TJ

Alla inlägg under april 2014

Av tj - 25 april 2014 18:33


Tjenare på er!!


Solen är framme och det är superskönt att ta ut en film och läsa en bok   Helt super!

Straxt blir det att gå och handla med en kompis, en Värnamo-helg väntas. Imorgon är det besöksdagarna för oss på Flu och en till gång näst nästa vecka. Mitt jobb har blivit parkeringsvakt eller vägledare. Det skulle varit något helt annat men de kommer så olika denna och nästa, denna gång räknas det till 8 st nästa över 17 så alla i klassen behövdes tydligen inte imorgon^^



Roligt med att ni skriver in frågor! Vi har några stycken nu så bara fortsätt   


 

Av tj - 24 april 2014 20:10

 

 

I går fick jag möjlighet att synas i föredraget Kronobergsförfattarna. Det hela blev en tidsresa med bibliotekarie Ella Styf och som avslutades med en intervju med mig.


 

Av tj - 24 april 2014 09:45

 

 

Jag är påskens stolthet och har uppdraget att ge alla barn det de vill ha. Även vuxna uppskattar min givmildhet.


Vem är jag?

 

     


Svar: Påskharen kommer ursprungligen från Tyskland. Det var han som gömde ägg ute i trädgårdarna. Under 1800-talet blev han än mer levande genom bilderböcker och hjälpte choklad- och leksaksindustrin framåt.

Dock tog det längre tid för honom att slå igenom ute på landsbygden. Eftersom dessa barn satt inne på större kunskaper om djur än stadsborna. De trodde helt enkelt inte på historien.

I Sverige figurerar påskharen i de flesta familjer. Även om barnen får godis oavsett om de är snälla eller inte. Det verkar dessutom som om de flesta barn inte vet vad allt kommer ifrån.

 

Källa: http://www.urp.se/nettetanta/p%C3%A5skharen.htm

 

 

Av tj - 24 april 2014 08:48

          

Klicka på bilderna för bättre kvalité


 

Av tj - 23 april 2014 17:30


 

Av tj - 23 april 2014 12:46

Tja på er allesammans!


Då tar vi nya tag för sista lektionen, vill säga innan teatern som jag inte räknar med eftersom det är roligt !!  

På teatern börjar arbetet bli klart, musiken funkar för mig också och jag måste bara lära mig när allt ska komma, det är skitmycket ansvar med att ha effekterna ^^

Det är min sista repetition innan föreställningarna eftersom det är valborg nästa onsdag så tar jag ""The day of"

Undrar just hur det blir för de andra utan musik när man väl vant sig vid något.. Men alla är superduktiga och kommer ihåg alla repliker, det gör mig glad att jag bytte till just att ha hand om musik ^^


Dåååå kör vi, hörs!


 

Av tj - 22 april 2014 10:57

Så var vardagen återställd. Och jag är tillbaka i min skrivarlya. Så himla underbart!


   

Min stolthet på påskbordet.



Det har varit skönt att koppla av också, med böcker och film. Och framför allt familjen. Vi har ätit god mat och unnat oss sötsaker. Även gått långa promenader. Och i högtalarna spelades någon så oväntad som Kalle Tavla (konstnär som under 1960-talet också sjöng och komponerade musik).

Nu har man i alla fall vilat upp sig och är redo för en ny arbetsvecka. I morgon har jag ju föredrag också på biblioteket om mig själv. Lite pirrigt!


 

Av tj - 20 april 2014 16:03



   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards