TJ

Alla inlägg under juni 2013

Av tj - 27 juni 2013 14:00

Hej på er!


Idag har jag tagit en kort paus i min kontrollläsning genom boken. Men ska ta minst ett kapitel till, ifall T kanske vill ses senare.

Jag fick ju lite presentkort vid studenten. Nu har jag använt upp dem   

 

Skjorta och tröja - Jezz

Servis (Swedish Grace i färg is) - Mat tallrik, djup tallrik - Cervera

 


 

 

Av tj - 26 juni 2013 17:41


 

Av tj - 26 juni 2013 17:36


 

Av tj - 26 juni 2013 16:45

Hej på er älskade läsare!


Min första roman är nu omarbetad och det återstår endast en sista kontroll, För att allt ska bli så bra som möjligast kan så har jag läst om den från början.

Just nu är kapitel 1-3 helt klart. Jag hoppas att jag orkar ta 4-5 också idag. På måndag är nämligen sista inlämningsdag om boken ska hinna tryckas till bokmässan.

 

Ni får ha lite överseende att jag inte är så hyperaktiv på bloggen nu. Det finns sin förklaring, och jag vill gärna lägga ner min själ i mina böcker.   


 

Av tj - 26 juni 2013 16:39

När Margareta blir nedsänd till lunchen på äldreboendet träffar hon en gammal vän. Det är Bernt Bog som arbetade ombord på sin farfars skepp Gyllene Falken. Margaretas morbror som var sjöman arbetade också ombord där.

En sommar 1923 åker därför Margareta och hennes syskon ut till havs med morbror Ferdinand.


   

Av tj - 26 juni 2013 16:30

Hej på er!!


Lästa i tidningen idag, Landshövdingen har gett ut 100 000 kronor till gymnasieungdomar från Växjö, Ljungby och Tingsryd i ett projekt med ämne sommarlovs entrepenörer.


Förra året var jag med i den gruppen och arbetade, det var då J och jag kom på iden med "Vart är vi på väg" som gick i några avsnitt. 


Det var riktigt spännande och det hoppas jag att dessa ungdomar också har och kommer få! Det är bra att man satsar på kreativiteten.

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards