TJ

Alla inlägg under augusti 2015

Av tj - 20 augusti 2015 23:10

 

Efter en skön joggingtur med T avslutade vi dagen i hans pool!

 

 

Av tj - 20 augusti 2015 12:54

 

Hemma med halmen efter att ha tillbringat ett dygn hos farmor i Alvesta. Det blev mycket diskussioner kring kräftor, matvanor och vinylskivor. Vi hann inte med så mycket tyvärr då jag i går skulle på musikal. Men förhoppningen är att vi ses snart igen i samband med kräftskivan i september.


Gårdagens musikal blev nästan precis som jag föreställt mig den. Ungdomarnas tolkning av West Side Story roade och engagerade mig. Ensemblen bestod dessutom av många talangfulla människor vilket lyfte hela föreställningen. De ska ha en stor eloge för sina insatser.


 


Jag är ingen världsvan åskådare direkt, men mina tidigare erfarenheter har gjort att jag tycker uppsättningarna varit lite stora vilket gjort upplevelsen mer distanserad. Men i går på den gamla teatern i Växjö blev det mer intensivt och påtagligt, vilket jag inte varit med om tidigare. Jag skäms inte för att säga att jag verkligen drogs med i handlingen och ville stundom svara ensemblen… men det lät jag bli!


Det enda som jag kan kritisera är att jag inte uppfyllde klädkoden då mina uttänkta shorts var sönder. Så som jag såg ut passar sig egentligen inte på en teater. Det var ett under att jag blev insläppt, men det klart jag fick några sura blickar i ryggen, det ska jag erkänna. Men mina hittills tjugo år har lärt mig att skrida fram med högburet huvud oavsett vilken situation jag än hamnar i. Hur man än vrider och vänder på saker och ting så är det alltid någon som antyder att det är fel. För att kompensera upp munderingen valde jag att applådera vackert, vilket uppskattades i det stora hela. Korrekt uppförande kan ibland vara räddningen i en beklämd situation.

 

   

I dag har inhandlat nya jeansshorts och är därmed redo för nya utmaningar!

 

 

Av tj - 20 augusti 2015 12:25

 


 


Jaha. Dessa länder kan då bara inte hålla sig..

NU har det tydligen blivit beskjutningar och det roliga är, på den ena sidan så blev två soldater skadade av en mina. De tar tillfället och skjuter över granater.. ja och då är bråket igång. Kan de bara inte sluta. Gisses!

 

Av tj - 18 augusti 2015 18:45

Det man vinner om man nu vinner är att man blir länkad här en månad på bloggen vilket kanske inte är så dumt  


   

Av tj - 17 augusti 2015 22:31


 

Av tj - 17 augusti 2015 00:42

Så var Tolkienäventyret avslutat! Två helger i rad har jag ägnat mig åt Härskarringen och Hobbit. I övrigt har jag ägnat mig åt filosofi som överraskade mitt intresse. Man blir tack vare Sturmark ifrågasatt om praktiskt taget allting. Jag har alltid sett mig själv som en öppen och tolerant människa, men vad innebär det egentligen? Vet jag ens vad öppen betyder i det här sammanhanget? I slutet av boken lär jag antagligen få veta det.


Det stora dramat den här helgen var tillagning av kyckling i stekpåse. Brukar ni använda det någon gång? Jag har blivit ombedd att använda stekpåse eftersom kyckling sprätter så mycket. Till min kyckling gjorde jag i ordning en utsökt marinad för pensling. Lite marinad sparade jag till stekpåsen. Men det var svårt att hälla och ett tu tre så var halva marinaden över mig. Tänk så klumpigt av mig att förspilla sådana fina örter. Men ibland bringar dumdristighet gott med sig för under avsköljningen upptäckte jag ett stort hål i mellangården. Nu måste jag hitta nål och tråd om jag ska fortsätta använda de byxorna.


Nu säger jag god natt innan det hinner bli mer text!

 

 

Av tj - 16 augusti 2015 18:00


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards