TJ

Alla inlägg under augusti 2012

Av tj - 3 augusti 2012 11:45

Ja kära barn, hehe. Nu tar jag min semestertid från denna sköna blogg. Ha de gött allesmmans så ses vi fram emot den 11 12 Augusti eller något sånt! 

 

 

 

MVH/T  

Av tj - 2 augusti 2012 16:47

VIRUS

 

Hej allesmmans och gissa om jag är glad att kunna gå in på datorn igen   Jag har faktiskt varit utsatt för ett starkt virus som gör att brandväggen stängs av och man kommer inte åt något på sin dator  

Det började med att jag var inne på bloggen och helt plötsligt så försvann allt och det kom upp ett meddelande som skrämde vettet ur mig haha! Det stod att polisen hade registrerat terror-meddelanden på min dator, haha som om jag vore någon terrorist    Om någon av er får upp något sånt så ta det inte på allvar som sagt. De vill ha 1000 kr av er för att det inte ska skickas till domstolen och så vidare.... Adressen var fel och min IP på datorn så det fattade man ganska snabbt att det var en bluff.... Men hur löste jag det då? Det var några omstarter av datorn men inget hände men så, efter 4 omstarter typ så han faktiskt mitt AVG anti-virus program säga till om att det var ett virus och jag kunde precis få bort det innan datorn stängdes av   Så det är jag riktigt glad för, så alla som läser bloggen och läser detta såklart, akta er för Internet lite mer ett tag  

 

MVH/T

Av tj - 2 augusti 2012 16:37

Halloj på er i värmen   

Under dessa senaste dagarna har vi åkt runt till olika ställen på landsbygden. Igår gick vi tex runt i Glimåkras by. På såna platser utvecklas samhället sakta men säkert. Spätta med kall sås serverades på byhotellet f.d vårdhemmet. Man kan tycka det kändes obehagligt att så många kollade på oss där vi gick runt. Men de tyckte nog samma sak med tre konstiga turister.

"Vi lever i konstiga tider"

Idag lockade Stockhults tebod herrskapet. Jag är ingen stor beundrare av te utan tog läsk till min ostfralla. En riktig fralla därtill med sallad, rivna morötter och tomat. Mamma ville till loppmarknaden men någon loppa var det inte. Bara antika saker så familjen satte sig besvikna i bilen igen.

Det var lite nyheter från en landsbygd i Småland     /J 

Av tj - 1 augusti 2012 19:24

Hej på er allesammans, Hoppas ni alla har haft en goe dag    Min dag har varit blandad och fylld med aktiviteter.

Först så har det blivit en jogging runda, planering till Skottland såklart, jag har packat och men är inte klar än.

Gissa när vi ska upp på fredag, ganska tidigt skulle jag vilja säga innan tåget ska gå mot Köpenhamn, till Skottland. 


Det kommer bli mycket buss i Skottland för vi ska på en bussresa kan man kall det, vi åker till olika ställen och stannar en eller två nätter ju så vi kommer nog lära känna våra reskamrater bra   Vi är ju i en svensk grupp och med en svensk reseledare/guide. 


Men det jag längtar till är ju att åka tåget som alla känner till, och sista natten med konserten      


Ha en härlig kväll allihopa ! 

MVH/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards