TJ

Alla inlägg under november 2010

Av tj - 15 november 2010 08:07

Hej hej   


Jag hann inte skriva i helgen men i lördags hade vi mårten gås middag. Man äter kyckling eller höns, det går bra med kalkon. Jag åkte till farmor redan på morgonen för att fixa kalaset. Faster och kusin kom också. Egentligen skulle farbror komma med men det gick inte. Vi har inte träffat han på jätte länge.


  

Mårten gås är en familjetradition och kommer från skåne där farmor växte upp bland annat. Om man äter riktigt så äter man svartsoppa också men det hoppar vi över. Oftast är det de som har djuren som äter den.

Det har varit helgens höjdpunkt. Idag är jag ledig för öppet hus fast de har ändrat så att 2:orna håller i det iår men vi får ledigt ändå.


/ J

Av tj - 14 november 2010 17:11

Hej allesammans    Idag har det då varit fars dag, så vi firade det och åkte till Evedals värdshus. Vad har jag gjort mera idag då ? ...... Jag har gjort lite läxor och sånt. Ni ska få se lite bilder från värdshuset också. Sen har jag kollat de som är med i veckans blogg och nu har jag en vinnare. Det kommer stå i bloggen vid 2tiden.


Intressant med den röstningen som jag startat i bloggen nu ! Det är intressant för att jag inte hade väntat mig det som nu står där. Kul att några varit i Grekland, Spanien, Frankrike och Afrika. Själv har jag varit i Afrika och Spanien av dessa läder. Vi får se vilka mer som kommer.


Här är några bilder från idag då. Hejdå så länge, ha en fortsatt bra kväll.



  


  


                                      


                   


                  


                  


                 





                                                  

   /T


Av tj - 13 november 2010 19:00

godkväll allihopa !! Idag så har det då varit öppet hus. Det va ganska många i klassen som var där och ganska mycket folk också. Det började klockan 10 och slutade 2. Man kan säga att när klockan var halv 1 så va det inte många som var där det skulle, utan några spelade lite spel och andra gick och tittade på va andra ställde ut. Men såklart så var det mer än 79% som var där de skulle   

Va kan man säga om maten mer än pirog och mätt,,,, ett tag. Visst, att gå i skolan på en lördag kanske inte är det roligaste men man är ju ledig på måndag så det går ju.......     Nu ska jag nog ta någon macka och lite te  


/T

Av tj - 12 november 2010 22:53

 

Av tj - 11 november 2010 23:29

Idag så började jag inte fören kl 11    med svenska. Vi såg färdigt på filmen och läste, vår lärare har tappat rösten så hon sa inte så mycket idag. På datan hann jag med rätt mycket faktiskt, både ordbehandlingen 5 i word och rätta uppgift 2 och 3 i InDesign samt börja på uppgift 5 i InDesign.


På eftermiddagen var det tänkt att jag skulle ner och träffa min kontaktperson men han var sjuk idag så får ses nästa vecka. Annars har jag verkligen jobbat med min älskade skiva, jag vet att jag tjatar om den kanske men det är det som jag gör om man får tid över spec när den ska vara klar till jul. Man kan faktiskt säga att jag är halvvägs vilket är en underbar känsla. Då kan jag sakta ner lite så behöver inte känna någon press.


Js Hörna kom ju inte förra veckan och inte denna veckan heller. Mr. Brown är iväg i Skottland och tältar så han måste nog tvingas hem ,hehe. Men vi ska se vad vi kan ordna. Vi bloggar ju iaf, alltid något.


/  J    

Av tj - 10 november 2010 22:07

Go kväll mina vänner   


Idag började dagen med mediekunskap då vi såg film och pratade om medians historia. Sen fick vi gå ner på stan och besöka en myndighet och be att få se deras post. Det handlar om offentlighetsprincipen och man har tydligen rätt att se dagens post. Vi gick till skatteverket, försäkringskassan och fick vänta ett tag innan vi fick hjälp. Potatisgratäng med kassler fick vi till lunch, mm det var gott och ett bra bränsle resten av dagen.


Efteråt gick vi igenom ändringsfaktor, index och jämförelser på matten. På webbdesignen hann jag bli klar med uppgift 3 om att skriva en liten uppsats om personuppgiftslagen bland annat.


Annars har jag inte gjort så mycket idag, suttit vid datorn och tittat på tv. Snart börjar vi nog att jobba med praktikuppgiften eftersom den ska redovisas innan novembers slut. Vi kommer allt närmare december och då vill jag julbaka en del, det gjorde vi förra året och det var trevligt. Hoppas vi ska det i år med. Får kanske börja handla hem lite redan nu.


Fortsatt trevlig kväll   / J   

Av tj - 10 november 2010 19:17

Hej på er alla !


va har ni gjort idag ?? Jag själv har en skojdag kan man säga.. Idag var det engelska , datakunskap, svenska, matte. Efter skolan så har jag gjort något lite på några läxor   Sett på lite tv och spelat på datorn.


Om ni har bestämt er för att va med i den lilla tävlingen veckans blogg så bör ni skicka in snart, roligt med många anmälda ! 


Nu ska det väl bli lite matte också,, hej så länge

/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards