TJ

Direktlänk till inlägg 9 mars 2015

Stockholm - Andra delen

Av tj - 9 mars 2015 07:00

 

Mobilen väckte mig kl. 8.13 och jag satte mig klarvaken upp i sängen. Jag hade sovit som en stock utan några hinder. Förväntansfull klev jag ur min bädd och gjorde mig i ordning. Vi hade kommit överens om att mötas upp vid nio för att äta frukost. Frukosten serverades på en tidigare innegård och där fanns allt ni kan tänka er. Frukt, olika sorters bröd, yoghurt, pålägg, omelett, bacon och wienerbröd. Vad mer kan man begära?


Tyvärr så tillhör jag en av de som har lite svårare att äta på morgonen så någon vidare njutningsfaktor infann sig aldrig under den här dagen. Men det kanske var för jag var spänd inför musikalen. Mat var ju bara ett nödvändigt ont kändes det som. Precis innan vi skulle lämna innegården skymtade jag Ingemar Stenmark bland folkmassorna. Det är oklart om det verkligen var han, men likheterna var många. Min bordsgranne uppmärksammade det också.


Eftermiddagen framskred sedan med lite strövande i butiker. Bland annat så ville pappas hustru till bokrean och det var ju svårt att motstå. Jag hade redan köpt allt som jag skulle ha, men hittade likt förbannat ännu mer. De hade t ex Charles Dickens samlade verk i originalutgåva. En hur tjock bok som helst! Tänk om den hade fått stå i min bokhylla, men en sådan bok kan man ju inte kånka omkring på i Stockholm. Nej, det blev lite deckare i stället.

 

Avslutningsvis besökte vi Hötorgshallen, vars syfte var att inhandla Teewurst från Tyskland. Det är något som jag själv inte föredrar, men pappas familj tycker om det. På plats köpte vi också en räksallad för att få en lättare lunch på hotellrummet innan musikalen. Medan vi åt diskuterade vi våra bokinköp. Pappa var väldigt lyrisk över sin politiska bok som jag tipsat honom om i bokhandeln. Till och med hans fru var uppåt väggarna. Det är roligt när man lyckas med sina boktips. De hade aldrig fått kännedom om Broilers om inte pappa sagt att han skulle köpa den tjocka boken om svensk politik. Vilken tur att han gjorde det!


När alla var mätta och belåtna gjorde vi oss i ordning. Nu var det äntligen dags att promenera till Göta Lejon och möta upp C. Han hade jobbat hela dagen, men strålade av glädje när han såg oss. Vi gick direkt in och lämnade in våra jackor. Därefter småpratade vi i en kvart innan insläpp. Under tiden som alla människor letade efter sina platser ögnade jag igenom mitt programblad. Det var först då jag förstod vad Evita egentligen handlar om. [En kvinna från landet som beger sig till Buenos Aires för att träffa Juan Perón, en argentinsk militär och politiker. Med hjälp av honom hoppas hon kunna förverkliga sina drömmar om ett bättre liv för Argentina. När han sedan blir vald till president börjar Eva ”Evita” starta välgörenhetsprojekt samt förespråkar för kvinnors politiska engagemang.] Evas drivkraft inspirerar mig och Charlotte Perrelli gestaltade henne på ett enastående sätt.


Musikalen får fem TJ-ringar utan tvekan. Jag håller med reklamkampanjen… storslaget och helt jävla underbart! Barnen ska dessutom ha en extra stor eloge. Att vuxna kan prestera det vet vi ju, men när barn gör något liknande då sätter det sina spår.

 

Efteråt promenerade vi till Pizza Hut och summerade kvällen. Klockan var så mycket att alla restauranger hade stängt. Vi hade ingen tanke på att Stockholmarna mestadels ägnar sig åt flytande föda på lördagskvällen. Men det gjorde oss ingenting. Huvudsaken var ju att vi fick mat och den här gången beställde jag en pizza. Under tiden vi åt bjöd ett par medelåldersmän oss på alkoholrelaterad underhållning där till och med polisen satte stopp för alltihop. Ibland kan det bli lite för mycket. Jag beundrar de poliser som står ut!


Eftersom C skulle upp tidigt dagen därpå var vi tvungna att direkt följa honom till tunnelbanan. Det var ett roligt och trevligt återseende. Hade gärna haft lite mer tid, men ska man jobba så ska man. Jag vet ju själv hur det är när huvudet snurrar. Väl tillbaka på hotellrummet videobloggade jag om Evita innan lampan släcktes. I morgon skulle jag hem igen!

 

Sista delen publiceras under dagen

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards