TJ

Alla inlägg under april 2012

Av tj - 8 april 2012 17:58

Hej på er  


Jag är på min lilla tripp, hehe. Har varit hos farmor i Alvesta i dagarna. Det har varit mycket tufft för henne och alla rutiner hamnar upp och ner. Till och med pratar lite annorlunda. Men i fredags fyllde hon 70 år men istället för att fira sådär hejdlöst så gick vi ut och åt på kina. Avslutade med kaffe och päronpaj hemma hos henne. Pajen stod faster nr 3 i ordningen för.   Det roliga var att träffa gamle farbror igen. 


Mitt i all den här sörjan föds ett nytt ljus in i vår familj. Kanske faster har återföds som mitt kusinbarn. Colin ska han heta.   

     


Glad påsk från mig     /J 

Av tj - 8 april 2012 14:07


MVH /T

Av tj - 5 april 2012 16:33



Hej på er allesammans !!

Som ni ser så är älsklingen här nu äntligen    

Vi har varit på stan idag, två gånger faktiskt. Den första gången så köpte vi tre pennor som är såna ni vet, man ser inte vad det står... När vi kom hem och skulle testa alla så visade det sig att på en av dem så saknades det en lampa, den andra pennan kunde inte skriva men den sista funkade.... Det blev att åka ner igen   Men vi var lika glada för det. Skrattandes åkte vi ner till stan och gick runt och tittade lite till   

Har också köpt en sak till älsklingen idag, något till påsk...  Det är ett ... och ..... !!

Nu ska vi gå och spela wii en liten stund sen får vi se vad det blir sen. 

Om några dagar så åker vi till Skåne ju, då ska vi gå på stan i Kristianstad och sen en massa andra saker.

Vi säger glad påsk väl och sen hörs vi igen.

MVH /T    E 

Av tj - 4 april 2012 23:20

Hallå  


Alla dessa sena inlägg. Aja... Dagen blev inte som jag planerat den. Jobbade under förmiddagen vid datorn. Vid frukosten kom pappa på besök. Vi pratade lite om faster osv.


Sen fick man bada och raka sig. Tänkte klä upp mig när jag skulle till Jonna. Hon har ju fyllt år så vi bestämde att ha en träff bara vi två.   Hon bjöd på paj från hennes mamma. Och till efterätt blev det Cup Cakes. Efter myste vi i soffan och kollade på Jonnas uppväxt som familjen filmat med deras videokamera. 


Kommer inte blogga på några dar nu för ska bort. Det blir vaka för faster och sen påskmiddag och lite till ute på landsbygden.  


Kram    /J     

Av tj - 4 april 2012 22:17

Före:


Efter:


Man kan inte tro det med detta jäkla rum tog mig 5 timmar   Snyggt blev det, men gissa hur mycket småsaker som jag fick kvar eftera allt haha!

 MVH /T   

Av tj - 3 april 2012 23:13

Hej på er  


Nu har det härliga aprilvädret kommit till oss. Vi är så glada så. Men jag hoppas verkligen att värmen börjar komma tills nästa vecka. Då vill jag inte krångla med jacka och skit.


Amerikas folkräkning 1940 ligger nu uppe men tills vidare måste man bläddra igenom sidorna själv eftersom inget index har skapats fören nu. Kommer ta ungefär ett halvår innan alla 132 miljoner människor blir sökbara. Jag letar förtvivlat efter min familj i lilla staden Jamestown som tillhör delstaten New York.  


Imorgon ska man äta middag hos Jonna. Hon har fyllt år så vi ska fira henne lite grann. Längtar redan dit. Spänd på att se vad hon kommer bjuda på.


Ha det bra    /J  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards