TJ

Direktlänk till inlägg 26 november 2016

Lördagen

Av tj - 26 november 2016 23:45

 

Seminariet var verkligen det roligaste på länge. De seminariemedlemmar jag skrev tillsammans med besatt sådan kunskap att jag var tvungen utmana mig själv för att nå samma nivå. Hela torsdagen ägnade jag åt efterforskningar och kom i kontakt med litteratur jag drömt om att få läsa i flera veckors tid, men som bortprioriterats av olika anledningar. Responsen var underbar och resulterade i ytterligare diskussioner. Mycket givande vill säga! Det lever jag länge på.


Min lördag har gått åt till att se reprisen av Idol, skriva lite på källkritiksundervisningen och pynta inför julen. Det är tydligen första advent i morgon, vilket inte kommer som en chock direkt, men jag menar att snart har hela november gått och inget vettigt har blivit av! Jo, såklart det har det men det känns onekligen skrämmande hur fort tiden går. Oavsett vad jag tycker om att det snart är jul är den snart här i alla fall. Dukar, gardiner, handdukar och porslinsprydnader har därför under dagen bytts ut tillsammans med så mycket annat. En krans är också inhandlad som hänger på dörren från och med torsdagen den 1 december. Efter hand kommer det bli mer men för närvarande räcker det.

 

Talangerna i Idol har verkligen blivit jätteduktiga vilket gör mitt jobb att bedöma dem svårt. Ingen är liksom dålig. Skillnaden är att de är fyra helt olika artister. Min absoluta favorit är fortfarande Liam då jag älskar hans jordnärhet och sättet han uppträder. Vecka efter vecka levererar han och tappar inte fotfästet, vilket är lätt i sådana här sammanhang. Men inte Liam och det tilltalar mig! Ingen av idolerna åkte ut den här veckan utan Liam, Rebecka, Charlie och Oskar gör nästa vecka upp om vilka tre som går till final. Oerhört spännande!


I morgon fortsätter jag min undervisning. Det är sista dagen jag har på mig innan den ska lämnas in. Hade gärna haft några flera dagar för att göra den så bra som möjligt, men deadline är deadline. Dessutom tror jag ribban är hög som den är just nu. Fick till exempel betyget VG på den andra tentan i historia tidigare i veckan, och precis som förra gången har jag svårt att förstå det. Som jag slet med tentan är det självklart uppskattat att få respons på det. Det motiverar samtidigt som det ställer vissa krav på prestation i fortsättningen. Har du väl fått VG är det inte lika upplyftande att bara få G på något.


Men jag kommer inte bara ägna mig åt undervisning utan njuta av min födelsedag. På vilket sätt jag gör det kan vi återkomma till. God natt!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards