TJ

Alla inlägg under mars 2018

Av tj - 23 mars 2018 17:30


Efter en slitsam vecka ska det bli roligt att titta på lite dans. Let’s Dance drar igång igen och i år finns det många spännande personligheter som jag definitivt ser fram emot att se. Jon Henrik Fjällgren, Martina Haag, Claes Malmberg, Viktor Frisk, Gunde Svan och Britt Ekland är bara några av dem. Håller ni på någon särskild? Ja, vi måste ju se om de över huvud taget kan dansa först.

 

 

Av tj - 22 mars 2018 00:15

Ja, visst går det nu att hävda att jag nu är på fötter igen. Jag tror faktiskt det kan bli en mycket bra uppsats det här. I dag har jag suttit några timmar med den och gläds åt det nya resultatet. Men jag har även tagit en välförtjänt paus och varit på deckarquiz med Malin på biblioteket. Vi fikade även någon timme innan det var dags. Jag måste säga att det var ett väldigt roligt inslag. Jag vill inte kalla mig någon deckarexpert då jag hellre läser andra typer av böcker, så jag var väl lite skeptisk till vad jag egentligen hade där att göra, men det var framför allt som sällskap och så fick man ju lite orientering också. Hur som helst var det roligt även om jag inte kunde så mycket.


Nu har jag fått lite ny kraft till att avsluta mina filosofiuppgifter om medeltidens filosofi. Men det blir först i morgon. Nu säger jag god natt!

 

 

Av tj - 19 mars 2018 22:30


Vad trevligt att Kändisfarmen tar vid när det vanliga Farmen tar slut. Det verkar också som att stämningen är väldigt bra utan någon vidare rivalitet vilket är uppskattat. Årets säsong av Farmen var verkligen inte den bästa, så himla många grupperingar, mobbning och annat helvete! Och till råga på allt så vann Stefan och inte Helena med en knapp marginal. Javisst, bra kämpat, men oj vad synd … Nåväl, jag sätter större hopp till kändisarna när de flyttar in på farmen.

 

 

Av tj - 18 mars 2018 21:45

 

Han hade inte förändrats sådär jättemycket sedan jag såg honom sist, vilket var en lättnad. I dag har jag efter ungefär två månader umgåtts med T igen, och vi tog verkligen tillfället i akt att filma och spela lite spel. Vädret gav oss nämligen alla förutsättningar för en utedag och den chansen tog vi!

 

T har också varit en bra stöttepelare i det fortsatta arbetet liksom flera andra människor som hört av sig under veckan. Ni är guld värda och jag kan meddela er att jag reser mig igen. Det tillhör väl min läggning att inte gräma sig för länge. Vissa saker har såklart sin tid, men efter ett tag måste även den trasigaste människan resa sig från misären och börja laga sig själv. Jag är otroligt duktig på det jag gör och det vet jag om. Innan jag vet ordet av kommer allt har löst sig. Det är så dumt att tvivla. Det handlar om lära och utvecklas, och det kan komma mycket positivt utav det här.


Kram på er!

 

 

Av tj - 17 mars 2018 23:35

 

Nu när jag börjar få lite distans till opponeringarna känns det lite bättre. Men det var fortfarande en hård prövning. Det gäller att inte ta saker och ting personligt, utan att se till arbetet man utför. I dag har jag dessutom varit tacksam över att kunna släppa tankarna på uppsatsen och i stället umgåtts med Emma och hennes kille. Det började med buffé på Grand Samarkand. Som en sen födelsedagspresent ville jag bjuda henne på mat och det verkade riktigt uppskattat. Sedan blev det lite shopping innan vi åkte hem till henne. Tillsammans med hennes kille spelade vi sedan wii och såg en film. En mycket bra lördag på många sätt! Stort tack för den.


Nu ser jag fram emot en minst lika bra dag i morgon då jag ska få träffa T igen eftersom snart två månader. Undrar hur han ser ut nuförtiden?

 

     

Av tj - 17 mars 2018 15:11

I vilken svensk stad är jag i?


 


Som ledtråd kan jag ge: Stad med sjö, sjöns namn är samma som staden.

   

Av tj - 16 mars 2018 00:14

 

Så var opponeringsdagarna över! Den här veckan har varit extra spännande och intressant, men också jobbig och tuff. En skulle kunna säga att veckan har varit bland den viktigaste för framtiden. Jag har gått upp med min uppsats och fått en prövande dom! Den löd att det måste till ett par ändringar för att bli helt perfekt. Jag kan respektera det, men just nu känns det lite omotiverat att ta tag i det. Framför allt eftersom det finns önskningar om lite ny struktur. Tydligen har handledare och examinator varit oeniga i frågan, så jag känner att jag hamnar lite emellan. De säger visserligen att jag ska lita på mitt eget omdöme så en egen slutsats tycker jag mig väl ändå kunna dra.


Nåväl, grupparbetets opponering har också varit ganska spännande, men kritiskt. Vi har alla varit hårda mot varandra, samtidigt som vi sökt lyfta varandra också. Men det finns å andra sidan inga som kan kriga så mycket som akademiker. Det har därför varit en mycket spännande fajt, men det är inte tal om att gå segrande ur den, utan att lära sig av den.


Trött och med dunkande huvudvärk (trots tablett) avslutar jag opponeringsveckan, och hoppas på att jag ska vara vid gott mod längre fram. Det är ju trots allt roligt samtidigt som det tar på krafterna.

 

 

Av tj - 14 mars 2018 17:21

Tjenare på er!

Tidigare i helgen så åkte vi skidor i Vongabacken och resultatet var ju u alla fall inte sämst;)

Kan inte säga att jag åker bra efter endast ett par gånger under en vecka i Idre och så nu en dag i Vongabacken... Men jag stod inte på näsan någon gång och kom igång mer å mer :D

Det kanske blir lite högre upp i backen för mig nästa gång.

Hur som helst så har ju en del hänt sedan det! Benjamin (citygross) vann tävlingen och ska nu representera oss i den stora tävlingen i maj. Han var absolut inte någon favorit på min sida men visst, om både den internationella och svenska folket gav honom högsta betyg så visst...

Hoppas han gör en del ändringar i numret bara.

Nu till dagens inlägg... idag har vi haft 1 av 2 TL-dagar, imorgon är den sista.

De har varit jätteduktiga idag, våra trivselledare och barnen har verkat tycka om de olika lekarna.

Nu blickar jag framåt mot imorgon och en ny TL-dag!

Hejsvejs!

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards