TJ

Alla inlägg under november 2011

Av tj - 6 november 2011 15:58

   Hej på er allesammans  

Jahap, då sitter jag här med... ganska mycket som ska göras. Jag har ett arbete som ska vara klart till imorgon, det är bara att kolla igenom tycker jag.  Under helgen har jag varit med älsklingen  Vi har spelat wii, dator och sett på bio, den nya Tintin. Vi såg den i 3D och det var väl inget fel på den, den var faktiskt bra. Bara det att jag tycker att det kunde varit med 3D-efekter. Det var inte så många cener där saker kom emot en och ut ur duken.... 


Nu resten av kvällen så blir det nog mycket som jag ska jobba med, så någon timme eller två får jag jag nog räkna med  


Haha, mycket välkommet om ni har ideer på att klara av läxor väldigt snabbt 

   

Det är mycket som händer denna vecka för mig. Det är uppdrag ute på praktiken, prov och andra aktiviteter som bowling och trombon. Längtar redan till nästa lov, gör inte ni ? 


Och så kommer fredagsspecialen igång igen och som jag sa, ni har väl ej märkt uppehållet eftersom det ej kom något i fredags 


Men nu! Åter till prov-pluggandet!!




MVH /T    


                                          

 

Av tj - 6 november 2011 15:05


MVH /T

Av tj - 5 november 2011 08:00

Tack för alla förberedelser som vi har haft dessa veckorna. Hoppas att jag räddat eran helg som jag har räddat min. 

Det är med glädje som jag lämnar det sista halloween receptet för iår:  


 

Ingredienser

0.5 pkt pepparkakor, eller 20 små papparkakor
25 g smält smör
Fyllning
4 st ägg
500 g Philadelphiaost
0.5 dl vaniljkesella
1 tsk vaniljsocker
Topping
2 dl creme fraiche
0.5 dl florsocker
1 dl frysta hallon
0.5 dl riven mörk choklad


1. Sätt på ugnen på 175 grader.

2. Krossa pepparkakorna fint och blanda med det smälta smöret.

3. Lägg på botten i en kakform. Grädda i cirka 10 min på 175 grader.

4. Mixa äggen, färskosten och kesellan till en slät smet. Smaksätt med vanilj.

5. Häll smeten i kakformen och grädda längst ner i ugnen i cirka 30 min tills den nästan stelnat.

6. Rör samman creme fraiche och florsocker och bred det på den fortfarande ljumma kakan.

7. Häll över dom frysta hallonen. Låt stå i kylen.

8. Serveras med riven mörk choklad.



En fortsatt trevlig helg önskar vi på TJ        /J

Av tj - 4 november 2011 00:31

Hej alla fina :)   


Ville bara tacka för den fina gårdagen och hoppas att den här dagen blir lika bra.

Är rikigt full av energi en sån här dag.


Godnatt och sov gott  /J    

Av tj - 3 november 2011 18:35

Hej allesammans !  


Har ni haft en bra helg ?? Jag har nog haft det tror jag... Har pluggat nyss, innan på dagen så har jag och J varit, vi spelade lite wii-mario-cart. Sen så har jag jobbat lite med en PowerPoint till skolan, musiken.


Det ska bli riktigt skönt när det hela är över och det är jul-lov  

Nu till helgen så kommer ju Emma hit så det blir en riktigt mysig helg  


Mer har jag nog inte att berätta just nu. Det har varit en ganska lugn dag. Ska nog spela något på Facebook nu eller något annat    


Ha det riktigt gött!!
MVH /T 

   

Av tj - 3 november 2011 08:45

Har du fixat allt inför helgen nu? Det näst sista receptet som räddar din Halloween är här nu:   


 

Antal portioner: 40
Ingredienser

4 1/2 dl strösocker
1/2 dl florsocker
1 äggvita
1 1/2 msk gelatinpulver
1 1/2 dl kokande vatten
smörgåsrån
300 g vit choklad att droppa i
mörk choklad till dekoration


1. Blanda strösocker, florsocker och äggvita. Rör ut gelatinpulver i kokande vatten. Blanda gelatinröran i äggsmeten. Vispa i 30 minuter.

2. Stansa ut rundlar ur smörgåsrånet med ett glas. Spritsa eller klicka ut toppar av smeten på dem. Ställ att stelna i kylen en stund.

3. Doppa sedan topparna i den vita chokladen. Ställ att stelna och dekorera sedan spökena med den smälta mörka chokladen.


Nu ses på lördag! Håll ut      /J


Av tj - 2 november 2011 19:03

Hej på er!   



Jag hoppas att när ni bakar allt som jag lagt ut dessa veckorna så har ni gjort lite då och då.

Idag har som sagt jag bara stått i köket och bakat. Från kl 12 tills nu.

Skulle mitt i allt ihop laga middag åt oss. Men nu är jag trött och färdig.

Ska skriva lite på min filmanalys och vid åtta är det tv som gäller.



För er som tittar på idol kan jag meddela att de ska sjunga sin auditions på fredag. Här tolkar de varandras låtar:

 http://www.tv4.se/1.2314574/2011/10/07/idolerna_tolkar_varandras_audition 


OBS! Baka med omsorg     /J








Av tj - 2 november 2011 11:37

Godmorgon   


Vi ser ut att få en underbar onsdag och det firar TJ med att shoppa på varuhuset Grand Samarkand.

J var nästan först med att stå och vänta på att de skulle öppna, hehe.

 

En ny vinterjacka och mössa hade man med sig ut från varuhuset.    


Nu mina vänner ska jag börja baka till helgen. Recepten finns att hitta i bloggen och under kategorin recept.

 


Ha en underbar dag     /J  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards