TJ

Alla inlägg under januari 2012

Av tj - 15 januari 2012 12:45



Ha en bra söndag   Önskar /T  

Av tj - 14 januari 2012 20:11

Hej på er  


Idag har vi varit en vända i Alvesta igen och besökt farmor och faster. Eftersom faster nyligen flyttat hit behövde hon saker till lägenheten. Familjen ställer alltid upp och handlade det hon behövde.  


När väl det var färdigt bjöd hon oss på köttfärslimpa med potatis. Allt var jätte gott och inget att klaga på.


Gör kanske ett videoinlägg imorgon, vem vet  


    /J    

Av tj - 14 januari 2012 14:33

Hej på er allesammans där ute !! Ute är kanske just vad ni är för det är ett härligt väder här i Växjö 

Idag är det soligt, kallt och fint. Igår var det grått, kallt och ingen sol så vad väljer man.   


Ni kanske undrar vad jag har haft för mig lite igår och idag?  


Jo igår så såg vi på en Julsaga, den är verkligen jättebra. Sen idag så har vi varit ute och gått en halvtimme ungefär. Sen har jag skrivit lite i svenskan som vi har. Efter det så har jag suttit vid datorn och spelat lite musik och sånt 


Tror vi ska äta snart också, idag blir det potatisgratäng och det låter väl härligt  


Nu kommer här lite bilder från dagens ute-promenad och dagens låt längst ner sen    


 


 






 


Ha en härlig dag MVH /T

Av tj - 13 januari 2012 10:15

Hur har ni det där ute?   


Just nu är jag hemma och har håltimme. I ljudmedier har läraren delat upp oss på två grupper. Den första har praktiskt prov idag och därför är vi lediga. Jag är med den andra gruppen på torsdag eftermiddag då de andra är lediga.  


I multimedian håller vi nu på att utveckla våra bloggar. Dessa är tänkt att användas som ett digitalt CV kan man säga. Under resten av skoltiden kommer våra arbeten som inte innehåller någon form att upphovsrätt läggas ut. Vad som händer på fritiden eller andra saker ska ju naturligtvis inte vara med där.


Vad hände i Alvesta?

Efter att jag kommit till Alvesta hämtade pappa upp mig och vi körde till farmor. Min faster och mina två kusiner har precis flyttat ner från Karlstad. Vi var där några timmar eftersom pappa bokat bowlinghallen kl. 21. Ja, hjälp vilka tuffa tider. Fick iaf träffa min nya kusin. Hon har verkligen växt och snart fyller hon 3 månader. 


Ta vara på varandra    /J

Av tj - 12 januari 2012 17:19

Hej! Ja nu är det slut på naturkunskapen!! Hela klassen var helstressade innan vi blev insläppta till klassrummet idag på eftermiddagen för att få veta vårt sista prov. Jag klarade mig bra med 25 poäng och G var 18  Så jag är nog klar för G i kursen i alla fall. Ni ska bara veta hur alla var nervösa   Men för de flesta gick det nog bra ändå. 

Vad har hänt mer idag då... Vi började på en ny sak som vi ska hålla på med till vecka 9 innan vi ska ha praktik, vi ska skriva om barns utveckling ur forsknings sett..


Senare nu ikväll så kommer nog J över en stund, vi får se vad vi ska göra då 



Ni som bor i Växjö, märkte ni hur mycket det blåste idag på morgonen, det gick inte att styra cykeln nästa,, nu har det lugnat ner sig lite...


     


Ha det en fin och lugn kväll allesammans !! 
 

/T    

Av tj - 11 januari 2012 17:35


MVH /T 

Av tj - 11 januari 2012 17:16

Hejsan !! 


Idag började dagen med svenska och idag pratade vi om boken som vi har läst, Flugornas herre! 

Sen diskuterade vi lite frågor till boken om människor i allmänhet. 


Sen hade vi samhällskunskap och fick veta mitt VG i det förra provet som vi gjorde innan lovet, så glad för det  


Sen var det mat och ett frågetecken om vi skulle ha ivä eller inte... det visade sig såklart att vi skulle ha det, men en lång rast på 2 timmar blev det  


Här är lite bilder från den rasten..       



Och till slut några fina bilder från min förra helg med älsklingen. 


   



MVH /T 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards