TJ

Alla inlägg under maj 2012

Av tj - 20 maj 2012 18:46


MVH/T  

Av tj - 17 maj 2012 10:00




   /J 

Av tj - 16 maj 2012 20:56

Hej allihop  


Idag blev mitt slutprojekt i rörlig bild A färdigt. Kommer att överföra den till youtube och bloggarna på måndag då min PC behöver någon kod fil för att läsa in videon. Och när jag försöker ladda in på youtube säger den att de inte stödjer sånt format. Men hoppas verkligen att jag kan göra det från MAC datorn. Den som väntar...


Marknadsplanen i mediekommunikationen blev också klar idag. JJJAAAAA!    Så nu är det inte mycket arbete kvar i skolan. Men lärare får inte ställa in så man får chilla istället, hehe. Upptäckte nämligen att skolan som tillhör kommunen är inloggade på riksarkivet. Så jag har fri tillgång till alla dokument via skolans datorer.  


Ihelgen åker man till mormor och det planeras att bland annat äta på Vislandas värdshus. Så roligt att besöka den bygden nu när man registrerar där. Vill bara säga att det var släktingar till mig som var med på bilden då jag berättade om Vislanda.  


Kram    /J 

Av tj - 16 maj 2012 18:07

Haha hej allesammans och nu när solen lyser och himelen är blå så passar vi på med en låt för sommaren va ?  


 


MVH/T

Av tj - 16 maj 2012 17:23

Halli hallå allesammans !!


Ni ska vara välkomna hit till bloggen och till er som brukar titta, hejsan svejsan och här kommer ett inlägg från springturen 

 Som ni alla , som ni flesta vet så är det spring-test för mig och klassen nästa fredag,  vad ska jag säga... Jag har sprungit mer än i hela mitt liv nästan varje dag hahaha ! Meningen med testet är att jag ska springa på 9 min 2.3 km och tjejerna i klassen på 12 min eller något sånt. Kan ju tycka att det känns lite orättvist men så är det i alla fall  Som ni förstår så är 2.3 på 9 min, det är ganska fort det som jag ska springa då haha  I 2 månader har jag tränat för detta nu så jag hoppas jag inte blir besviken på mig själv när det verkligen gäller  


Om dagen!

Jaha idag då så har vi klarat av provet som vi har haft i Samhället. Det var ganska bra frågor, inte sådana frågor som man inte fattar något av utan ,, bra  Jag hoppas jag klarade det i alla fall, det kändes bra. Sen så har jag fått veta mitt betyg i Webbdesign som jag har haft som mitt IVÄ under detta året och jag är nöjd  


Nästa termin så ska jag ha snö-is och vatten. Jag längtar verkligen till det för det låter så roligt ju    En kompis i klassen har det och de är ute och paddlar, simmar, de har åkt skridskor, skidor och allt möjligt. Det är ett IVÄ för mig tror jag 



Lite bilder från springning och sen tacka jag för mig just nu, ha det gött !!


          


MVH/T 

Av tj - 16 maj 2012 09:00

 
Färdigt på: 45 min
Ingredienser

Chokladkaka3 st ägg 
2.5 dl socker 
2 tsk vaniljsocker 
100 g smör 
200 g hackad, mörk choklad 
1 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
Baileysgrädde2 msk Baileys 
3 dl vispad grädde 
Uppläggning2.5 dl jordgubbar, rensade och delad 
1 tsk strösocker 
0.5 l vaniljglass


1. Chokladkaka
Sätt ugnen på 175 grader.

2. Smält smöret och lägg i chokladen, rör tills chokladen är helt smält.

3. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst och rör ner den smälta chokladen i äggsmeten.

4. Tillsätt mjöl och bakpulver och rör försiktigt till allt löst sig.

5. Häll upp smeten i en smörad och bröad form med löstagbar kant.

6. Grädda i mitten av ugnen i 18 minuter.

7. Kakan ska stelna och spricka på ytan, men inuti ska den vara lös och kladdig.

8. Ställ åt sidan och låt kallna i formen.

9. Skär upp i oregelbundna portionsbitar.

10. Baileysgrädde
Vispa grädden löst och rör i Baileys.

11. Uppläggning
Blanda upp jordgubbar med strösocker.

12. Lägg ett lager glass på ett stort fat, fortsätt med några skedar Baileysgrädde och lägg på chokladkakorna.

13. Garnera med jordgubbar och citronmeliss.


   /J

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards