TJ

Alla inlägg under januari 2016

Av tj - 5 januari 2016 18:11

 

Dagens arbete kretsar kring statistik och tack vare grundläggande läsning så har bloggens statistiska analyser baserats på aritmetiska medelvärden, vilket inte alltid ger en korrekt bild av verkligheten. Ändå är den vanligast förekommande. Bloggen mäter framför allt deltagarsiffror och besöksantal och jämför dessa med tidigare år. Genom ett genomsnittsvärde presenteras också antalet besökare om dagen.

 

2015 blev enligt den sammanställda räkningen ett succéår med över 500 besökare i månaden, vilket ger en genomsnittssiffra på 17 unika personer/dag. Det är en radikal ökning från 2014 med 41 %. Samtidigt minskar deltagarantalet vilket vi får begrunda längre fram... Ska ta och titta igenom de här siffrorna mer noggrant efter skolarbetet, men jag har fått ny upplysning om hur jag kan förbättra vår statistik. Jag vill passa på att tacka alla som besökt bloggen under åren och hoppas ni fortsätter göra det. På återseende!

 

Var bara tvungen att fotografera under min promenad i spåret!

 

 

Av tj - 3 januari 2016 23:47

     

Precis som alla tidigare gånger pratade jag och Malin i över 7 timmar. Till slut tvangs vi laga middag tillsammans om diskussionen skulle fortsätta, där vi slängde ihop en utsökt paprikasoppa. Jag kan inte förstå hur vi kan ha så mycket att prata om, men några korta pratstunder blir det sällan. Huvudämnet var väl egentligen relationer i alla dess former och saker runt omkring ämnet. Under tiden bjöd hon mig på rulltårta och sa att jag fick äta hur mycket jag ville.

     

Just nu försöker jag dock tänka på vad jag stoppar i mig. Julhelgen får de flesta att tänka till, och speciellt jag. Det är en tid då fläsket ska brinna och smala kostråd ska respekteras. Mammas vegetariska lunch gjorde mig därför överlycklig! Hon förstår mycket väl vad vi båda behöver. Nu är det bara träningen som ska komma i gång!

 

I morgon börjar pluggandet igen...

 

 

Av tj - 2 januari 2016 22:31

Hej på er allesammans!
Jag har fortfarande inte internet till datorn så därav kommer mina inlägg lite glest,

Snart dags för första jobbdagen i alla fall så det ser jag fram emot.
Jag har också , redan, lyckats bränna mina första popcorn om nu de skulle vara en intressant nyhet, haha!

Gick runt lite och letade efter en kiosk, den fanns inte men hittade något som liknar pressbyrån typ.
Ju mer jag går och kollar, ju bättre är det ju! :)

Ha en god kväll!

/T

Av tj - 1 januari 2016 17:14

 

Så var år 2015 till ända. Jag tycker tiden går mycket fortare nu än den gjorde för ett antal år sedan. En del säger ju att tiden går mycket fortare när man har roligt. Om det är sant skulle vi föregående år haft skitroligt tillsammans! Det har vi stundom också haft. Jag tänker framför allt på alla de resor som jag och min familj genomförde tillsammans och de intensiva kurser som jag klarat och fått stort beröm för. Under maj fick jag för första gången deklarera då jag under 2014 sålde av mina aktier. Ni må tro att jag längtat till den dagen i över fyra år och äntligen hände det!

 

Beträffande bloggens gemensamma produktioner så har aktiviteten minskat de senaste månaderna, men vi har spelat in lite sketcher som vi hoppas kunna publicera så snart som möjligt. Saken är den att varken T eller jag haft tillräckligt med tid för att hängivet kunna ägna oss åt bloggens produktioner. Jag är ändock väldigt tacksam för att jag under december haft möjlighet att spela in en ny säsong av frågelådan och samtidigt ge er en ny produktion. Förhoppningsvis kommer ni få stor glädje utav dem!

 

Det är med en positiv känsla i magen som jag nu lämnar 2015 bakom mig. Så mycket har hänt de senaste månaderna, vilket bidragit till att jag färdats i annan riktning än det först var tänkt sedan jag under en hård arbetsdag på Hovshaga bibliotek den 21 januari 2014 insåg att livet kan erbjuda många möjligheter för den som är öppen. Det är väl knappast någon som missat att jag prioriterat studier framför något annat. Det är antagligen både bra och dåligt antar jag. Bra för att det ger mig en utbildning, och dåligt för att jag inte hinner med mina övriga intressen och det som jag egentligen vill syssla med. Men jag vill samtidigt ha en bra akademisk backup och det innebär stundom uppoffringar. Knappt något vettigt blev skrivet under 2015 vilket jag djupt beklagar och egentligen inte vill gå vidare in på. Anledningen är mestadels självklar, men det finns andra saker som hindrar mig och det försöker jag jobba med. Till min hjälp har jag bl a inhandlat en skrivbok som ska fungera som en karaktärsbok där jag kan utveckla tankar och idéer till mina karaktärer. I början av 2015 skrev jag även dagbok för en karaktär för att på så sätt komma in i ett härligt skrivflow, men det gav föga resultat.


 

Gårdagens nyårsfirande blev en gemytlig kväll med två filmer, en rakettårta och lite bubbel tillsammans med familjen och två hundar. Hade omständigheterna sett annorlunda ut kanske det blivit ett annat slags firande, men jag är ändå väldigt nöjd med fjolårets firande. 2015 går nu till historien som kunskapens år och jag har höga förväntningar på 2016, med förhoppningen att få träffa nya personligheter och lära mig nya saker. Det har blivit dags att skriva 2016!

 

God fortsättning önskar jag alla våra läsare!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards