TJ

Alla inlägg under augusti 2014

Av tj - 17 augusti 2014 00:16

Hej på er allesammans, eller godkväll, väldigt sen kväll ^^


Nu har jag fått datorn tillbaka och så vitt jag ser så är det perfekt! 

De första två dagarna som jag gått i skolan har jag redan fått nya kompisar och det känns som att vi som tvåor och ettorna har mer kontakt än vad vi hade med våra tvåor så det är en lovande start!   


Endast någon dag innan vi ska till Idre på vandringen! Jag är ganska glad över att vi fick en dag mindre för hur skönt är det att sova i tält om jag ska prata ärligt, hehe.


En trevlig dag med syskonen har det varit med tårta och bubbelbad på kvällen, ha det gött så hörs vi!


 


 

Av tj - 15 augusti 2014 21:34

Jaha, då var textverkstan och dess verksamhet avslutad. Lite tråkigt faktiskt... för även om jag inte kände för att blogga extra så gick jag verkligen in för det. Gjorde det bästa som man alltid ska göra, och vilket jobb jag har gjort. Textverkstan har väckt min kreativitet ytterligare. Den har gett er två dikter och två noveller, där den sista novellen Blodiga händer har blivit riktigt uppmärksammad.

 

Nu när bloggen inte ska drivas av oss längre blir det till att fortsätta skriva på sitt eget. Jag får gärna använda datasalen innan studierna börjar. Det är lite konstigt att jag ska börja på universitetet. För något år sedan skulle jag ha sagt: "Aldrig i livet! Där hamnar jag inte!"

Ja, se hur det gick... Det ska faktiskt bli roligt att studera och jag känner mig inte ett dugg nervös... än!


Snart är det Good Morning, Vietnam på kanal 5. Ska ni titta? Jag kommer i alla fall börja se den. Får spela in om jag inte orkar hela. Ha det bra, tills vi hörs igen...


Mitt tack och förlåt kan läsas här: http://11garden.wordpress.com/2014/08/14/tack-och-forlat/


 

Av tj - 15 augusti 2014 19:03

Hej på er allesammans! Ja nu har det varit två dagar i skolan igen. De flesta som ska bo på skolan kommer på söndag men de som har varit med nu under dessa dagar är kanon så har hopp om att alla de andra är lika bra som dem.

Idag har vi ordnat, vad ska man säga, hej och välkomna till flu aktivitetsdag ^^ vi ordnade femkamp och lite olika lagindelningr! sist körde vi maffia som jag nu kan kalla för klassaktivitwt. Det kan inte finnas någon annan klass som kör det så ofta som vi ;)

Det kommer inte bli någon special Idag eftersom min dator blir färdig imorgon och min bärbara är i Värnamo :)

Ha en härlig fredag!!

Med vänlig hälsning,T

Av tj - 14 augusti 2014 10:54

I dag fyller författarinnan Danielle Steel år! Min egen lilla drottning bland kvinnliga författare. Hennes böcker har inspirerat och fascinerat mig något oerhört.

 

Hon har också uppmuntrat mitt eget skrivande, vilket jag tycker är extra häftigt. Att bli författare och få ett genomslag kan ta lång tid. Oftast behöver man briljera flera gånger genom nya verk. Det är för den sakens skull inte omöjligt.

Danielle Steel fick sitt stora genombrott efter sin sjunde bok, så det lönar sig att inte ge upp, att hela tiden imponera med nya idéer. Lär dig att hantera just ditt verktyg!

 

Jag är glad att ha Danielle i ryggen och det får mig att aldrig ge upp! Det tänker jag aldrig göra! Jag lovar!

 

 

 

Av tj - 13 augusti 2014 23:30

Ja, då var det snart dags igen. Skolorna öppnar upp och dagens barn (Sveriges framtid) ska få den kunskap som de förtjänar. Låt oss nu ta vårt ansvar och se till att ALLA får vara med, låt dem gå till skolan förväntansfulla och springa hem lyckliga. Ingen ska äntra området med stenar i magen. Kunskap är viktigt och ska vara roligt att ta till sig. För ALLA barn!

 

 

 

 

Av tj - 13 augusti 2014 18:36

Tja på er!!


Nu är flytten färdig till Värnamo och jag har nu installerat mig på skolans internat!   


Har redan träffat två gamla tokingar och en ny som jag inte set röken av sen ^^


Imorgon börjar skollivet igen och vi har frukost vid halv tio så lite lite sovmorgon trots att sommarlovet har varit till halv tolk de senaste tiden....  

Nästa vecka kommer det verkligen inte bli av med sovmorgon och långa dagar med vandring och tyvärr ser inte väderrapporten så rolig ut heller.....  

 

Annars ha en go tidig kväll!


     

Av tj - 13 augusti 2014 17:02

I samband med förkylning jobbar man nu med säkerhetskopieringen från den skadade hårddisken i stordatorn (den stationära). Skivorna kom i går så det passade ju perfekt!

 

Det som behövs överföras är nu gjort och 14 volymer innehållande 112 GB finns nu arkiverat. Se nedan beteckning:

BI, BII (Bildarkiv)

DI, DII, DIII, DIV (Dokumentation)

FI, FII, FIII, FIV, FV, FVI (Filmarkiv)

MI, MII (Musikarkiv)


 

 

Av tj - 12 augusti 2014 19:45

J har fått smak för olika komp på Tyroset minsann. Bäst att bara fortsätta med jazz och swing, J.

Det är minsann inte illa han dansar omkring heller, han borde göra "J dansar två"



 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards