TJ

Alla inlägg under september 2017

Av tj - 6 september 2017 19:00

 

 

Äntligen är planeringsschemat till uppsatsen inskickat! Efter det blivit godkänt och jag fått lite tips och råd kan jag påbörja mitt skrivande och undersökning. Som avkoppling tar jag en uppfriskande promenad i skogen. Det var välkommet vill jag säga.


 

Av tj - 6 september 2017 01:17

Hallå hallå!

 

 


Efter en lång dag ser jag verkligen fram emot att få lägga mig. I dag har jag mestadels fördjupat mig i indiska tanketraditioner med religionerna buddhism, hinduism och jainism vilket varit intressant men svårsmält med alla nya intryck. Dock är det så att religionerna är så sammanflätade med Indiens historia att det är omöjligt att inte studera den om man på det hela vill förstå saker och ting. Sedan kräver det lite ansträngning eftersom tänkandet ligger så långt ifrån vårt eget i västvärlden. Grunderna fick man ju ändå i grundskolan och på gymnasiet så lite repetition blev det också. Tror jag snart är redo att sätta mig in i en källtext och försöka tolka den. 


Jag har också gått igenom mina gamla leksaker då mamma varit alldeles städtagen här hemma. Mycket trodde jag faktiskt var slängt, men det finns en hel del i gömmorna. Både positivt och negativt. Nåväl, det var lite roligt med nostalgi. Nu ska dock allt bort härifrån! Det som inte kan skänkas kommer slängas. Så är det!


Tack för mig!

 

 

Av tj - 4 september 2017 21:44

Låvade ju er lite mer nyheter från Wish för någon kväll sen.

Ja det blev helt enkelt för sent så det kommer nu istället :)


 

 







Av tj - 3 september 2017 23:30

God kväll!

 

Jag kan verkligen hålla med T om att den här veckan varit ytterst tom på skrivna inlägg. Det är verkligen under all kritik, men samtidigt har både han och jag andra prioriteringar just nu. I mitt fall har jag fått ställa om efter flera veckor av ledighet och anpassa mig till studier igen vilket innebär lite disciplin för att allt ska fungera. Den här veckan jag mest läst om den jämförande idéhistorien och gjort upp ett planeringsschema för uppsatsen i BOI som ska lämnas in på onsdag. Det har tagit några timmar och efteråt har jag tittat en del på tv. Idol och Farang exempelvis. Därefter har jag varit ganska trött och inte orkat skriva. Dessutom är det ju inte alltid man vet vad en ska blogga om.

 

Visserligen finns det väl mycket att blogga om. Exempelvis skulle man kunna ägna tid åt att reflektera lite över Janne ”Loffe” Carlssons död som tillkännagavs tidigare i veckan. Han var ju enligt mig en väldigt duktig skådespelare. Det är framför allt Göta Kanal jag förknippar honom med, men jag har förstått att han också var en lysande artist. Det är alltid en sorg när någon försvinner och speciellt offentliga personer som gjort intryck på en. Jag kan känna att den senaste tiden har alltför många försvunnit samtidigt varför jag ställer frågan, vad är det egentligen som händer? Visserligen ska vi ju alla få besök av liemannen en dag och ta steget över, men det är så orättvist för vissa om besöket kommer tidigare än väntat. Det är tragiskt när folk dör för tidigt. Janne blev i alla fall 80 år, men han hade ju gärna kunnat få leva lite till. Ska kanske se Göta Kanal igen snart för att hedra honom, eller varför inte någon annan film. Har ni någon favoritfilm som han är med i?

 

Något jag borde blogga om är de filmer jag sett under sommaren, och jag har nog kommit fram till att det lämpligaste vore att göra videos för det. Dela upp dem efter genre och så. Men det gäller bara att hitta en tid då jag hinner spela in och redigera lite film för er. Först borde jag ju prioritera filmen där jag berättar lite om min sexualitet eftersom det uppstått lite frågetecken trots allt kring det. Men jag har inte varit tillräckligt motiverad, men naturligtvis längtar jag efter att göra den. Jag har i åtminstone ett år velat göra den, men det har liksom legat fel i tiden. Vi måste invänta rätt tillfälle! I samband med det ämnet är det ju också på sin plats att reflektera över sommaren som varit, som jag mer eller mindre vikit åt dejting. Fast det vill jag gärna göra i ett eget inlägg. Återkommer med det!


Yes, jag hoppas ni haft en bra helg. Sköt om er så hörs vi snart igen!

 

 

Av tj - 3 september 2017 10:18

Hej på er allesammans!
Dessa dagar har vi varit väldigt dåliga på att skriva, jag vet inte om J men jag har helt enkelt inte prioriterat tiden för bloggen dessa dagar. Svårt ibland att veta vad man ska skriva om. Jag kommer dock läggs ut nya tips till er från Wish. Blir under eftermiddagen någon gång :) Ni verkade gilla lite tips från senaste gången jag på ut:)

Ha en trevlig söndag på er!

Mvh/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards