TJ

Alla inlägg under april 2017

Av tj - 5 april 2017 13:30

 

 

Sådär! Nu är det dags för seminarium och vi tänker diskutera 1930-talets folkhemsideologi, och uppbyggandet av välfärdsstaten (har jag kanske redan skrivit om). Det är alltså enbart svenska förhållanden numera och inte en övergripande bild av i huvudsak västvärldens idévärld. Känner mig väldigt taggad just nu och väntar spänt på att se vilka frågor mina kurskamrater önskar diskutera. Ni får ha det bra så länge!

 

 

Av tj - 4 april 2017 14:45

 

 

Åh, vad härligt att äntligen slippa ta på sig jacka! En kan bara gå ut och njuta av solen. Bäst att passa på innan det blir dåligt väder igen. Jag har gott om tid på mig att förbereda mig inför seminariet. Blir antagligen mer läsning i kväll.

 

 

Av tj - 2 april 2017 23:45

Jag vet inte hur det kommer sig att jag alltid lyckas med att blogga precis innan läggdags och när helgen är slut. En hel helg har gått igen och jag har inte bloggat någonting. Visserligen har det väl inte hänt jättemycket förutom att Emma kom över i går kväll och ville ha en liten filmkväll. Vi såg två filmer och spelade wii mellan filmerna innan hon åkte hem. Det var två relativt gamla filmer, Sky High och Maleficent, som ni kanske känner till.


I övrigt har det varit en lugn och skön helg. Jag hade planer på att blogga eller vara aktiv på något sätt, men det blev inte så uppenbarligen. I fredags blev det lite pluggande där jag kommenterade mina kurskamraters inlägg om ämnena vi diskuterat, samtidigt som jag lyssnade på två föreläsningar. Som ett avbrott i studierna åt jag och mamma buffé på restaurangen Salt & Pepper. De erbjuder väldigt god mat, även om jag kanske inte skulle vilja ge toppbetyg till buffén. Schnitzeln smakade precis som i skolbespisningen och det väckte bara massa tråkiga minnen. Då föredrar jag hellre deras pizzor som förtjänar ett högt betyg. Testa gärna!

 

 


Under lördagen och söndagen har jag börjat läsa in mig inför veckans seminarium med start på onsdag. Den här gången är det svenska folkhemsprojektet under 1930-talet som står i fokus. Känns lite märkligt att vi redan är framme vid 1900-talet när det inte var länge sedan vi befann oss i Antikens Grekland. Tiden går fort när man har roligt. Även om kursen gett mig massa prestationsångest och jag stundtals velat hoppa av är detta den bästa kursen. Historia är verkligen ett ämne jag tycker om, och jag ser det här verkligen som en möjlighet att lära mig så mycket som möjligt. Har redan sökt B-kursen som jag hoppas komma in på. Parallellt tänkte jag skriva uppsatsen till biblioteksutbildningen. Det kommer bli en grym termin som väntar efter sommaren!


Nåväl, jag ber om ursäkt för att jag inte bloggar mer, ska försöka skärpa mig! Hoppas ni har det bra. Vi hörs … hej hej!

 

 

Av tj - 2 april 2017 23:30





   

Av tj - 1 april 2017 09:50

Har du något grymt tips På första april-skämt så skriv in de till oss! Den dagen som alltid är okey att skämta på å dra folk i näsan är här;)

Igår hade vi lite annorlunda aktiviteter på fritids. Jag oroande en aktivitets-tipsrunda där de svarade på tio frågor längs en sträcka. Ingen, inte ens jag vet svaren för att svaret får alla när man samlas å gör de olika tävlingarna som frågorna varit om. Ungefär, vem gör du bäst? Och sen visa de sig då att tävlingen var, äta kex och vissla eller något liknande;)

Vi hörs sen så ska ja se om ja kan använda något tips som ni skriver in

Mvh/

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards