TJ

Alla inlägg under februari 2014

Av tj - 8 februari 2014 21:30

Kvällens resultat:

 


Till final: 


 

4. Panetoz - Efter solsken (Debutanter)



 

6. Sanna Nielsen - Undo (Veteran, medverkar för sjunde gången)

 

 

Till andra chansen

 

 

1. JEM - Love Trigger (Debutanter)

 


 

8. Martin Stenmarck - När änglarna går hem (Vann 2005 med låten Las Vegas)

 

T tippade

Pink Pistols och Sanna Nielsen

 

J tippade

JEM och Martin Stenmarck 

 

 

Av tj - 8 februari 2014 14:27

Tjenare på er!


Idag väntar alla spänt på att festen ska starta, några har kommit och några kommer om några minuter tror jag.


Idag blev jag också väldigt glad för att solen äntligen kom fram om bara för 2 min så var det en bra stund  Det är rätt surt att jag missar mello ikväll så ikväll är det bloggförbud för min del så att jag får behålla min spänning. Jag hoppas såklart på Sanna. Hennes låt är väldigt bra.

Det är allt för mig just nu, hej med er!   


 


       


 




Av tj - 7 februari 2014 23:46

Var det någon mer som såg OS-invigningen? Jag satt och kollade på nästan hela. Man har ju ett förhöjt ögonbryn till Ryssland. Speciellt om man tänker på under vilka omständigheter som arenan byggts upp. Flera familjer har tvingats flytta från sina hem, för att ge plats. Och ska vi diskutera de mänskliga rättigheterna, så har inte landet kommit långt. Tvärtom, nästan bakåt.

I alla fall så var den påkostade invigningen mycket vacker. Och svenskarna såg otroligt taggade ut. Hoppas att de kammar hem många medaljer.   


En annan spännande grej, är att jag håller på med en serie till bloggen. Som handlar om ungdomar i Växjö med omnejd. Den är främst till för att utveckla mitt eget skrivande, och att ni ska ha något att läsa. Serien startar den 1 mars.


 

Av tj - 6 februari 2014 20:47

Tjenare på er!


Idag har vi varit riktigt duktiga min grupp som ska hålla i Friskis & Svettis V 11!

Vi fick fram ett bra schema över i vilken ordning sakerna ska komma, vem som ska ha de olika momenten som Kondition, Rörlighet, Uppvärmning o.s.v


Det känns i alla fall väldigt bra och det magiska är att det är helg imorgon och som alltid behövs den för att pusta ut lite  

Det blir lite fest för farsan och för övrigt Melodifestivalen, andra deltävlingen!


Ha det gött tills dess!

 

MVH/T

Av tj - 6 februari 2014 20:43


MVH/T

Av tj - 5 februari 2014 18:40

Nu kan äntligen statistikuppgifterna från 2013 lämnas. Kanske inte så intressant för den som inte är insatt. Men detta är händelser för släkten under året.


Födda under året

Januari, Flicka ute i Farsta, Stockholms stad. (Moder gift med fader)

Mars, Pojke ute i Rydaholm, Värnamo kn. (Moder: Ogift, Fader: Erkänd)

Maj, Pojke ute i Furulund, Kävlinge kn. (Moder gift med fader)

Juli, Pojke ute i Lenhovda, Uppvidinge kn. (Moder: Ogift, Fader: Erkänd)

Augusti, Flicka ute i Ljungby, Ljungby kn. (Moder gift med fader)

November, Pojke ute i Farsta, Stockholms stad. (Moder gift med fader)

 

Vigda under året

Juni, Man och kvinna ute i Göteborg, Göteborgs kn.

 

Separationer/Skilsmässor

Augusti, Man och kvinna ute i Halmstad, Halmstads kn. (Sambo/Boskap)

December, Två män ute i Solna, Solna kn. (Sambo/Boskap)

 

Avlidna under året

Februari, Gift kvinna 67 år ute i Vinslöv, Hässleholms kn.

Oktober, Ogift man 52 år ute i Malmö, Malmö kn.

 

Flyttningar inom landet

Januari, Från Helsingborg (Skåne) Till Lund (Skåne).

Mars, Från Älmhult (Småland) Till Osby (Skåne).

Augusti, Från Närkesberg (Närke) Till Hammar (Närke).

September, Från Bromma (Uppland) Till Stockholm (Uppland).

September, Från Osby (Skåne) Till Älmhult (Småland).

September, Från Enskededalen (Södermanland) Till Farsta (Södermanland).

November, Från Vallda (Halland) Till Kungsbacka (Halland).

December, Från Värmdö (Uppland) Till Älvsjö (Södermanland).

 

Flyttningar till och från Sverige

Juni, Ogift kvinna från Oxford (UK) kommer till Knäred (Halland).

 

Antal ändringar baserat på kön (avser ej flyttningar)

Man: 9

Kvinna: 5

NK: 0

Flyttningar: 9

 

 

Av tj - 5 februari 2014 17:14

Tjenare på er !!


Nu taggar jag badminton i idrottshallen men några polare från klassen!



Håll på mig att jag vinner!  


MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards