TJ

Alla inlägg under oktober 2010

Av tj - 9 oktober 2010 19:17

Hej   


Idag har jag varit i Osby och köpt en bok som jag ville ha, den var dyr men det var det värt. Fanns massa bilder med och några av de som fanns med var mina släktingar förr i tiden. Roligt att se hur de såg ut och inte bara veta saker om dem som också är kul såklart.


Nu är vi en dag närmare min födelsedagspresent. Jag är så förväntansfull. På vägen hem från Osby beställde vi pizza åt hela familjen. Resten av dagen har vi tittat igenom boken och gått med hundarna.

Har även testat morbrors nya spel till Xbox 360. Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt utan det känns rätt kort sammanfattat och bra.


/ J    

Av tj - 7 oktober 2010 23:54



/T. Gjort snabbt så inte lika bra som det brukar kanske,,, men det duger nog   

Av tj - 7 oktober 2010 21:59

Idag var det sovmorgon till 11.00 då svenskan började. Vi hade vårt första prov i svenska. Sen var det engelska och på det datorkunskap då vi snackade i mer i en timme lag och etik kring nätet och virus. Vi ska snart få en till hemskrivning. Vissa är lite sugna på att veta vad jag ska få men det håller jag hemligt lite till men jag har väntat i ungefär i ett år på denna saken.


Efter skolan rörde jag mig lite på stan och handlade present till mamma som fyller år snart. Om hon vill så får hon sin bästa present av alla sina dagar. Ja, nu får ni gissa lite. Vad vill våra mammor i 38 års ålder egentligen ha???


Vid 7 tiden tog jag bussen in till Alvesta då jag och pappa skulle bowla men vi fikade hos farmor först för vi skulle inte spela fören 8. Det blev rätt jämt men det viktigaste är att inte att vinna utan att ha roligt.


Hur var eran torsdag?    / J    

Av tj - 6 oktober 2010 18:25

 



/T

Av tj - 6 oktober 2010 18:19

Idag ser receptet ut såhär, kommer en uppgradering om några veckor.


   Brownie cupcakes

Antal portioner: 12
Ingredienser

200 g hasselnötter
175 g smör
1.5 dl strösocker
1.5 dl ljust muscovadosocker
1.4 dl kakao
0.5 dl ljus sirap
1 nypa salt
3 st ägg
1.5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
100 g mörk kvalitetschoklad, 70 %

Till servering
3 dl vispgrädde
2 dl färska hallon


1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Rosta hasselnötterna gyllene i mitten av ugnen 5–10 minuter. Gnugga bort det mesta av skalen på nötterna med hjälp av en ren kökshandduk.

3. Vispa smör och båda sockersorterna vitt och krämigt.

4. Rör ner kakao, sirap och salt.

5. Vispa ner ett ägg i taget och vänd till sist ner vetemjöl och nötter blandat med bakpulver i smeten.

6. Placera ut formar i en muffins-plåt och fyll dem 2/3 med smet.

7. Sänk ugnstemperaturen till 175 grader och grädda i mitten av ugnen i 15–20 minuter. Servera med lättvispad grädde och färska hallon.

Av tj - 5 oktober 2010 19:56

Hej!


Tyvärr har jag fått veta att min födelsedagspresent kommer nästa vecka då den är slutsåld för tillfället men levereras under vecka 41.


Både igår och idag har vi på medieproduktionen gjort reklamfilm som för vår del är jätte rolig. På svenskan är vi redo för vårt första test. Imorgon är det ett litet test på matten.


På datan jobbar vi vidare med Indesign då vi nu snart är färdiga med uppgift 3. Det går fort men det är härligt och man blir inte pressad som man ibland tror. Gymnasiet är inte så hårt och jobbigt som jag trodde från början.   

Veckorna går fortare och fortare med, imorgon är det redan onsdag vilket innebär att vi är i mitten av veckan. Nu går det neråt som vår mattelärare säger. Först går det upp men vid onsdagen dallar det ner och plötsligt är det fredag igen.


Idag blev det jämt på bowlingen mellan mig och T. Det är alltid lika roligt när vi ligger lika då ingen har något försprång. På kungsmad håller de också på att bygga nya lokaler för oss i media.   Deras deadline är december så att vi kan flytta in och undervisas efter jullovet i januari i de nya klassrummen. Då ska de gamla rivas, blir vi av dem.


Ha det så bra så länge   / J   

Av tj - 5 oktober 2010 15:02

 Ni får bakläxa ... Bad att ni skulle skicka in låtförslag som jag kunde ha till veckans låt....   EN person tipsade i alla fall om en bra låt så här kommer den   

/T   

Av tj - 4 oktober 2010 20:22

Hejsan.. Idag har vi haft svenska, BKF, Matte och något mer som jag inte har i minnet just nu    Vi kör stenhårt inför provet som vi ska ha nu på torsdag. Känns ganska bra i alla fall. Imorgon får vi också reda på hur det gick på läxan så hoppas på bra där också !"! Håller på med ett musikprogram just nu, J visade mig det och är riktigt nöjd med det, gör låtar på löpande band.


Fick en ny låt på spelningen idag också, verkar riktigt rolig så den ska spelas mycket!!   Meeeen nu är det bara att lära känna matteboken igen    hejdå så länge..    /T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards