TJ

Alla inlägg under januari 2011

Av tj - 19 januari 2011 20:36

Hej alla glada   


Idag började man redan kl 8. Usch så tidigt, man har blivit lite bortskämd med det nya schemat då man har sovmorgon 3 dagar i veckan. Måndag och tisdag börjar 8.30 och torsdagen 10.00

Idag började dagen med arbetsmiljö och vi gick igenom vad vi ska ta upp på klassrådet nästa vecka. Sen var det en timmes rast och sedan svenska då vi repeterade inför provet om Antiken på fredag. Sen gick jag hem 11.20, hehe   

Igår hade vi matteprov så de som inte gjort provet skulle göra idag så vi andra fick ledigt. Om jag inte hade haft ivä hade jag slutat men vid 13.00 bar det av till skolan igen för att ha Webbdesign i 2 och halv timme.

Nu har vi börjat på en sida om en idrott eller förening.

  

TJ började blogga 1 februari 2010 och därför kommer det såklart ett jubileum under februari. Vi skulle vilja ni gav synpunkter på vad ni skulle vilja se från året som gått och vi ska riktigt sammanfatta allt. Man kan se det som bloggens årskrönika.

Framåt blir det en omröstning om detta också.


/ J

Av tj - 18 januari 2011 16:26

 




 





Ny bild till veckans gissa rätt


ledtrådar:  ute
                 sommar

                 trä



 


Lycka till  


/T

Av tj - 17 januari 2011 22:13

Hej hopp!


Idag har vi fått nya scheman så lektioner är ändrade så idag slutade man redan kl 13.00.   


Man har därför haft hela dagen för sig själv men har man hunnit med något egentligen? Njae det är inte så mycket. Tidigare idag hade vi medieproduktion och mediekunskap. Måndagen blir nog därför favoritdagen. En media dag !!   


Dagens uppgifter var att göra en inbjudan till föräldrar och sedan en nyhet om något som hänt i skolan. Imorgon blir det matteprov eftersom läraren var sjuk i fredags så då blev det ju inte av. Nytt är också de salar som vi ska vara i.


Ha det så bra, så hörs vi   / J    

Av tj - 17 januari 2011 21:41

Skepp o hoj på er allesammans ^^

Idag så började jag då min praktik, den långa perioden.
Men allt skrikande och springande så undrar jag hur jag kommer stå ut till vecka 6 ,,

Idag så har det inte varit så mycket barn, det blir nog 14 imorgon och mer onsdag och torsdag..


Det va ganska mycket som hände,, som en hel del lek och bygg med massa klossar... Att de orkar hålla på i timme efter timme efter timme efter,,,,,


Så efter praktiken va gjorde jag då ,, jo. Jag åkte hem och vilade lite innan jag skulle öva trombon med min lärare,,,, han va inte där så vi åkte hem,, så spelade jag väl lite datorn m.m


Imorgon blir det jobbigare än idag då,, men kan nog bli kul ,    


Hej med er så hörs vi snart igen då ..


/T

Av tj - 16 januari 2011 22:52

Av tj - 15 januari 2011 22:13

Tjo   


Idag har det hänt en del, kommit igång riktigt med dataläxan i Webbdesign, vi ska göra en hemsida om oss själva och nu är den äntligen färdig! Jag har inte riktigt velat jobba med den utan gjort annat men nu satte jag mig ner och gjorde saker må jag säga. Det jobbigaste var att länka till olika sidor på hemsidan, sen är man ju tvungen att länka bilderna till rätt sida.

  Hos mormor 

Det är ju inte som bloggplatsen utan här bygger man upp en sida från grunden med hjälp av program. I skolan har vi ett program men det kostar att skaffa att ha hemma så därför tipsade vår lärare på ett gratis program men det är inte som det andra.

        

Innan idag var jag med T och vi var ute en stund och satt vid datorn. Vid åtta var det fångarna på fortet, så då fick man inta tvn. Det var riktigt spännande idag. Nu får man se var som händer resten av kvällen.


/ J    

Av tj - 14 januari 2011 20:12

HEJ ALLESAMMANS !


JA, NU ÄR HELGEN ÄNTLIGEN HÄR    VECKAN HAR VARIT GANSKA BRA,, UNDRAR HUR DE 4 PRAKTIK-VECKORNA BLIR BARA...   DENNA GÅNG SÅ HAR VI OCKSÅ FÅTT UPPGIFTER SOM VI SKA GÖRA VARJE VECKA,, DET KAN VA SÅNT SOM ATT SE 7 DAGLIGA RUTINER ELLER NÅGOT SÅNT.


   


       


PÅ LPL IDAG SÅ PRATADE HON LITE BETYG,,, SÄGER BETYG,, ,,  I ALLA FALL., NÄR HON HÖLL PÅ MED DET SÅ HADE VI ANDRA LEKAR SOM VI LEDDE KLASSEN I,, DET VA EN ROLIG LEKTION ,, OCH MÄRKTE ATT 77% TOG BOLLSPEL.. ..


IMORGON BLIR DET VÄL ATT HITTA PÅ NÅGOT MED NÅGON KOMPIS,, MERA VET JAG INTE NU,   


NÄSTA FREDAG BÄR DET AV TILL ISHALLEN OCH ÅKA SKRIDSKOR MED IVÄ-GRUPPEN ,, KUL KUL !!!


OCH FREDAGEN DÄRPÅ SÅ BLIR DET CURLING ,, OCHSÅ DET VÄLDIGT ROLIGT   


HEJ PÅ ER ALLA SÅ LÄNGE !!



/T


Av tj - 14 januari 2011 16:08

Hej hej   


Vad ska ni göra en fredagkväll som denna? Jag kommer tillbringa mycket tid framför tvn.

  

Tidigare idag i skolan började det med engelska då att översätta meningar och sen efter 45 min så skulle man sluta. Vår mattelärare var sjuk så inget prov eller lektion, vilket innebar mer än 2 timmars rast. Jag gick till idrottsläraren och fick bestämmelser att stanna, så det gjorde vissa av oss men de flesta stack hem. Men som tur är blev vi några stycken i denna jobbiga hinderbana, som kungsmad kör med varje år efter jullovet för att bränna av all julmat. Man arbetade nämligen två och två. Alla var överens om att det varit en onödig dag. Vi får ibland sådana dagar  .


Här är en direkt länk till den andra onödiga dagen: http://tj.bloggplatsen.se/2010/12/21/4190225-onodig-dag/


Ha en bra helg    / J  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards