TJ

Alla inlägg under maj 2018

Av tj - 4 maj 2018 00:39

 

Hoppas ni alla hade en givande Valborg även om det var en del oväder på sina håll. Till och med snö kom på en del ställen har jag fått veta i efterhand. Dock inte här i Växjö vilket ju var en himla tur. Men regn, blåst och åska fick vi å andra sidan stå ut med. Därför kände ingen av oss något behov av att se majelden. Jag och Emma hade visserligen redan innan kommit överens om att inte se någon eld då vi såg den förra året. Då blev vi ju ganska besvikna eftersom kommunen inte sköt några raketer. Det är möjligt att vi ser den nästa år, men i år fanns det inget sug alls. Firandet hos Emma erbjöd dock andra festligheter och tillsammans med övrigt umgänge flöt kvällen på riktigt bra. På hemvägen fick jag ändå se en skymt av elden i alla fall från bussen.


Den följande första maj gick i politikens tecken, kampen om friheten, solidariteten och syskonskapet! Haha, ja om så vore. Inte för min del i alla fall. Jag fick förhinder på annat håll. Men jag ägnade ändå några timmar åt att skriva ner mina tankar angående samhället och så vidare som kan bli föremål för något större längre fram. Idén om att skriva en bok innehållande mina filosofiska tankar och övriga reflektioner är riktigt nervkittlande faktiskt, och diskussioner jag haft med vänner har varit inspirerande. Som en förlängning att använda en bloggportal där delar skulle kunna komma ut är inte heller någon dum idé. T har varit ganska drivande i den frågan. Jag missade även när han sprang milen, men jag var ändå med honom hela tiden i tankarna. Det blev en ju grym tid för honom ;) Så dagen resulterade mycket i projektarbete och därefter tog jag det lugnt. Ganska nöjd faktiskt!

 

De två senaste dagarna har jag ihärdigt jobbat med min nya uppsats om den maskulina emancipationen vilket är oerhört kul och stimulerande. Men det är mycket litteratur som ska läsas innan man kan övergå till rent skrivarbete. Men allt går ändå framåt vilket ju är en evinnerlig tur. Vid sidan om fortsätter jag mitt motions- ”tränings”mål med hjälp av appen Samsung Health som T visade mig. Den håller reda på mitt kaloriintag och hur mycket jag egentligen rör mig (förutsatt att jag har mobilen på mig vill säga). Jag förstår inte varför jag inte upptäckt den tidigare, men nu använder jag den ganska flitigt i alla fall. Kan varmt rekommendera den!


Yes, jag hoppas ni alla mår bra! Snart är det helg ;)

 

 

Av tj - 2 maj 2018 20:27

Tjenare!
Tänkte jag skulle beräta för er hur det gick när jag sprang nu i tisdags, igår;)


Vädret var soligt med en del moln också. 
Hade startnummer 842 på mig och starten sattes igång kl 13 efter lite uppvärming.


Det var väldigt myket folk där faktiskt. Det stod på hemsidan att det var 1101 anmälda och jag gissar att det var en del efteranmälningar med.


Efter en timme och 4 minuter så var jag äntligen i mål och fick tillslut plats 643 tror jag. Det är en placering jag kan vara stolt över och tiden är också väldigt bra. Jag är nöjd över loppet och nu såhär i efterhand så har jag förjävlingt ont i ben och rygg!!!    


 


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards