TJ

Alla inlägg under juni 2017

Av tj - 9 juni 2017 12:00

Tjenare på er!!!
 
Ja idag är det alltså skolavslutning för alla på skolan. Börjar tidigt idag men det gör inte något alls för det innebär att jag inte missar något av själva avslutningen.


Sen är det ju fritids för dem som vanligt, för dem som är kvar alltså :)


Det blir ju skönt att skolan slutar, de får sommarlov och inom några veckor så börjar min semester!  

Detta året som varit nu på det nya jobbet har varit väldigt roligt. Lärorikt och intressant!

Jag har lärt mig massa nytt och fått nya idéer och tankar.


Ikväll fortsätter det men då med UNF Ronneby istället. Det är avslutning på bruket, alltså den fritidsgård som finns i Ronneby. Självklart är det ett ställe vi vill vara med på som förening.

Att prata med ungdomarna och berätta för dem om oss osv.

Ja ni får ha en bra fredag och så kommer väl en fredagsspecial... om jag har hittat ett bra redigeringsprogrm där jag klipper ihop allting innan PP.


 

 

Av tj - 8 juni 2017 23:45

Hejsan!

 

 


I dag har jag mått mycket bättre sedan jag träffade en skolkamrat som gav mig nya krafter och uppmuntrade det jag hittills har skrivit. I själva verket menade han att det inte var mycket som saknades och det gjorde mig otroligt glad och lättad. Det gör att jag kommer bli färdig ganska snart. I samband med att pressen släppte började jag se allt klarare. Att vara pressad har bara förstört allting, och jag hoppas verkligen jag slipper sådan här ångest framöver. Det handlar väl om att ställa rimliga krav.


Ja, så jag börjar komma tillbaka igen. Det går lättare att äta nu så jag antar att det kommer gå lättare att sova också. Ser jag fram emot …


Vi hörs så länge!

 

 

Av tj - 8 juni 2017 23:31

Tjenare på er!!

En timmes redigerbar film hade jag sett fram emot idag..... Självklart så får jag inte, för antivirusprogram, ladda ner mitt älskade windows live movie maker. Det programmet brukar jag använda för att sätta ihop hela filmen innan powerpoint....

Som ni nu då förstår så kommer det inte komma någon film idag. Först måste jag hitta ett program som jag är nöjd med som kan ersätta den movie maker från windows...

Det finns en likhet som heter, movie maker.... Det är dålig kvalite och slutade använda det ganska tidigt.,..

Har någon av er ett bra tips på ett program där det egentligen bara krävs att man ska kunna klippa var man vill i filmen och sätta dit musik osv... Ja skriv då så att jag får reda på det..


Denna filmen ska komma ut, jag är envis och ger ju inte upp!  

Men jag lägger ner sökandet ikväll.. Imorogon är det skolavslutning och jag måste sova för att jag ska upp tidigt.


Sov gott på er allesammans!!!

 

Av tj - 8 juni 2017 19:54

Hej på er! Håll utkik efter filmen från Karlskrona Pride som var förra helgen. Den kommer senare under kvällen :)!!

Mvh/ T

Av tj - 6 juni 2017 22:42

Hej allesammans!


Jag tänkte bara ge er ett levnadstecken. Terminen är slut nu, men dessvärre ligger jag efter med två uppgifter vilket självklart känns jättejobbigt. Jag vet inte riktigt varför det blivit så, men förmodligen har jag satt så stor press på mig själv att jag inte kunnat skriva ordentligt. I dag har det till exempel bara låst sig, en dag som egentligen hade varit skönt att vara ledig. Vår egen nationaldag! Press har slutligen lett till panik och därefter började tankarna snurra runt i huvudet.


Hela veckan har varit tung, men helgen har varit värst. Inte kunnat sova ordentligt, inte kunnat äta ordentligt för olustkänslor och det i sig påverkar också skrivprocessen. Ledsen att säga det, men en helvetesvecka har det varit. Jag är ändå tacksam att jag hann med tentan i tid och fördjupningsarbetet kan lämnas in så fort det är färdigt. Det kommer inte läsas och bedömas förrän i augusti dock har de sagt, men det går i alla fall igenom.

 

Vad gäller det andra arbetet har jag ingen aning. Det ger mig ångest eftersom det låser sig. Ämnet i sig är visserligen intressant, men jag förstod det alltför sent. Så när dessa blir klara får vi se. Jag måste lägga ifrån mig arbetet och bara ta det lugnt, göra annat. Vänta på att den duktiga J ska komma tillbaka. Att det bara kunde bli så här … men men, jag har fina människor runt omkring mig som stöttar och ger mig hopp om att jag kan fixa det ändå. Det gäller bara att lägga i en extra växel utan att det går åt fel håll. Mår jag bra så borde det bli lättare, och utan stor press. Har mått för dåligt den senaste tiden helt enkelt. För mycket press i luften. Inte bra!


Hoppas veckan som gått har varit bra för er och att den här veckan blir minst lika bra. En del är säkert lediga vid det här laget. Det hade jag också kunnat vara, men … Nåväl, det är inte långt kvar. Blir jag bara klar med bibliometrin kan jag fortsätta på mitt fördjupningsarbete i lugn och ro. Men emellanåt bara vara. Inte göra någonting! Jag längtar till sommarledigheten!


Nu vill jag gå och lägga mig, så vi hörs av. Trevlig nationaldag allihop! Tack för mig!

 

 

Av tj - 6 juni 2017 00:48

Tjenare och godnatt ska jag säga! Denna dag har Hannes tittat förbi. Vi har hunnit med en hel del, som att leta Pokemon i Brunnsparken på dagen. Vi har också hunnit med på att nästan bli galna på spelet Star wars.  Internetuppkopplingen jävkades med oss hela tiden  så vi  fick städnigt starta om.... Efter 5 gånger är man dock trött 

På det hela ;)!


Imorgon....idag ska jag säga, idag är det nationaldagen så 

hurra för Sverige och hoppas ni fåren bra tisdag!


Godnatt !:)


 


 

Av tj - 3 juni 2017 17:09

Tjenare!   

Idag har jag varit med i Karlskrona Pride med UNF Ronneby

:)

Det var en kall dag längs sjön men ändå en liten folkmassa som samlades. Sa en liten bara för... Ja det var inte så många som jag trodde att det skulle var, inte ens hälften de

Men vi hade en rolig eftermiddag med dans. Ska klippa ihop en video av alla småklipp som jag filmade under paradens gång:)


Men tills dess ha en fin lördag! Snart kommer en kompis på besök :)

 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards