TJ

Alla inlägg under december 2015

Av tj - 23 december 2015 00:37



 

Av tj - 22 december 2015 19:40

 

Så var äntligen granen klädd! 

 

 

Av tj - 20 december 2015 19:29

 

Hemkommen från en trevlig helg hos pappa där det bjöds på julbord, Sunes jul och Big Hero 6.

 

 


Under eftermiddagen har jag, T och Jonna åkt hoverboard.

 

 

 

Av tj - 20 december 2015 13:00

Tjenare på er allesammans!!

Igår hade vi en trevlig tid på 4 krogar tillsammans med över 25 pers satt vi å småpratade och åt väldigt god mat. 
Många säger att välja lax kanske inte är smart då man kan göra lax hemma, men gisses så god den var så valet ångrra jag inte, haha!!


Idag är det fortsatt packningsdag och så har vi precis skaffat oss en julgran som vi lite senare ska försöka få upp. Igår gick vi och tog ned all julbelysning osv.


Hoppas ni alla har en helt okey söndag, J tillsammans med J och jag ska kanske hitta på något senare så vi får väl se hur det blir med det, hej på er så länge!!

   

Av tj - 19 december 2015 02:00


 

Av tj - 18 december 2015 00:37

Tjenare på er !!

Jag har funderat lite. Nu till jul så är det ju dags att uppmärksamma sina vänner lite extra, precis som alla andra!

Så jag har kommit upp men min handgjorda julkort som några kommer få antar jag.. Detta är ju bara en ide men jag tycker då allt att det är en bra sådan.


Man brukar själv få något enstaka god jul från sina kompisar men som sagt, nu kanske jag ska gå lite längre och varför inte. 


Brukar ni göra något speciellt för era vänner inför julen?

Ha en bra natt på er allsammans!


   

Av tj - 17 december 2015 23:13

 

I dag går vi mot en ny epok med nya spännande äventyr och utmaningar. I över två år har Margareta funnits till försäljning och inspirerat ett flertal kvinnor till att vara sig själva. Även män har visat intresse för den och menat att den förändrat deras kvinnosyn. Det känns fantastiskt och jag vill tacka alla som köpt min debut. Den första boken är ju något alldeles speciellt och när jag tänker efter känns det fortfarande overkligt. Nu sitter jag med de sista böckerna och tänker tillbaka på hur allt började en kall januaridag 2011 då alla på skrivkursen skulle identifiera ett klädesplagg utifrån en knapp och därifrån spekulera i vem som ägde klädesplagget.


Margareta föddes som en bråkstake och var tänkt att representera den sura pensionären som inte tolererade den behandling som många äldre i dag bemöts av. Men allteftersom har hon blivit världens snällaste tant, i alla fall i mitt tycke.


Jag har alltid respekterat de äldre då de besitter oerhört mycket kunskap om livet förr. Kunskap som vi behöver för att lära oss att leva adekvat i samhället. Våra pensionärer är Sveriges hjältar eftersom de byggde vårt samhälle och den välfärd som nu tyvärr tycks brytas ner på grund av politiska krafter. Jag är så glad för att fler upptäckt vilka otroliga historier som de äldre kan bjuda på genom att läsa utdrag ur Margaretas liv. Jag vet att hon också är glad där hon nu befinner sig. Även om jag skriver på nytt material finns hon där på axeln och bara ler. Vi båda tackar för den epok som nu tagit slut. Men som med allt annat så innebär slutet början på något nytt.     

 

 

Nu blir det Musikhjälpen för hela slanten! Brukar ni titta på det? Jag tycker det är ett fantastiskt insamlingsprogram som varje år samlar in pengar för att hjälpa utsatta människor. I år uppmärksammar man klimatförändringarna i världen. Önska en låt du också eller engagera dig på andra sätt.


 

Av tj - 16 december 2015 22:09

Äntligen färdig med sammanfattningen till morgondagens seminarium och opponering. Den här kursen har i princip bara inneburit läsning av metodrelaterad forskning vilket varit intressant, men som samtidigt blivit lite mastigt. Nu känner jag ändå att jag har koll på läget och tur är väl det!

 

I dag har jag även fikat med Emma och lånat hem böcker inför jul och nyår. Utbildningen har verkligen fått mig att låna mer nu än förut. En del påstår till och med att bibliotekarier lånar mest av alla!   

 

Jag har nu fått ett frostlandskap (syns inte så bra dock) och det lär bli det närmsta vi kommer snö och kyla. Experterna säger nämligen att julen blir mild. Helvete också!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards