TJ

Alla inlägg under juni 2012

Av tj - 5 juni 2012 08:00

J har varit i Hässleholm på hund utställning.    /J

Av tj - 4 juni 2012 22:13

Tjena!  


Idag började dagen med att se film på lektionen. Om en man som måste växa upp och våga öppna upp sig för den han älskar. Nästa måndag blir det betyg och utvärdering av kursen.  


Efter filmen följdes ett långt hål från 10.20 till 14.30 så jag gick hem. Jobbade då med två sidor till ur Vislandas dödbok. Slängde i mig lite mackor innan jag gick till nästa lektion. Där satt jag med de andra och såg på 3 redovisningar på våra filmer i rörlig bild. Snart har alla redovisat.  


När man kom hem chattade jag med en som också praktiserat på Skivan och Boken. Hon skriver också en bok nu så vi bollar med varandra dels om det och även andra grejer. Jag jobbar själv nu med kapitel 9 som utspelar sig under andra världskriget.


Under kvällen myste jag och mamma med en film vi köpte ihelgen på marknaden. En sorglig historia om en kvinna som plötsligt drabbas av cancer och insjuknar snabbt. Hon får 3 önskningar varav den tredje hon inte vet. Men hennes hjärta vet, nu gäller det bara att hon själv tar reda på det. 5 TJ ringar om jag ska sätta betyg.  


Kram    /J   

Av tj - 4 juni 2012 16:36

Halli hallååååååå allesammans där hemma !


Vad hittar ni på allesammans ? Ja, jag har precis joggat runt lite planlöst i skogen och sen tagit det helt lugnt 


Ni ska få se på en konstig fjäril, tror jag att det var i alla fall... Kolla själva och bedöm... 


 



När jag rörde den med foten så hade den små ben som den kröp fram med, läskigt haha, det var det faktiskt 


Nästan så att man skulle ha en tävling om vad det var för något, men det skulle vara lite svårt eftersom jag knappt vet själv ju 


I alla fall. I dag så har vi tittat på lite olika klipp på sista lektionen, innan dess så hade vi en slags pyssel-lektion. Vi fick nya pärmar som vi ska ha tills nästa år. Vår uppgift blev att klä dem lite snygg med typ, papper, lim pistol m.m. 



Vad händer ikväll då ? Jo ikväll ska jag med pappa till Växjö löpar klubb och visa en ide om en roligare hemsida ungefär , sen ska jag ringa sötnosen och jag tror att vi ska prata om Göteborg och lite sånt  


Men nu är det lite mellanmål på gång, ha det gött allesammans !!!

MVH /T  

Av tj - 3 juni 2012 22:18

MVH/T

Av tj - 1 juni 2012 13:56

Tjo!  


I onsdags träffades jag och Kenny. Vi gick runt Växjö sjön och även trumlen. Om man känner för det så kommer vi grilla och fiska nästa gång. Då hoppas man ju vädret håller också.


Igår jobbades det vidare med barnteatern och den är i slutskedet. Handlar om ett par djur i skogen som plötsligt stöter på en varelse som är en människa.  


Min morbror har gått och köpt sig ett hus. Därför tar han emot de händer och armar som vill hjälpa till att bära. Samtidigt är det Broby marknad och därför går vi tidigare imorgon. Annars har jag jobbat med min bok idag. Skrev nämligen en novell till lektionen i Litterär gestaltning och den har nu utvecklats till flera kapitel. Tanken är att det ska bli en bok. Hittills 8 kapitel på 32 sidor.  


Kram    /J    

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards