TJ

Alla inlägg under september 2016

Av tj - 9 september 2016 12:57

Tjenare!
På jobbet just nu, ska snart gå på de sista timmarna på fritids. Denna helgen så händer väl de ena å en andra, de kommer ni få ses sen såklart i specialen. Se om man kan visa någon liten karta eller något liknande på vart jag ska överallt.


Ha det gött så hörs vi senare!
MVH/T

Av tj - 8 september 2016 22:34

 

Nu känner jag mig ganska inbiten på den idéhistoriska litteraturen. Framför allt när jag själv börjar filosofera om min egen existens och hur jag är som människa. Sådan här filosofi är å andra sidan inget nytt då jag de senaste åren ställt mig själv samma frågor hela tiden. Skrivandet har ju också blivit ett sorts terapiarbete där jag får möjlighet att lära känna mig själv och den omvärld jag lever i. Mänskligt beteende är ju överlag fascinerande.

 

Jag måste bara avsluta dagens inlägg med att berätta om två flickor jag mötte i spåret. De var ytterst välklädda och såg trevliga ut. Efter att vi hälsat på varandra basunerar den ena ut att ”vi är typ hemlösa!” Jag visste inte hur jag skulle bemöta detta yttrande, om det var så att barnen drev med mig (det gillar de att göra), eller om de faktiskt inte hade ett hem (det föreföll högst osannolikt). Jag resonerar som så att flickorna egentligen menade vilse eller villrådiga. Det är inte alltid lätt att hitta och inte heller lätt med orden … Jag stötte nämligen ihop med flera barn och ungdomar som hade orientering på gymnastiken. Med den vetskapen gäller det att veta vad som förväntas av vuxenvärlden. Hur mycket får en hjälpa ungdomarna att hitta i skogen? I det här fallet höll vi oss på elljusspåret med ca 1 km kvar till målet varför jag inte ”fick” hjälpa dem. Ett par andra barn stod drygt 300 meter bort och läste på kartan hur de skulle gå. Min förhoppning är att ”de hemlösa” också läste på kartan.

 

   

Av tj - 7 september 2016 19:19

Berättarkonsten är verkligen fantastisk eller tycker ni inte? Kursen i Idéhistoria har verkligen samlat olika typer av böcker som berättar om samma period men på olika sätt. En del böcker har ett lätt och intressant språk medan andra är rentav jobbiga att ta sig igenom. Som tur är har författaren också en del inspelade föreläsningar som är intressanta. Men alla föreläsningar är inte bra! I dag kollade jag igenom en föreläsning och höll på att somna. Det var hackigt och osäkert vilket fick mig att ifrågasätta dagens tema (jag är ledsen, men det var inte alls bra eller intresseväckande). Det komiska är att nu är det boken som tillför mig mer glädje. Varför är det så här annorlunda hela tiden?

 

Varför?

 

Varför?

 

VARFÖR???

 

 

Av tj - 6 september 2016 22:15

       

Av tj - 6 september 2016 11:22

 

 

     

   

Tjenare på er allesammans!

Ingår ville ja skrivit ett inlägg sent på kvällen men blev för trött så släppte allt xD

Så hände något kul igår då, hum.. Igår på jobbet gjorde vi inge speciellt, det var dator tid för den som ville och sen var ett gäng i gympasalen och körde lite lekar.


Har funderat på lite nya videos för er för just nu är det bara J som håller i de trådarna hahaha! Men visst år det kul att han gör lite mera filmer nu än innan i alla fall, 

Har själv inte hunnit kolla om han höll sitt ord igår men han tyckte vi skulle gjort bildbomber igår så får väl se om han lyckades ändå.


nu ska jag till jobbet så vi hörd sen, badet gött!





Av tj - 6 september 2016 08:00


 

Av tj - 5 september 2016 23:04

         

 

Av tj - 5 september 2016 17:52

 

Ibland kan en skogspromenad få ordning på hjärncellerna ...

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards