TJ

Direktlänk till inlägg 15 november 2018

Cystania tillfälligt besegrad!

Av tj - 15 november 2018 17:26

Vilken pärs! Det senaste dygnet har varit oerhört svårt och jobbigt att genomlida. Har knappt kunnat äta eller sova för farmors räkning, och tentan riskerade att bli lidande med flummiga formuleringar. Tidigare i förmiddags hängde jag nästan i ett hörn och väntade otåligt på telefonsamtalet som skulle förkunna hur farmors kamp mot den fruktade Cystania hade fortgått. Och turen var verkligen på vår sida när jag kom i kontakt med mina fastrar, tack vare skickliga läkare och medarbetare till Cystanias förtret som ilsket fick ringla sig ut ur operationssalen. Förhoppningsvis återser vi inte henne på länge, även om vi alla vet att hon när som helst kan komma tillbaka och kräva ett nytt offer. Detta eviga lidande och denna ständiga kamp mot detta fruktansvärda monster.


Jag står i tacksamhetsskuld till läkarna och forskningen och kommer därför höja mitt bidrag till cancerfonden för att fler operationer inte ska ha dödlig utgång. Nu kan jag andas ut tillfälligt och känner stor lättnad, och jag inser hur psykiskt påfrestande det har varit, vilket alla anhöriga säkert kan intyga. I morgon får jag besöka farmor och ventilera hur allt gått utifrån henne själv. Så lättad! Jag tackar mina fastrar för en mycket trevlig eftermiddag där tid gavs för reflektion, hopp och eftertanke. Kram!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards