad sommarskoj är. Det är en slags show där eleverna själva uppträder. Jag tycker och tror att det kommer att bli skoj. Det är mycket som händer nu näste vecka. Det är brännboll och vettenkriget då, sommarskoj, det blir nog något mera men det får man nog veta då.


På söndag är det Sveriges nationaldag. Det kommer nog att vara fullt med aktiviteter och massor av andra saker.  Det är första gången på länge som jag säger att helgen är precis lika lugn som skoldagarna. På engelskan idag så gick jag och J ut i solen och pluggade lite där istället för inne i klassrummet.


Nu ska jag ut och grilla. Hejdå Ha det så varmt ute, / T  


  Min katt Nisse.

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards