TJ

Alla inlägg under maj 2014

Av tj - 19 maj 2014 22:15

Det var meningen att jag skulle skriva om Cecilia i dag. Jag var riktigt taggad på det. Men hörde muller och såg sedan dessa moln. Kort därpå blinkade hela himlen till och öppnade sig.

   

Datorn fick stängas av och i stället fick man dyka ner i en bok. Får skriva mer i morgon.

 

 

Av tj - 19 maj 2014 15:01

          

Klicka på bilderna för bättre kvalité

 

 

Av tj - 19 maj 2014 14:12

 


Aj aj! Det där ser inte bra ut. Nåväl, det ser värre ut än var det är. Tur att det upptäcktes i tid. Tänk att man aldrig lär sig. Att se på hundar har sitt pris.


 

Av tj - 18 maj 2014 22:54

Helgen håller på att ta slut och dags att sammanfatta den. Det blev en tripp till landet. Av den anledningen att gå på hundutställning i Hässleholm. Men det finns rutiner när man ska gå på sånt. Man måste ställa sig själv frågan: Vilka raser vill jag se? Och svaret kan ibland vara överraskande. Så var dock inte fallet i år. Det blev Berner Sennenhund och Golden Retriever som vanligt.

 

Mormors hundar ställdes aldrig ut. Men de har släktingar som gör det. Och i går fick jag "träffa" Mangos systerdotter som tävlade om placering i bäst i gruppen. En otroligt charmig tik som likt sin morbror uppförde sig på samma sätt.


Mormors hundar:

 

Mango (1999 - 2013)


 

Ekoxens Nicko Arthur (2006 - 2013)


Efter man tittat på hundar måste man äta. Och då slängde jag i mig fyra hamburgare på McDonalds, haha. Två Big Mac. Jag trodde inte jag skulle få så mycket. Beställde en megameny i tron om att jag skulle få en dubbelhamburgare och det fick jag verkligen. Dubbelt upp!    


Utställningshundar:

Grain of Gold´s I Am Cute "Tilda" (Mangos systerdotter)  

 

 

Exoxens Pondorosa Silver Girl "Ada" (Arthurs syster)

 

 

Av tj - 17 maj 2014 21:43

Tjenare på er!


Kompis på besök:


Idag har jag haft en kompis på besök och vi har sett film, spelat wii och lastat lite pil. En mycket rolig dag minsann!

En dag kan verkligen gå hur fort som helst, redan söndag imorgon..


Veckans händelser:


På tisdag drar vi till Göteborg för en del studiebesök och med klassen. Det var några fritidsgårdar och något musikhus och något liknande.  Sen är det ju inte så många veckor kvar, det känns konstigt men det är bara denna som kommer nästa efter den och sen om jag inte misstar mig så är det sista veckan inna lovet. 


Sommarjobbet:


Ja det blir samma sommarjobb som förra gången med skillnaden av rollen jag kommer att ha. Jag ska vara "Ledare, handledare" för några åt gången och skapa film och sätta i hop något. Så nya varje vecka, detta ser jag mycket fram emot, vi får mycket frihet och väljer hur vi ska göra och om vad vi ska göra så det kommer bli skitkul! 


Ha en fortsatt bra kväll denna lördag!


     

Av tj - 17 maj 2014 01:01

Hej på er!


Fredagsspecialen:

Ja det blev ju mycket till Fredagsspecial. Det hela ligger nog med att det blev så mycket när jag kom hem idag.

Först var det möte sedan fika och sedan begav jag mig till UNF och var där till runt tio.


Som sagt där har ni hela fredagen. ^^  


Låt från mig:


Ja nu har jag börjat komma upp med ännu en ny låt. Jag måste ju verkligen säga hur kul det är att så många faktiskt lyssnar på dem, det märks på YouTube och det är ju super häftigt!   

Kanske denna blir mer till en Party historia. Maby.


Godnatt på er!

 

Av tj - 16 maj 2014 13:15


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards