TJ

Alla inlägg under oktober 2015

Av tj - 12 oktober 2015 21:52

Tjenare!!

Varit på kryssningen och efter det så har jag varit på en kurs i ledarskap och i härskartekniker.

En superhärlig helg bland underbara människor uppe i Dalarna!!


Tyvärr blev det typ inga bilder under helgen eftersom vi höll på med så himla mycket annat!
Vi hade kursen och HLR samt massa olika tävlingar och skojs!


För er som missat eller inte missat så på lördag är det maraton och där ska jag då spela kl 12 så om ni inte har planer just då, varför inte komma och lyssna på vattentorget   Vi får bara hoppas på vädret!


Men appropå kryssningen, det är en bild jag måste visa och den kommer här!!!


    

Av tj - 11 oktober 2015 11:30

 

Gårdagens färd till Ullared var den värsta hittills. Den långa kön ringlade ända ut till parkeringen den här gången, in i parken och så vidare... Inne i varuhuset återfanns alla sorters människor, däribland det irriterande paret. Det blev lite inhandlat i alla fall. Bland annat två tröjor, ett par jeans, åtta filmer och lite saker till hemmet. Det bästa köpet får jag nog säga är kökssvampen som jag längtat efter att få äga. Nu kan både det ena och det andra bli rent!

 

 

Av tj - 10 oktober 2015 23:21

 

Jäklar vilken intensiv vecka det har varit. Det har inte funnits ett tillfälle att ta ett djupt andetag och reflektera över tillvaron. Forumdiskussionen blev ett stressmoment som jag aldrig vill vara med om igen. Tack vare bristfällig kommunikation mellan lärare och studenter så fick man aldrig klarhet i vad som förväntades av en. I går samlades alla till krismöte och det slutade i en tragedi där både lärare och studenter blev sårade. Jag hade inte varken ork, lust eller tid att blogga, och ärligt talat så har jag inte haft det någon gång denna veckan på grund av en febril ström av aktiviteter. Torsdagen innehöll dock många roliga inslag där jag under dramaövningen fick gestalta den olycksalige Jonas Krona.


I dag har hela familjen dessutom åkt till Ullared. Jag var från början inte alls positivt inställd till det, speciellt inte efter krismötet. Men så här i efterhand kan jag ändå tacka mormor för att hon ville göra en utflykt med oss. Min förhoppning är att hon fick en bra dag. Jag lägger ut mer bilder om Ullared i morgon.

 

 

Av tj - 9 oktober 2015 14:28

Hej på er allesammans! nu är jag tillbaka efter kryssningen som jag varit på
Detta var då en dansbandskryssning på två dagar sammanlagt.
Jag har varit med på Tonys dansskola och vunnit förstapris och fjärdepris. Riktigt roligt och jag har också fått lära mig lite flera olika danser.

Det hände saker typ hela tiden.. det var bingo, dans hela onsdagen och massa andra saker som exempelvis frågesport, som för övrigt var väldigt svår

I alla fall en väldigt trevlig resa och en jag skulle vilja göra mm igen.

Av tj - 7 oktober 2015 22:35

 

Nu börjar den andra och sista dagen på den här intensiva veckan att ta sitt slut. Det har varit en ganska omtumlande start som jag faktiskt inte vill gå närmare in på, men det har varit svårt att veta vad vi ska göra. Både läsa väldigt mycket samtidigt som vi ska reflektera och diskutera tillsammans. Jag kan bara sammanfatta allt med att det har varit enormt stressigt och det är ett under att man hunnit! För att koppla av sprang jag i spåret och åt mammas senaste bakverk. Inte så hälsosamt efter en löpningsrunda kanske, men aja...

I morgon blir det drama och informationssökningspass!

 


Nu är jag tillfälligt trött på ordet information!

 

 

Av tj - 6 oktober 2015 22:06

 

Puh! Nu har jag suttit med uppgiften i 13 timmar. Jag behöver lite choklad nu känner jag...

 

 

Av tj - 5 oktober 2015 23:15

 

Kära Henning Mankell! Må du vila i frid nu...    Du var en av de kriminalförfattare som faktiskt började ifrågasätta den senaste deckarutgivningen, med insikten att det kanske blev lite för mycket. Det är en stor saknad att du har gått bort. Många fantastiska personer har gått bort de senaste två åren, däribland många skådespelare. Aja, det är väl bara att gå vidare antar jag.   

 

 

Av tj - 5 oktober 2015 15:48

Tjenare !!
Idag och under kvälle igår.. Hum jag har väl inte mått prima, ont i halsen till och från och den febriga känslan..

Jag Hoppas i alla fall att det snart försvinner, det är riktigt mycket denna vecka!


Jag måste, på tal om inget, klaga lite på tv nu för tiden.... Det är f** mera reklam än det är tv känns det som.
De klarade sig utmärkt innan utan reklam så detta är ju bara löjligt!
Jag får väl berömma animal planet som bara har 5 min reklam medans andra kanaler som 6:an och 5:an verkar sikta in sig på kvarten.


Som sagt löjligt och jag tror katten i huset håller med om detta. Faktum är att han blir sånhär varje reklam..

 

Helt otroligt att andra håller sig vakna xD

I alla fall ha det gött så hörs vi!!


  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards