TJ

Alla inlägg under mars 2015

Av tj - 13 mars 2015 16:13

Hej alla våra läsare som hittar hit   


Idag måste jag verkligen säga att det kändes som våren är här! Riktigt skönt att vara ute på en liten kort promenad som ni sedan kommer märka i min Fredagsspecial som kommer ut om bara en liten liten stund. 


Solen, högt på himmeln och små blommor börjar titta fram i jorden och snart kommer vår trädgård vara täck med blå vårblommor. 


En härlig känsla när våren kommer såhär mjukt och gött   

   

Av tj - 12 mars 2015 16:25

Tjenare på er !!


Måste bara visa lite bilder, fick ett sånt sug efter att ta bilder och dessa är från förra sommaren och det ska bli många fler denna sommaren kan ni ge er på! 

Passar också på nu när vi har fototävlingen Kanske skulle ta och skicka in ett bidrag även jag    


             

Av tj - 12 mars 2015 16:19

Tjenare på er allesammans!!


Årsmötet är precis slut och det var ett årsmöte för det stället jag har som praktikplats. Är nu invald i styrelsen till och med så nu är jag numera en av de två ledamöterna. En ny men mycket spännande utmaning och jag hoppas jag kan få ut mycket ny erfarenhet av detta så jag verkligen kan ha nytta av den när jag slutar skolan.


Är ju med i elevrådet på skolan men det är ju absolut inte som en riktig styrelse. Personligen så tycker jag att detta årets elevråd på skolan har spårat ut då de bestämmer saker som de egentligen måste vänta med till nästkommande möten osv. Det blir i alla fall mycket spännande att vara med i denna och få bestämma vilka möjligheter som ska komma att bygga upp föreningen. 


   

Av tj - 12 mars 2015 00:10


 

Av tj - 11 mars 2015 22:18

Dagens seminarium var egentligen meningslöst även om det var intressant att lyssna på klasskamraterna. Veckans uppgift har bland annat varit att göra en tankekarta och min grupp valde att göra på ett litet annorlunda sätt. I stället för att beskriva arbetet med digitalisering så visade vi upp en visuell bild av den digitala vägen mellan bibliotekarien och användarna, det gjorde att vår presentation stack ut. Vi ägde uppgiften och hade gjort den till vår egen.

 

Snart är det dags för den stora examinationen på pedagogikkursen som är att göra en handlingsplan för ett skolbibliotek. Till detta har jag gjort en tankekarta som jag gärna delar med mig av (se ovan).


Ha det bra!

 

Av tj - 11 mars 2015 09:14

Tjenare på er allesammans! Fick en nyhet igår och det var att jag mådde sådär.... Idag, sjuk^^
Det är ju den typiska känslan man får nära man bara tänker.. Hum de visste ja väl.. Detta också innan årsmötet på praktiken som är imorgon så det jag kan hoppas på är att bli frisk till detta.

Ska ta uppdatering på selfiesticken som vi har. Den användes när vi for till Hovmantorp för en liten visit. Tur att vi inte fick så mycket mötande trafik så de inte körde in i pinnen,hehe!

Det var det för mig, vi hörs sen!


 

Av tj - 9 mars 2015 20:47

Ja nu börjar tävlingen dra mot sitt slut. 

Det finns fortfarande tid att vinna det vattentäta kamerafodralet, allt ni gör är som sagt att ta en naturbild och skicka in till vår mejl: TJ.bloggplatsen@hotmail.se. Tävlingen slutar den 22 Mars.


Som sagt så ta ett naturfoto/naturbild och skicka in till oss! Än så länge har vi några riktigt fantastiska foton.


Ha en fortsatt bra kväll!!


   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards