TJ

Alla inlägg under juni 2010

Av tj - 19 juni 2010 07:45

Mer än ett år har gått sedan kronprinsessan gav ut att hon och Daniel skulle gifta sig och nu är det dags. TJ hyllar henne och ska närvara framför tvn.

 

Allt startar redan 7.58 på svt 1 och tv4. Vigseln äger rum 15.25 sen har du bröllopsintervjun 0.00

Önskar en härlig bröllopsdag        /  J      

Av tj - 18 juni 2010 19:44

Som jag sa i onsdags så var vi med klassen innan vi åkte hem. Här är lite bilder från alla i klassen.  Fortsatt glad sommar     


     

      

                /  J 

Av tj - 18 juni 2010 09:38

Igår ca 22.00 avregistrerade msn mig från mitt konto. Jag själv vet varför men jag var inte beredd. Hade jag vetat innan hade jag skrivit till mina kontakter att jag skulle få en ny. Igår addade jag alla igen så jag hoppas att alla får de.

  

Nu ska jag fixa och mixra med mitt nya konto så att det ser ut som det brukade om allt går. Vi ska ut till landet också idag. Imorgon är det kungligt bröllop så vi får se om vi hinner se. Ska förbereda inför söndag då morbror fyller 25 år.


        /  J

Av tj - 17 juni 2010 10:00


                              /  TJ

Av tj - 16 juni 2010 19:45

HEJ ALLA                   


Idag har vi slutat grundskolan, bara gymnasiet kvar om ca 8 veckor. Nu ska man bada och sola, ha det bra bara. Dagen började 8.10 i klassrummet då vi fick våra betyg. 8.39 gick vi ner till avslutningen på skolgården. Rektorn hållde sitt tal. Efter gick vi upp till klassen 9E. De bjöd på fika och dryck. 


Efter det tog jag och T en pizza på florens. Jag tog Gladiator och T Hawai. Vi har ätit middag hos T. JÄTTE GOTT  Riddarspelet tog vi oss ann igen.

Vi önskar er en glad sommar     /  TJ

Av tj - 16 juni 2010 17:44

  Chokladpaj 

Antal portioner: 12


125 g smör

2 1/2 dl vetemjöl

3 msk strösocker

2 msk kallt vatten

Fyllning:

4 ägg

1 dl socker

2 dl sirap

2 tsk vaniljsocker

100g mörk blockchoklad

Till servering:

vispad grädde

frukt


1. Pajskal: Sätt ugnen på 175 grader. Finfördela smöret i mjölet till en grynig massa. Tillsätt socker och vatten och arbeta hastigt ihop degen. Kavla ut degen och klä en form med löstagbar botten. Fäst en aluminiumfolieremsa runt kanterna och nagga pajbottnen med en gaffel. Ställ formen kallt 15 min innan du förgräddar pajskalet i ca 10 min. Ta bort folieremsan och låt pajskalet svalna. Höj ugnstemperaturen till 200 grader.


2. Fyllning: Grovhacka chokladen. Vispa samman ägg och socker och rör ner sirap och vaniljsocker. Vispa till en jämn smet och häll sedan ner chokladhacket. Häll fyllningen i pajskalet och grädda i 40-45 min. Servera kakan men lättvispad grädde och lite skivad frukt.

Av tj - 15 juni 2010 20:33

/T

Av tj - 15 juni 2010 19:51

                        


                        /  J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards