TJ

Alla inlägg under juli 2013

Av tj - 24 juli 2013 22:03

 

Av tj - 24 juli 2013 00:56

Tjenare allesammans!
Jag kan säga att jag har fått lite solbränna på fötterna och är mycket brunare på armar, ben och nacke, idag har vi grillat, paddlat Canot, testat Belgiska våfflor och lite annat

Uppdateringar kommer lite då och då, ha det gött allesammans och njut av den sista sommaren nu !:)


 

Av tj - 23 juli 2013 17:19

Tjo  


När en moder behöver en som mest, då är det en plikt för sonen att hjälpa till. Idag har jag varit väldigt snäll mot mamma genom att baka päronpaj. Jag har tjatat om det, men som så ofta får man göra den själv. Hon blev dessvärre på gott humör och var glad över initiativet. Nästa gång blir det blåbär och hallon.


Dagen har fortsatt med skrivande, läsning och allmänt softande. På tisdagarna är jag nämligen ledig från skribentjobbet på 11gården.   


 

Av tj - 22 juli 2013 19:58

Min första artikel är inlämnad.    Att jobba så här har varit lärorikt till mitt eget skrivande. Naturligtvis har mitt eget fått stå i skymundan. Men jag känner ändå att det fortfarande lever inom mig.

Ska bli skönt att lämna ifrån sig det här arbetet. Det blir en artikel om min egen väg mot målet. Sen en om unga släktforskare. Sist avslutar jag med en bokrecension.   

Nu ska jag skriva vidare. Ciao.

 

Av tj - 22 juli 2013 09:00

 

1 st fisk 
soja (tillräcklig mängd att doppa fiskbitarna i) 
wasabi (en knivsudd eller två) 

 

1. Ta ur fisken direkt, skölj och filea.

2. Skär tunna skivor av fiskfilén. Rör ihop soja och wasabi efter önskad styrka.

3. Ät och njut.

 

 

Av tj - 22 juli 2013 08:44

   

Av tj - 21 juli 2013 22:45

Skåneresan med dressin gavs ut i videoform. Det bjöds på grönsaksgratäng.

 

T fixade med instagram. J avslöjade sitt tillfälliga skribentjobb.

 

T rustade upp sin nya dator med windows 8. Boken om Margareta kunde äntligen förhandsbeställas.

 

J var på vallarna och T hoppade och solade.

 

 

Av tj - 21 juli 2013 19:22

Hej på er allesammans!! 


En låååång bad-dag har det blivit idag!! 3 timmar med bad och lite sol på Evedal.

Nu börjar jag faktiskt bli lite brun, haha lite sent såhär till hösten..  


Sällskap av en kompis och vi kastade frisbee och boll och allt möjligt.

Riktigt skönt, hoppas ni andra har haft det lika gött!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards