TJ

Alla inlägg under januari 2012

Av tj - 11 januari 2012 15:44

Hej på er 


Dagen kan nog inte bli bättre nu. Idag har vi övat inför provet i ljudstudion. Kommer att bli ett praktiskt prov.

Jag har även fått mina omdömen på radioprogrammen   underbara betyg, hehe.




TV4 ringde mig för en liten stund sedan och sa att jag vunnit en utav idolernas digitalkamera. JIPPI!!!  

Brukar nästan alltid ha otur med sånt här. Nu är jag riktigt lycklig.  


Jag måste snart ner till stationen. Ska åka till Alvesta och träffa pappa i några timmar.


Ha det bra    /J      

Av tj - 10 januari 2012 22:55


kÄRA LÄSARE !! Nu ska T göra en intro-låt-bestämmelse, hehe svårt ord ^^  Jag vill att ni hjälper mig genom att lyssna på 2 olika låtsnuttar och sen lägger en röst i omröstningen som just nu handlar om detta ämne. Då får vi den bästa intro-snutten !!

MVH /T
 

Av tj - 10 januari 2012 16:27


MVH /T
 

Av tj - 9 januari 2012 20:02

Äntligen är julen över och vi har slängt ut granen.  



Jag och T har även spelat mitt wii spel och nu börjat med äventyren. Klarat 16% redan av spelet så vi börjar närma oss.


Imorgon är det skola igen    /J    

Av tj - 8 januari 2012 13:24

Halloj  


Känns som det är upprepning av mig när jag säger att nu är lovet snart slut. Men lite spännande är det ju ändå att komma tillbaka till vardagen. Precis kollat mitt nya schema för vårterminen och vad ska man säga?

Lite bortskämd man blir på fredagarna  


Denna helgen har jag jobbat mycket vid datorn, hehe. Även om jag har lov tycker jag om att ha något att göra. Men ibland är det skönt att bara vara utan någon tanke på något.


Jag har tillbringat lite tid i köket också då jag lagat:

       


Ha det bra    /J 

Av tj - 5 januari 2012 18:54

Har lagat super god middag som jag nu delar med mig till er:  

 

Beräknat för 4 portioner:

600 g Kycklingfiléer

7-8 dl Vatten

Salt 

5 st Vitpepparkorn

2 st Lagerblad


Stycka och dela kycklingen i bitar. Koka upp vattnet med salt, pepparkorn och lagerblad.

Lägg i kycklingbitarna. Sjud under lock i ca 25 min. Kontrollera sedan så att kycklingen är genomkokt.

Ta upp och håll sedan kycklingen varm under aluminiumfolie.


Till såsen:

2 tsk Curry

2 msk Smör eller Magarin

3 msk Vetemjöl

3 dl Hönsbuljong (tärning + vatten)

1 dl Grädde (för fylligare sås öka mängden något)

Salt

Peppar (mald)


Fräs curry i smält matfett. Rör sedan i mjölet och späd med silad buljong. Låt sedan såsen koka 3-5 min.

Vispa ner grädden i såsen och smaka av med salt och peppar.


Servera kycklingen med sås, ris och någon grönsak till.  


    /J   

Av tj - 5 januari 2012 15:31

 
Kategori: Nostalgisk Komedi
Handling:
Filmen handlar om Stig-Helmer Olsson och hans liv innan han hamnade på sina sällskapsresor. Stig-Helmer berättar i nutid om uppväxten i slutet av 50-talet och början av 60 talet,  om Nalentiden, om Tv:s ankomst, början på vår teknikutvecklingen osv. Allt detta illustreras i tillbakablickar där vi följer unge Stig-Helmer i 20-årsåldern och hans möte med sin stora kärlek Annika, en ung frälsningssoldat.
Omdöme: 
Personer som brukar gilla svensk producerade filmer ska absolut se denna. Den är lite smårolig emellanåt och det händer saker hela tiden. Folk med historia intresse kommer nog både skratta och bli påmind om hur det var för.
 
Betyg: 3/5  
 
      /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards