TJ

Alla inlägg under augusti 2017

Av tj - 4 augusti 2017 21:33

För det första vill jag vill tacka för alla kommentarer och det stöd ni gett mig de senaste dagarna. Det gör att jag känner mig lugn. Nu är jag ändå så säker på mig själv att jag inte hade backat oavsett, men det är värmande med så mycket kärlek. Tusen tack!

 

Precis som T skrev har vi badat vid Brunnsbadet i Ronneby, ätit god thai mat, spelat wii och sökt förklara ord till varandra med hjälp av spelet Med andra ord. Eftersom vi bara var tre kunde vi inte spela själva spelet, men vi gjorde vår egen variant. Under kvällarna såg vi filmerna Miss Peregrines hem för besynnerliga barn och Nerve. Det har varit ett par sköna och avkopplande dagar med några av mina närmaste vänner. Det är alltid lika roligt att träffa dem. Ser fram emot nästa gång vi ses.

   

Jag kom precis på att jag ännu inte recenserat de senaste filmerna jag sett. Just nu orkar jag inte, men jag lovar att jag ska sätta mig ner någon gång och göra det. Kanske kan jag göra en video om det i stället som sist. Det kanske är roligare. Snart kommer jag ladda upp lite filmer här på bloggen.

 

I dag har jag mest tagit det lugnt och har inga direkta planer för kvällen. Kanske sätter mig och läser lite. Det vore trevligt. Hoppas ni mår bra. Vi hörs!

 

 

Av tj - 4 augusti 2017 21:20

 


Tjenare på er denna fredagskväll!!!!


Denna vecka är min sista semestervecka innan jobbet nu börjar igen. För mig är den sista veckan på semestern en jobb-vecka även den.. Hur menar jag då? jo, jag vill inte komma till jobbet första veckan och inte ha några planer i huvudet överhuvudtaget. Jag vill vara lite förberedd, ha några planerade aktiviteter i huvudet redan innan liksom. 


Så under helgen ska jag sitta och planera lite, göra liter regler som kommer att gälla för det nya Wiiskonsollen som jag ordnat till fritids, trycka upp lite musikfrågetävlingar och liknande:) 


Under veckan har Jeppe och Emma varit hos mig i Ronneby och vi har badat och ätit god mat på Thai-resturang. Sånt jag redan skrivit om här på bloggen alltså!  


Ha en riktigt bra fredagskväll och sen resten av helgen med!!


 



 

Av tj - 4 augusti 2017 20:12

Hej!! Här pågår nu EM i friidrott och vi har precis sett invigningen. Man kan lugnt säga att det inte var någon OS-invigning utan det var bara en kör som stod och sjöng samt den Englands nationalsång som framfördes av en halvskaplig sångerska.

De stora namnet för kvällens tävling är såklart Bolt, världens snabbaste man ifrån Jamaica:).

 

Av tj - 3 augusti 2017 20:30




Godkväll på er åter igen!


Vi har fått in några svar på vår enkät där vi helt enklet frågar er läsare om vad ni vill se mera utav på bloggen. Lite om ålder och hur ofta du går in.


Vi har ännu inte fått in så stort antal av de som svarat så att vi kan göra något större åt det.

 Någon har önskat flera tävlingar, några stycken önskar mode. Som sagt så kan vi inte göra mycket åt det innan vi fått in över 20 som svarat så att resultatet kan väga lite.


Så vi ber er bara att svara på några små frågor och sen är det klart och då har du även hjälpt oss :)


Länk!


   




Av tj - 3 augusti 2017 20:14

Tjenare!!

Har problem att få en bra kvalite på ljudet i det programmet jag har kunnat installera för redigeringen av alla 115 filmer från resan till Estland och Finland. Därför kommer det att ta lite längre tid innan ni kommer få se den hela härliga filmresan :)


Fått hem mina Sticky gel pads från Wish. Detta innebär att jag under veckan haft lite kul att testa dessa och detta kommer jag kunna visa er mycket tidigare!

Idag har Jesper och Emma åkt hem och vi har haft några trevliga dagar med bland annat wii och bad på Brunnsbadet :)


Ha det riktigt gött på er så länge!

 

 

Av tj - 2 augusti 2017 17:59

Tjenare!!! Ja idag har vi varit på äventyrsbadet här i Ronneby. Det är så trevligt och kul med det badet som är vid brunnsparken tycker jag. Dessutom har vi efteråt ätit på Thai restaurang, vilket var väldigt gott!

Jag håller på och arbetar med alla filmer från resan med Alexander till Finland och Estland. Dock tar det tid eftersom antalet småfilmer är 115 st.

Ha dr t gött så hörs vi sen !

Av tj - 1 augusti 2017 00:42

Hejsan!

 

Nu är jag hemkommen från mitt äventyr i Göteborg där jag träffade en man som jag också bodde hos några dagar. Det var en fantastisk upplevelse och intressant att hitta en människa med liknande värderingar och intressen. Vad som exakt hände har jag dock svårt att beskriva just nu eftersom jag måste smälta allt jag varit med om, men jag känner mig som en ny människa eller i alla fall berikad med en ny erfarenhet. Han gav mig energi och kraft som jag verkligen behövde. Han hade också många fina och bra kvaliteter som jag söker och uppskattar hos en kille/man, varför jag dejtade honom under veckan.

 

Vi gick på bio och åt en fin middag på en hotellbar/restaurang för att sedan vandra genom stan hållande hand vilket kändes som en kupp, men var också jäkligt befriande. Allt detta har varit en enda stor befrielse även om jag självklart har många samvetskval att dras med. Men på senaste tiden känner jag hur frustrerad jag blir över att inte kunna vara ärlig mot mig själv och min omvärld till hundra procent. På ett sätt har jag väl svikit mig själv och de jag älskar och tycker om. Men en anledning till varför sanningen låtit dröja på sig är att jag vägrar ge efter för samhällets heteronormer och förklara att jag inte är hetero. Jag är av ett tjurigt släkte varför jag velat leda in mina vänner, min familj och andra genom att svara svävande och öppna upp deras sinnen. Det är de som måste finna svaret.

   

Min förhoppning och önskan har också varit att folk inte enbart ska se mig som gay utan en människa. Jag har jobbat hårt för att vara så professionell som möjligt och visat att jag har mycket att uträtta. Jag har velat vara en son, ett barnbarn, en person att vara stolt över. Länge har mitt liv handlat om utbildning och projekt. Tonårskärlekar offrade jag, men med förhoppningen att det skulle löna sig i ett senare skede! Självklart skämdes jag länge och väl, och vågade inte stå för min sak och övertygelse.

 

Det är dessutom inte lätt när man känner ansvar för sin släkt som det enda barnet. Att jag måste skaffa barn är såklart inte ett krav från någon. Mer av mig själv snarare … det vore lite tragiskt efter all den släktforskning jag gjort att allt slutar med mig. Å andra sidan har jag kusiner som fått barn nu så delar av släkten lever vidare vilket gläder mig. Men jag känner ändå ett ansvar som jag inte blir av med, och det är rotat i min personlighet. I flera år har jag därför tänkt på hur man skulle kunna lösa barnfrågan och om jag ens vill ha barn, och det är denna ”utredning” som tagit tid att lösa. Under tiden har jag ägnat mig åt mina projekt, mitt skrivande, min utbildning och inte ägnat mig åt kärlek.

 

Naturligtvis har jag lagt märke till hungriga blickar från både killar och tjejer under åren, men aldrig besvarat något. Jag har inte varit mottaglig vilket jag berättat för er tidigare. När jag då kliver ut eller snarare kastar mig ut märker jag hur snabbt jag får uppmärksamhet vilket förvånar mig. Jag har aldrig tyckt att jag är ful, men jag ser mig inte som snygg heller. Därför blir bekräftelsen märklig och nästan overklig. Vet inte om jag någonsin vänjer mig vid kommentarer om mitt utseende. Det är smickrande, men jag hanterar kommentarer om mina egenskaper bättre och saker jag gör.

 

Nåväl, jag förstår att detta väcker en del frågetecken och utropstecken hos er och vi lär väl återkomma till ämnet längre fram om intresse finns. Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara varför jag väntat så länge på ett bättre sätt än det här, men jag vet dock att min vistelse i Göteborg förde det hela i ett nytt ljus. Det var som ett slags uppvaknande. Jag tackar därför min kära Göran för det han gett mig. Jag känner dock att vi nog bara blir vänner, men det är inte alls fel för han kommer bli en väldigt fin vän. Jag är verkligen glad för denna positiva erfarenhet. Han hjälpte mig sätta kursen framåt! En ny spännande tid tar sin början.

 

En skojbild ;) 

 

I dag har jag också träffat bästa Malin över en fika på Skåres och vi hade som vanligt massa att prata om. Jag är verkligen glad över vår kontakt. I morgon reser jag och Emma till T igen och gör ett nytt försök att bada. Nu hoppas vi på bra badväder!

 

Tack alla läsare för att ni följer oss. Hoppas inte min bekännelse skrämmer i väg er. Många av er har ju dessutom redan listat ut det eller antytt det ena och det andra. Grattis, ni hade rätt hela tiden! Nåväl, tack och förlåt!

   

Kram!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards