TJ

Alla inlägg under september 2016

Av tj - 5 september 2016 11:00

     

 

Efter två väldigt givande möten under helgen är det dags att återgå till Antiken! Men helst vill jag göra något annat ... Hur står det till med självdisciplinen egentligen?

 

 

Av tj - 3 september 2016 03:00


 

Av tj - 2 september 2016 19:45

 

Vilken spännande studievecka detta varit! Mycket spännande läsning vill jag säga. Jag är ledsen för att jag inte skrivit till er om hur det går, men har haft fullt upp. För ovanlighetens skull fick ni ändå två videos på raken i början av veckan. T är ju minst lika upptagen som jag varför det börjar bli glesare med inlägg, men vi gör båda vad vi kan. Poängen är ju att vi kommer med intressanta reflektioner eller videoproduktioner. Det verkar vara ett tema som ni föredrar från oss. Den första veckan har visserligen kretsat kring presentation och bekantandet med litteraturen, men i dag påbörjade jag mitt första arbete för terminen om digital kompetens. Det var roligt att gå in i den akademiska rollen igen och författa dessa obegripliga texter, haha!


En rolig sak som kommit med studierna är motivationen att skriva färdigt novellerna från 2014 vilket jag numera tänker göra under kvällar och nätter. Man skulle därför kunna säga att jag är student under dagen och författare under kvällen/natten. De senaste två åren har det pratats mycket, men givit ett ganska dåligt resultat. Sanningen är att jag inte prioriterar skrivandet som jag äntligen borde göra vilket gör att vi befinner oss där vi en gång började känns det som. Men nu ämnar jag jobba lite hårdare och ta ett rejält tag om det jag påbörjat. Det har också blivit dags att vara ärlig och berätta det som betyder något för mig! Varken historierna eller karaktärerna blir jag av med förrän deras öden är berättade. Mer tänker jag inte säga just nu. Att läsa om en författare som har skrivkramp är bland det tråkigaste som finns!

 

 

Av tj - 1 september 2016 23:06

Tjenare på er allesammans och välkomna till mitt lilla inlägg!  


Inne här mindre ser jag ju då jag varit sjuk i helgen och börjarn av veckan och sen att jag är så trött efter jobbet, men sånt är livet ibland men jag glömmer ju inte bloggen helt inte!


Igår hade jag äran att planera en tipsrunda för barnen på fritidset. Så jag var ju inte lite efter i arbetet då jag var sjuk.. Jo så jag planerade väl allt på en timme, lite mera kanske. Sen blev det ju inte lättare med att jag ännu inte kan komma åt kopiatorn med min tagg ännu..

Det har bara gått två veckor av mitt nya jobb snart, men jag tycker ändå att allt sånthär ska funka nu.


I alla fall så var frågorna utformade så att de stod olika namn eller lag på frågorna. När de var framme vid sista frågan och målet så gjordes allt upp! Hade de svarat rätt eller svarat fel?? Ja ingen visster förrän utmaningarna var klara.

Jag kunde som exempel ha skrivit, men kan sitt snöre,, eller vem kan sätta band på sig.

Då kunde de vara att hålla i en sko med skosnöre och sen kasta iväg den på en liten plan där närmaste var 5 poäng, sen ökade såklart ju längre bort man lyckades komma.


Det var i alla fall roligt med tipsrundan för det var många som sa,,,, va, hur ska jag veta det?? Eller..... Va menar du!!!
Såå en sån tipsrunda kan ni ju testa!   Tar dock lite tid när man planerar att de kanske är 25 st med på den och alla ska vara med i någon av uppdragen.


Det var väl en rolig sak som hänt i veckan, vi hörs mera imorgon på specialen :)

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards