TJ

Alla inlägg under mars 2017

Av tj - 5 mars 2017 23:51

Tjenare!


 

Helgen har varit underbar på många sätt. Gårdagen med Malin blev lika trevligt som alltid med en blandning av allvar och humor. Vi åt lunch på stadsbiblioteket innan vi åkte hem till mig. Det var första gången jag åt där, trots att jag ofta springer där. Egentligen hade jag ett annat ställe i åtanke, men eftersom det var Malins dag fick hon välja och valde SB, och det var inget dumt beslut. Hemma hos mig fortsatte vi prata innan jag lagade Lotta Lundgrens pestofrikadeller i tomatsås åt oss (vars recept finns på Coop.se). Har lagat två recept av henne den här helgen och hon håller verkligen vad hon lovar. Två riktigt bra och goda rätter. Den indiska blomkålsgrytan (Aloo gobi) lagade jag i fredags som var en helt vegetarisk rätt, nästintill vegansk rätt faktiskt. Malin var också nöjd med rätten vilket gladde mig. Till Melodifestivalen plockade jag fram en chokladask och bjöd på glass med bär. Därefter tackade Malin för sig och resten av kvällen snapade jag med vänner innan jag somnade.


I dag har jag mest tagit det lugnt och städat. Gått igenom min servis bland annat och packat ner allt i förvaringslådor. Har fått mycket servis sedan jag fyllde år, men inte orkat sortera allt rätt. Har varit ganska jobbigt med så mycket grejer i rummet. Det finns inte mycket annat utrymme heller så inget att göra åt, men i dag ordnade jag det till det bättre. Nu ska jag läsa ett par sidor innan jag släcker lampan.


Ha det bra!

 

 

Av tj - 5 mars 2017 20:46


 

Av tj - 4 mars 2017 21:30

Resultatet i andra chansen blev ungefär så som vi förutspått! Loreen lyckades inte vinna över charmknutten Anton Hagman och De Vet Du vann inte över FO&O. Ja, det är spännande med dueller, men samtidigt hade jag gärna sett en tävling där alla möter alla. Nåja, det är som det är. Nu har vi fyra finalister till och startfältet är därmed klart. Underbart!

 

Till final:

 

     

       

     

 

   

Av tj - 4 mars 2017 20:20
Av tj - 4 mars 2017 12:16

     

Nu är jag strax på språng och ska träffa Malin på stan. Det var inte länge sen hon fyllde år så därför tänkte jag bjuda henne på mat. Ser fram emot många timmar av intressanta samtal. Det kommer bli supertrevligt! Yes, let’s go!

 

 

Av tj - 3 mars 2017 00:41

Tjenare!


 

Äntligen nyklippt och då åker solglasögonen på igen. Jag måste verkligen säga att looken är komplett om jag ser ut så här. Ni känner kanske igen frisyren från i somras, och det stämmer att jag och min frisör utgått från den. Den här gången blev det lite kortare på sidorna och det känns väldigt bra. Något kallt kanske, men samtidigt är våren i antågande så då behöver jag inte bekymra mig om kylan.


Just nu spelar det ändå ingen roll för jag har massa arbeten att ta itu med här hemma. Kommer bli några intensiva dagar räknar jag med, och det är ni väl vana vid att jag skriver kantänka. Jo, jag håller med om att vardagen tenderar att falla in i ett särskilt återupprepande mönster, men riktigt så allvarligt är det inte. Lite variation blir det allt, det kan jag försäkra.

 

Jag har också fått veta av T att baktävlingen förlängs och pågår hela helgen. Så får ni tid över att baka, ta då tillfälle att visa upp era talanger. Jag är helt övertygad om att ni bakar bättre än jag gjorde i tisdags. Ja, det gör jag!


Kram på er!

 

 

Av tj - 2 mars 2017 12:25

Tjenare på er allesammans!
Baktävlingen avslutas snart och en ny tävling kommer i nästa vecka! 

Då kan jag avslöja att det denna gång kommer att handla mycket om var du har ditt focus på. ;)

Ni som inte förstod hinden, ja ni får vänta tills nästa vecka, ni andra kan ju börja förbereda er genom att ladda batterierna på detta!  


Precis som förra veckan kommer jag att skicka ut ett dokument där man kan anmäla sig, både i Facebook-gruppen och här på själva bloggen såklart.


Annars kan jag säga att veckan varit bra:) Fått igång träningen igen och ska väl ut och springa ikväll om tiden finns. Ska ju försöka hinna städa också då jag får ner en kompis från Värnamo under helgen.  


 Hej så länge!! /T OVER AND OUT  !

Av tj - 1 mars 2017 01:01

     

En väldigt avslappnande dag med bakning och läsning blev det i dag. Dessutom var det ju fettisdag så till fikat blev det också en semla. Mums, vad gott! Nu finns också en video över bakningen. Hoppas den motiverar er att vara med och baka (i tävlingen som fortfarande pågår).

 



Yes, det var allt så länge. Ha det bra!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards