TJ

Alla inlägg under april 2010

Av tj - 7 april 2010 12:15

   Flygande Jakob
3 dl Kelda mellangrädde
1 dl chilisås
1 dl jordnötter
1 st grillad kyckling
1 paket bacon
2 st banan

 

1. Sätt ugnen på 225°.

2. Ta bort skinn och ben från kycklingen. Skär kycklingköttet i mindre bitar.

3. Skala och dela bananerna på längden.

4. Lägg kycklingköttet i en ugnssäker form. Lägg bananerna ovanpå.

5. Vispa grädden. Rör ihop grädde och chilisås och bred det över.

6. Grädda i nedre delen av ugnen i 20 minuter. Strimla undertiden baconet och stek det knaprigt i en stekpanna. Lägg upp på hushållspapper för att rinna av.

7. Tag ut kycklingen och strö över bacon och jordnötter.

 

Av tj - 6 april 2010 18:15

Hallå  ÄR DET NÅGON DÄR   


Idag så började vi dagen med engelska, följt av matte och samhällkunskap. J hade ett skit roligt historia pass.  Medans T hade So och Sv. På etn gjorde vi varsin pizza mmm, så goda eller hur   

   

Nu har vi gått en runda och medans T äter sin mat bloggar vi lite. Här kommer även bilder från slöjden. Hoppas ni har det lika bra som vi just nu. Bara som ni vet så kan ni bara rösta några timmar till.

     

/  TJ

Av tj - 4 april 2010 13:49

Själv tycker jag att man ser lite dåligt i dessa små rutorna. Så dubbelklicka då på dom så kommer ni att komma till dess vanliga storlek.     /T

Av tj - 4 april 2010 13:17

Hej hej alla ni som läser   Nu har jag varit i Stockholm, jag kom hem igår. Då var klockan så mycket att det inte var någon ide att skriva, så jag gör det nu. Idag har det inte varit så mycket alls men här kommer det filmer från Globen som jag filmat. Det var upp som är värd att se.  

Tyvär så är inte filmerna av bästa kvalite för att jag blev tvungen att filma från mobilen. Detta beror på att jag glömde kameran i bilen.      Det var kul att komma till Globen så klart, det var inte som jag hade tänkt mej för att jag inte har kommit ihåg från mitt senaste besök. Skriv gärna in och säg vad ni tyckte om bildspelet som finns här på tj. Det är vi alltid glada för!

                  


 

Av tj - 3 april 2010 22:57

Hej allihopa!    


Förlåt att jag inte kunnat blogga så mycket men det har vart så mycket att göra dessa dagarna inför påsk. Sen är det ju också lov så då är man ju ledig och ute bland annat.


Det blev en lyckad dag tycker jag. Först var jag och mormor ute en runda i Broby och satte blommor på graven. Sen körde vi till Glimåkra och satte lite blommor på den graven. Sist handlade vi lite i Osby.

  

När vi kom hem  gjorde jag iordning påskbakelserna som vi skulle ha till kaffet. Kl 18.00 kom våra första gäster och då åt vi Varmrökt Lax med potatis och romsås. Till efterrätt åt vi mina bakelser + min morbrors dessert.

  

Snart är lovet slut och allt blir som vanligt, loven går fort tycker jag men så är det vi hörs   / J   

Av tj - 2 april 2010 11:43

        

Hej och glad påsk, såhär i påsktid så blev jag klippt. Jag tyckte att det blev bra.


Igår så åkte jag ut på landet igen, gick ut med hundarna framåt kvällen. Sen satt jag vid datorn och fixade lite.


Idag så städar vi och gör iordning för imorgon då vi ska ha påskmiddag. Så därför ska jag baka en påskbakelse till var och en. Jag ska nog passa på att vara ute en stund också. Det är jätte härligt väder.


Ha det bra och en glad påsk  / J

Av tj - 2 april 2010 08:00

Glad påsk allihop önskar TJ


      / TJ


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards