TJ

Alla inlägg under september 2016

Av tj - 18 september 2016 21:20

Tjenare på er allesammans!
Har int hunnit göra en fredagsspecial under helgen för att jag har haft Eve på besök under helgen, så det har varit massa annat istället.
Så vad har vi gjort då? Ja, lite wii, myst och en hel del film. Igår såg vi Croddarna, som hon tyckte var väldigt mysig med alla små knasiga djur som var med. Sen min favorit är sengångaren som hela tiden säger Da dadaaaa ;)

Ikväll väntas Sleepy Hallow med Johnny Depp och innan det, Last house on the left.
Imorgon är det en ny vecka så då ska jag bli mera aktiv så att ni får mera att läsa om elakt att bara J ska skriva helt själv:)


Ha en bra söndag hejdå:)

MVH/TE

Av tj - 17 september 2016 23:13

 

Vet att det är dåligt med uppdatering i bloggen nu, men det kommer bli bättre! Har spelat in J på vift i dag t ex och den här gången besökt Kristianstad. Jag är så glad över den resan och ni kommer få veta varför längre fram. Orkar inte redigera videon nu, utan den kommer kanske i morgon eller under kommande vecka.   

       

Ha det bra så länge! Hörs ...

 

 

Av tj - 15 september 2016 23:15

 

Vi är igång! Seminariet pågår för fullt och vår grupp leder redan med flest inlägg. Nu är det här inte någon tävling, men det är lite roligt ändå att vi lyckats publicera så många inlägg. Diskussionerna flyter på bra och jag har skrivit mer än nog känns det som. Jag tyckte ämnet var ganska svårt från början och det började rätt segt, men nu har vi fått kött på benen och att skriva ner tankarna är stimulerande och utvecklande.


I övrigt har jag inte gjort så mycket dessa två dagar. Det blev visserligen en kvällspromenad för ett par timmar sedan vilket var jäkligt skönt. Det har ju varit väldigt varmt i dag (minst sagt!). Enligt rapporten bland de sista varma dagarna för säsongen så det var nog tur jag passade på att gå ut. I morgon blir det mer forumdiskussion och en del annat också som jag inte tänker gå in på nu. Vi kan väl ändå konstatera att det med största sannolikhet blir en bra helg i alla fall. Ha det gött!

 

 

Av tj - 13 september 2016 22:41

 

De här dagarna har oavbrutet gått åt till att försöka förstå Platons och Aristoteles resonemang under antiken varför bloggen fått stå tillbaka en aning. Även andra prioriteringar har fått sig en törn. Både i går och i dag har jag varit snarstucken och gått i egna tankar vilket min omgivning har märkt. Det är inte min mening att verka stursk utan jag söker bara finna vägen till insikt om hur samhället som Platon och Aristoteles levde och verkade i (vi snackar alltså om full koncentration). Jag går även runt med förkylningsblåsor i munnen som driver mig till vansinne. Är ändå glad att förkylningen inte är värre.

 

I morgon börjar seminariet angående ovanstående filosofer och deras resonemang. Jag blev nyligen färdig med mitt första bidrag. Det känns väldigt bra än så länge, men jag vet ju inte alls vad de andra skrivit om, ifall vi tagit upp liknande saker osv (inläggen är dolda för oss andra tills seminariet öppnar). Personligen föredrar jag att lämna ifrån mig egna texter innehållande mina resonemang och sammanfattning av den lästa litteraturen, vars perspektiv har sin säregna prägel. Det är å andra sidan inte så svårt i och med att jag formulerar mig som jag gör. Men jag ska ärligt medge att jag är spänd inför vilka inlägg och texter som öppnas om några timmar. Seminariet pågår i tre dagar där vi främst ska hålla diskussionen vid liv. Jag tror därför jag hinner med bloggen också, men det återstår att se. Kommer jag hamna efter? Hoppas inte!


 

Av tj - 12 september 2016 21:24

Helgen var jättebra! Ni fick ju se hur jag åkte under helgen och jag hade filmen som jag hade tänkt att visa er.

Dock har filmerna bestämt att de inte kommer bli hittade från drive så just nu går det inte..

Det var i alla fall filmer på vår lek som vi gjorde jag, Alexander och David på kvällen. Det innebär att man har olika små berättelser där man har små luckor som man ska fylla i med farb eller substantiv och liknande.
Sen tar den som ska lyssna på sagan munnen full med vatten och ska då under berättelsen inte skratta..


Ingen lyckades och köket blev ganska vått av allt vatten som inte stannade i glasen!   

Det hade varit väldigt kul att visa er detta men som sagt, just nu vill det inte.

Han skulle också skaffa hem ett annat, partyspel, så jag har att se fram emo det nästa gång med.


Jag spelade också en fifa-liga med några gamla och nya vänner på skolan. Jag kan ju lugnt säga att jag kom sist, någon måste ju komma sist också....Jag vann inte en ända match,, dock var jag nära på att göra oavgjort men på 2 sekunder kvar typ så gjorde min motståndare mål.....


Det var en lite uppdatering över helgen och hoppas vi alla får en bra vecka :)!!!!

   

Av tj - 11 september 2016 21:21

Det går fort när man har roligt! Den här helgen har mamma haft sin middagsbjudning varför mycket tid har gått åt att hjälpa henne ordna allt. När sedan familjemedlemmarna och vännerna ringde på dörren och strömmade in i lägenheten kunde kalaset äntligen börja! Det blev en mängd trevliga samtal medan vi avnjöt den goda maten. Framåt kvällen pustade jag och mamma ut (men väldigt lyckliga) och tittade på En kväll i New York.

   

I dag har jag installerat en ny skrivare som också är en skanner/kopiator. Ni har kanske sett att den stått i hörnet och väntat på att användas. Sanningen är att morbror köpte bläckpatroner till den gamla skrivaren och jag valde därför att använda upp dem innan den nya installerades. Men i dag var det äntligen dags. Så förutom lite motion i spåret har jag suttit och skannat in gamla fotografier. Jag är riktigt nöjd med resultatet! Bjuder er på minnen från tiden innan bloggen …

       

Snart blir det att skriva lite och förbereda inför morgondagens filosofistudier. Hoppas ni haft en bra helg allihop. Nu laddar vi inför en ny spännande vecka!

 

 

Av tj - 9 september 2016 23:30

 

De filosofiska tankarna fortsätter liksom i går att pocka på min uppmärksamhet. I dag kom jag igenom den första delen av Aristoteles Politiken och andra delen av Platons Staten. Det är dessa två stora verk jag på onsdag ska diskutera med mina andra kunskapstörstande kurskamrater vilket ska bli riktigt kul.

 

Även om kurslitteraturen är intressant är det då och då skönt att kunna lägga ifrån sig den vilket jag fick göra i dag vid lunchtid då Prins Alexander skulle döpas. En sådan fin och rolig ceremoni med alla kungabarnen. Tack vare dem blir inte dopet så formellt som det annars brukar vara. Jag tycker också det är roligt att föreställa mig vilka individer våra kungabarn kommer bli. Leonore är till exempel sin mamma upp i dagen och vet vad hon vill. Estelle är i kontrast mer trofast och tar sin roll i successionsordningen på stort allvar. Nicolaus verkar besitta ett stort tålamod och är väldigt beskedlig. Vilka egenskaper Oscar och Alexander får är för tidigt att säga, men jag ser fram emot att få veta det! Söta är de i alla fall!


   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards