TJ

Alla inlägg under oktober 2016

Av tj - 2 oktober 2016 15:35

Här bjuder vi på en söndagsbild:)



   

Av tj - 2 oktober 2016 13:30

 

Av tj - 1 oktober 2016 22:18

Det här är en dag jag sent glömmer. Jag har för första gången träffat en av mina kusiner på tu man hand och fått se hans lägenhet. Det är väldigt sällan vi träffas och om det händer har det alltid varit vid släktsammankomster. Vad som är anledningen till det är svårt att säga. Vi har visserligen inte mycket gemensamt mer än vårt arv. Han älskar å andra sidan fotografering och det tackar jag inte nej till. Men det spelar ingen roll för jag tycker om alla mina kusiner och värdesätter min släkt.


Nu har snart alla mina kusiner vuxit upp och blivit sina egna. Det ställer alltså högre krav på oss om vi vill träffas eftersom vi inte gör det via våra föräldrar. Jag begav mig alltså till Alvesta för att söka upp min kusin och det visade sig vara ett av mina bästa beslut. Jag togs emot med öppna armar och inbjöds till ett givande samtal för att komma kusinen inpå livet. Eftersom vi hela tiden träffats i stort sällskap var detta vår chans att lära känna varandra. Min förutfattade bild suddades ganska raskt ut och i stället framträdde en spännande människa. Det här måste vi göra om! Jag träffade också hans nya kärlek som förefaller som en god andra part.

   

Tillsammans åkte vi ut till Gottåsa för att fira ett av mina kusinbarn vilket var huvudhändelsen i dag. Kusinbarnet fyller redan 2 år och jag kan inte förstå det. Känns liksom som i går jag närvarade vid hans dop. Tiden går ofta skrämmande fort utan någon möjlighet att stanna upp. Jag har gjort ett par tappra försök men det förgäves … Hur som helst åkte vi ut till Gottåsa och bjöds på gott fika medan vi diskuterade allehanda ämnen även om hundar och kusinbarnet i fråga stod i fokus. Det här är inte så konstigt som det kan tyckas. Kusinens flickvän driver kennel och alltid när det gäller barn står de i centrum. Det tycker jag bara är roligt och nödvändigt.

 

Som födelsedagspresent till mitt kusinbarn valde jag mellan en smartphone och en bok. Jag valde mobilen då jag ville testa hans intelligens (haha, nej bara skoja …) Jag valde mobilen därför att han skulle på ett kreativt sätt lära sig räkna och utveckla sitt språk. För mig är det viktigt att barnen får saker de har användning av och att det stärker dem. Den här leksaksmobilen kommer nog till stor användning. Böcker får han senare i livet!

 

Det var inte det lättaste att ta en groupie men vi gjorde vårt bästa!

 

Jag tackar mina kusiner och deras sällskap för att jag fick komma. Dagen kan inte bli bättre. Eller jo … om jag får något skrivet innan jag lägger mig vore jag högst tacksam, och då menar jag utöver bloggen. Ligger just nu i soffan och skriver för lampan gick sönder i mitt rum och orkar inte byta den förrän i morgon när det är ljust. Då ska jag umgås med T också. Undrar vad vi ska hitta på? Ja, det får vi se …


Hörs!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards