TJ

Alla inlägg under juli 2017

Av tj - 19 juli 2017 19:30


Dagens nyheter är väldigt enkla :)
J har tagit lite solsemester vad jag hört och har nog fått till en bränna vid detta laget ;)

T har under kvällen blivit totalt utklassad i "Fia med kort" hans ena storebror vann dessvärre stort!


Trump har än en gång hamnat i blåsväder, denna gång handlar det om att USA's president och Rysslands president ska ha möts ännu en gång under ett hemligt möte. Vita huset bekräftar detta men Trump själv kallar det för "Fake news"


   

 

Av tj - 19 juli 2017 19:12


 

Av tj - 18 juli 2017 22:29

Tjenare hallå!
23 år är jag nu och det värsta är väl att vänja mig vid att säga 23 när folk frågar mig om åldern;).

Det var så kul att ha nära å kära vänner under kvällen, ett skönt gäng som jag utmanade på musik-quiz och just Dance bland annat.
En supertrevlig dag helt enkelt.

Vi var tre stycken som, under dagen ,kvällen och natten bestämde oss för att spela civ,,, i ca 8 timmar:D med andra ord, vi sov inte så mycket.

Nu är allt packat och dessutom städat. Ha en fortsatt bra kväll:).

Av tj - 17 juli 2017 09:45

Ja, det blev ett födelsedagsfirande som hette duga i går hos T i Kallinge. Vi tävlade i musik, dans och pricksäkerhet och jag vann nästan hela tiden, hehe. Nej, nu ska vi inte överdriva. I dansen vann jag tillsammans med min lagkamrat Hannes och han var mycket bättre på pingpong och musiktävlingen än mig. De andra var också otroligt duktiga och det blev en god kamp. Men det viktigaste var ju att vi hade roligt och det hade vi. Det var extra roligt att återse personer som man inte träffat på ett helt år. Mitt hjärta slog nästan volt när jag insåg vilka gäster som var på plats. Blev oerhört glad med andra ord.

 

   


Jag filmade lite grann som finns på Snapchat och kommer laddas upp på YouTube i en ny snapchatvideo som inte är långt borta. Men till dess får ni dessvärre vänta ett tag. Vi blev bjudna på biffar i sås med klyftpotatis och glass till efterrätt. Har ingen aning om T ämnar blogga om sin fest men jag kan säga att han fick väldigt fina presenter, och av mig och Emma fick han spelet Med andra ord vilket jag tror han blev glad för. Han gillar ju utmaningar.


Yes, det var en härlig avslutning på en bra helg. Lördagen var inte så speciell utan liknade mest dagarna tidigare i veckan. 


 

Av tj - 15 juli 2017 17:12

Hej På er! Idag har vi firat min, min ena storasysters och hennes pojkes födelsedag då vi alla tre fyller när vi inte kan ses :) vi har varit på Aspö i Karlskrona och firat detta:) glass och en väldigt god lax-sallad:)

Nu håller jag på att städa inför festen imorgon, blir super kul :)

Av tj - 14 juli 2017 23:50

Jaha, då ska vi se om jag kan utveckla mig lite grann jämfört med i går. Visserligen tror jag inte det behövs. Det har varit en lugn vecka, men jag har försökt komma igång med skrivandet och som en intressant metod spelade jag in mig själv där jag berättade vad allt skulle handla om. Med detta som bakgrund skulle jag sedan skriva berättelsen. Det gick sådär kan jag säga. Tror jag bäst skriver utan prat. Kan alltid läsa in efteråt, det blir nog bättre.


Men låt oss i stället tala om dagens utflykt till Tingsryd och bygderna kring Urshult. Det var evigheter sedan jag och mamma gjorde något bara vi. Det är ofta andra med på våra utflykter och aktiviteter vilket är trevligt, men den här utflykten blev extra speciell. Vi började på Börjes i Tingsryd för att kolla utbudet. Mamma hade en del saker som hon specifikt eftersökte. Själv sökte jag inte efter något speciellt även om jag hittade en massa saker oturligt nog. Som avslutning provade jag räkmackan som sägs vara Börjes stolthet. Tidigare har jag ätit deras köttbullemackor och älskat dem, och ärligt talat lär jag fortsätta med det. Räkmackan var god, men köttbullemackan är ett strå vassare. Men jag är ändå glad att jag äntligen provade.

 

Efter Tingsryd bar det av till Bredalätts Hemslöjd vilket är en stor loppis med tillhörande café. Jag har berättat om det stället för er tidigare och som ni säkert kommer ihåg finns där flera hyllor med böcker och annat skoj. Årets överraskning var dessutom en litet hus med bara böcker! Först trodde jag alla böckerna överförts från huvudbyggnaden, men det visade sig vara ett extra utrymme. Där fanns lite av varje och det var bra organiserat. Självklart fyndade jag. Mamma hittade en del hon också.

 

Glada fortsatte vi sedan till Ljushuset i Urshult för att därefter bege oss till Amy’s café vid Mjölknabbens camping en bit utanför Urshult. Det var ett otroligt fridfullt och vackert ställe där man verkligen kunde vara sig själv och njuta av omgivningen. Fikat var inte heller dumt. När vi skulle välja kände jag att jag kunde äta allt, men det hade ju inte varit vidare klokt. Det fick räcka med en kanelbulle och tre mjuka kakor.

 

Den sista hållplatsen på dagens utflykt blev Lunnabacken där Odensvallahult Säteri numera ligger och som är Urshults äldsta bevarade byggnad. Den är som bekant skänkt till hembygdsföreningen och flyttad från Odensvallahult och de sista som bodde där innan flytten var medlemmar ur vår släkt. Det är ganska häftigt faktiskt att det hela är bevarat och lever i högsta grad. Just i dag var det stängt, men vanligtvis brukar stället krylla av folk och man får möjlighet att gå in. Men i dag fick vi beskedligt beundra allt utan att gå in. Det var första gången mamma var där för hon har inte varit lika intresserad av vårt ursprung på samma sätt som jag. Hon gjorde antagligen det för min skull, men ärligt talat tror jag hon blev glatt överraskad över den vackra platsen. En mycket bra avslutning.

 

Fast kvällen var inte dum den heller. Till middag åt vi Schnitzel med klyftpotatis, och tittade sedan på Allsång på Gränsen följt av Kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande. Det vill jag säga att detta har varit en mycket bra dag och jag är glad att vi fick den här dagen tillsammans. Lär sova väldigt gott. Tack!

 

 

Av tj - 14 juli 2017 00:40

 

Jag kommer blogga mer i morgon, men blev sugen på att lägga in ett litet inlägg. Har ägnat veckan åt diverse olika saker. Skrivit, läst, och laddat ner nya dataprogram som jag suttit några timmar med. I dag har jag bland annat gjort ett ärende i stan tillsammans med Emma och en av hennes kompisar. Yes, kan utveckla mer i morgon. Ska lägga mig nu!


God natt! 

 

 

Av tj - 13 juli 2017 09:31

Tjenare! Kan ni se något uppenbart fel med bilden?;)
Ja i alla fall så är vi idag på utflykt till den senaste lekparken med barnen på fritids. Blir en trevlig dag och solen är på topp med,,,, får mig att undra varför jag tog en jacka ;)

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards