TJ

Alla inlägg under november 2010

Av tj - 28 november 2010 09:50

Tjenixen !!


Vaknade nyss och snön bara öser ner. just nu r det lite musik och snart frukost som gäller. Det va inte klockan som man vaknade av idag inte.... Det va katten som varit ute i snön    /T


 



 Nisse

Av tj - 27 november 2010 22:57


/T

Av tj - 27 november 2010 18:30

Hej hej   


Idag är det min dag och vi har precis haft kalas och nu ska man diska och göra iordning allt som det var från början. Men det har varit en bra dag och idag har jag även designat omslaget till cdn. Så nöjd med mitt arbete och vilken jul det blir. Längtar redan till nästa version av Släktens Arkiv. Allteftersom tiden går får man mer uppgifter om släkten, fler bilder och då utökas materialet så tillslut måste en ny skiva göras. Men då ligger ju det gamla kvar som underlag och kanske med högre kvalité. Jag åker ju runt på kyrkogårdarna och fotograferar gravarna eftersom det någon gång ska tas bort.


Här är mitt presentbord och tårta:

     Vi ses  / J    

Av tj - 26 november 2010 15:45

Hejsan !!

Japp då var det slut på praktiken. Det blir ju ungefär två månaders uppehåll innan det är dags igen..  Idag så har vi åkte mera pulka såklart och de små barnen har pusslat och haft fruktsund. Klockan kvart i 12 så var det dags att säga hejdå till alla för att sen åka till IVÄ.


 

Idag så fick vi provet tillbaka som vi gjort, och så såg vi på två filmer om vad man ska göra om man går igenom isen och så skidor m.m   

Igår gick jag till skolan, idag cyklade jag ,,,,, gissa om ja halkade m.m.'

Det blir att ställa in cykeln för vintern nu !!


Det kommer såklart att kännas lite knasigt att gå till skolan nu på måndag,, det är ju en helt annan takt i gymnasiet än på en förskola....   


I helgen ska jag och några fler gå och se Harry Potter  !!!!! Jag har stora förväntningar på den första delen. . . . .        ska gå nu. ha en fortsatt bra fredag !!


 

/T

Av tj - 25 november 2010 20:11

HEJ !!

Idag så var det till att gå till praktiken...  Efter några hala 30 min så var jag framme igen då. Visst är det härligt med mycket snööö,,,,,, men inte när man blir försenad,,

 Idag så åkte de lite större barnen pulka så var ute med dem för att det behövde fler som kunde hålla koll på dem.. KLart att jag åkte lite också    Det fanns såklart inte någon 1m 84cmèrs pulkor men de hade säckar, haha. Efter en timme så gick jag in till min avdelning och åt mellanmål med de lite yngre barnen. Sen så blev klockan 3 och då va vi bara 3 kvar så vi gick in till en annan avdelning och va där tills de skulle stänga,, fast jag åkte tidigare (kl 4)


Efter att jag kommit hem så kom då Jesper och vi spelade lite på datorn och wii.

Sen har det bara blivit matte och tv.  


Hej då länge !



/T

Av tj - 25 november 2010 20:02

   Släktens Arkiv


Det är nu mindre än en månad kvar till jul och dags att julbaka och köpa julklappar. I år blir det en speciell julklapp. Nämligen cd skivan Släktens Arkiv som jag under hösten har gjort. Innehåller uppgifter om släktens medlemmar samt gravar och mängder med porträtt och bilder. Ett stort tack till alla som bidragit med era resultat. Utan er kunde ej denna cd produceras. Ett stort arbete har lagts ner till att kontrollera och tvätta, finputsa allt material.

Skivan är nu i slutfasen vilket innebär att det bara är lite småfix och extra saker som ev kommer med.


För närvarande finns det 185 personer på skivan, alltså mer en planerat.

42 gravbilder, 18 tidningsutklipp, 25 porträtt, 129 bilder och mycket mer.


Ha det bra   / J    

Av tj - 25 november 2010 16:37


Ursäkta förseningen !!


/T


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards