TJ

Alla inlägg under februari 2017

Av tj - 11 februari 2017 16:13

Tjenare! Ja nu ligger röstningsbladet inne på vår Facebooksida, bara skriv in TJ och så hittar du det bland det första inlägget!
Detta gör att vi alla som ser Melodifestivalen ikväll kan ge bidragen vårt eget tycke genom 1-5.

Hoppas många hoppar på detta tåg, ha en helgo kväll på er sen och må bästa bidrag komma vidare till finalen;)!

Facebook: TJ. sök bland sidor på Facebookresultat.


MVH/T

Av tj - 10 februari 2017 22:32

 

Ja, det har redan blivit fredag och jag har mestadels ägnat mig åt min historia och biblioteksforskning. Emellanåt är jag ute i snön som ni såg i mitt senare inlägg. Är lite avundsjuk på T som tydligen har lite mer snö än vi i Växjö (om man ska tro hans facebookbilder). I alla fall har det varit en ganska lugn och behaglig studievecka. I dag har det dock inte blivit lika mycket plugg för fick en ny mobil på posten, varför jag ägnat mycket tid åt den. Det roligaste är att snapchatfilter fungerar på denna lite nyare modell av Samsung. Den förras operativsystem var helt enkelt för dåligt och jag började känna mig lite utanför när alla mina vänner skickade roliga snappar till mig. För att gå runt problemet förvrängde jag mig själv genom röst- och ansiktsförändring, men det var bara roligt ett tag. Därför är jag glad över min nya investering och lär väl skicka massa snappar hela tiden den närmaste tiden.

 

          

I helgen bär det av till Blekinge också tillsammans med Emma och det ska bli väldigt kul. Det var ju flera veckor sedan jag var där nu. Vad vi ska hitta på får vi se, men Melodifestivalen är på kvällen och det lär vi inte missa. Angående festivalen kan jag varmt rekommendera ett formulär som T lägger ut i vår facebookgrupp i morgon där alla kan gå in och poängsätta bidragen (klicka här: TJ-gruppen). Det är helt anonymt. Det är också ett ypperligt bra tillfälle att kolla in sidan lite mer för att få uppdateringar om lite av varje. Utvärdering och annat skoj publiceras på söndag eller senare under kommande vecka.


Hoppas ni haft en bra vecka och får en underbar helg. Vi hörs!

 

 

Av tj - 8 februari 2017 11:28


 

Av tj - 7 februari 2017 15:15

   

Vad roligt att snön äntligen dök upp! Då blir pauserna i studierna mycket roligare ;) 


 

Av tj - 6 februari 2017 21:59

Tjenare på er!!

Ja då har en del hänt sen sist ju. Melodifestivalen har kommt igång och i lördags såg vi våra första två finalister direkt till Friends arena. 


Jag skulle säga att jag är rätt nöjd med resultatet plus att J och jag testade ett nytt sätt att sätta lite poäng på låtarna, för skojs skull. 

Ni som läser på facebook och följer oss där vet om formuläret som jag gjorde som en liten test. 
Det tänkte jag använda för lördagens melodifestival. Då kan man, om man så vill, gå in på facebook och där fylla i från 1-5 vad man tyckte om varje artists uppträde. Ungefär som melodifestivalens egna "hjärtröster"  


Ja vi kan ju se framåt lördagen, såklart följer inte alla mello  


I fredags så var vi, hela familjen i Jönköping på disputision, min syster la fram sitt arbete, blev godkänd och är nu professor!! Riktigt stolt lillebror!


Sen i lördags,,,,,, Mello. I går gjorde jag inte så mycket och idag har hela dagen gått till läkarbesök  


Sov gött på er allesammans så hörs vi!!!

   

Av tj - 5 februari 2017 22:41

Första deltävlingen avklarad och på det hela var både bidrage, programledare och allt helt okej ... men inte mer! Nåväl, i år kommer J utvärdera muntligt i stället tillsammans med olika jurymedlemmar. Ta reda på vad de har att säga!   


Till final:

   

Till andra chansen:

 

 

 


 

Av tj - 4 februari 2017 18:15

Så var det då dags igen för Sveriges fest, eller i alla fall TJ’s fest … Det känns onekligen som det var i går den unge Frans Jeppsson Wall från Ystad vann med bidraget If I Were Sorry. Ja, han behöver inte ens överväga att be om ursäkt direkt. Han lyckades placera Sverige bland de bästa bidragen i den europeiska tävlingen, och enligt streamingtjänster för musik blev han årets mest spelade låt. Det är roligt när sådant händer. Jag vet att T var mer övertygad om Frans vinst än jag var. Ärligt talat hade jag i sikte ett helt annat bidrag som skulle ta tävlingen i en ny riktning, men det gick som det fick. Å andra sidan är jag inte ledsen utan väldigt nöjd över vår Frans och ESC-produktionen över huvud taget. Vilken fest och vilken succé!


I år blir det lite annorlunda när det gäller presentation och utvärdering kring bidragen. En poängkategori har tagits bort för att skapa större dramatik, och tanken är att skrivandet kring festivalen ska minska och i stället framföras muntligt. En utvärdering kommer därför släppas efter tävlingarna. Men självklart kan ni redan nu ta del av våra åsikter och poängsättningar.


I kväll tävlar sju artister om en finalplats! Dessa är:

 

           

Ser fram emot en underhållande festival. Tack så länge!

 

 

Av tj - 4 februari 2017 17:51

Tjenare! Full rulle med spel tillsammans denna kväll då melodifestivalen börjar.

Det börjar kl 8 och slutar. . .Ja runt halv tio brukar det väl vara:)

Vi har laddat upp som vi brukar, nästan som en egen tradition. Med poäng osv.

Annars flyter helgen på bra och hoppas ni har en bra helg ni med:)

MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards