TJ

Alla inlägg under april 2010

Av tj - 15 april 2010 17:55

Hej hej. Idag  har det brunnit på skolan igen, på en toalett. Vi skulle just börja på att öva inför natilnella proven (muntligt) i engelska och så började det. Det är, ja vad kan det vara....... 3, 4 gången nu som det brinner. Det är så tröttsammt. Det var ochså en rolig idrottslektion idag. Det var bowling igen. TJ vann  .  Ja det var denna dagen    Imorgon så är det fredag och en kort dag dessutom. Men jag kommer att jobba till kl 4 kan man säga    hejdå så länge. / T  

Av tj - 14 april 2010 12:15

 Jordgubbssviss med kex

Ingredienser

½ liter jordgubbar
4-6 kex eller kakor, t ex chocolate cookies
½ liter vaniljglass
5 dl Yoggi® Dröm jordgubb

 

Gör så här

Skiva jordgubbarna och krossa kexen. Varva alla ingredienser i portionsskålar.

Av tj - 13 april 2010 18:15

Hej hej ! Idag har det varit en lång dag. Vi har jobbat mycket med matte eftersom det är nationella proven i det snart.     Efter det så har vi haft svenska och So så klart. Idag var det kass mat haha inte min smak!   Så efter skolan så hittade jag och J på lite olika saker och började på våran film som vi ska göra.     Jaha, inget mer att skriva om, förutom lite bilder.  hejdå. /T     

            

Av tj - 13 april 2010 09:07

  

God morgon   


Nu är det en ny dag med fullt med upptåg. Igår så hade vi Praktisk Matte, vi skulle mäta och gå runt saker. På SO håller vi på med att avsluta historian för att gå in på vårt sista ämne samhällskunskap. Efter skolan började jag och T med vårat bild projekt. Jag tror att det kommer att gå bra.


Kvällen blev att titta på TV och datorn. Hoppas ni mår bra annars


Kram  / J  

Av tj - 11 april 2010 16:05

    Hej Hej allihop! Nu är jag hemma igen och jag har verkligen haft kul !  

        Jag åkte på fredagen efter skolan. Vi åkte buss en och en halv timme. När vi kom till skolan som vi skulle bo i så plockade vi upp våra saker och gick sedan ned till gympasalen för samling. Vi pratade mycket om olika saker m.m Vi gick runt och lärde känna varandra.  På kvällen så var det inte sova som var den säkra varan.    Det var vissa som ville sova men många som låg i sina sängar, låg bara och pratade så klockan var 5 och jag hade inte sovit någit.     Men på lördagen så var det den första grenen i 7-kampen mellan kronobegrarna och kalmarieterna.  Det var kul eftersom jag tror att vi vann.  Jag körde lite dansmatta, kort och lite annat.  Vi påbörjade även årsmötet som tog ungefär 4 timmar ( lite mer ) Men sedan var det lägen för äventyrsbadet. VI badade i två timmar    Vi gick tillbaka till skolan för att sova och då gick det mycket bättre för det var bara 3 andra i rummet . Ja....... och idag så gick vi upp kl 9 och andra blev tvingade upp av att någon gick runt och skramlade med kastruller och så. Vi åkte tåg hem och det tog inte så lång tid och nu är man hemma och allt är som det brukar. Fast man känner att man har varit borta ett tag.      Men hejdå så länge .    /T


Av tj - 10 april 2010 21:30

Hej allihopa    


Torsdag: Då gjorde jag klart mitt projektarbete tills fredagen.

Fredag: Lämnade in mitt projekt, efter skolan åkte jag till pappa med buss.


Lördag: Gick upp 9.20 och åt frukost sen åkte vi till Alvesta och kollade på husvagnar. Efter det handlade vi och hämtade farmor. När vi kom hem igen fikade vi och sen lagde jag middag. (Viltbiffar med Lingonsås) Vi spelade spel sen och nu håller jag på med min nya mobil som jag fick av pappa.

  

Ha det bra  / J      

Av tj - 8 april 2010 21:16

Jaha hej hej. Imonrgon så bär det av till Kalmar. Det ska bli jätte jätte kul !  

Bilden kommer att bli mycket rolig de senaste veckorna. Därför att det är fritt arbete, då kan man filma eller vad som hälst. Få se vad det blir, det blir kul i alla fall.  HEJDÅ HEJDÅ        / T    /T     /T 

Av tj - 7 april 2010 22:10

  


Ni har varit fantastiska, en sån jämn och spännande omröstning har jag aldrig sett men nu har vi ett resultat och vinnare är ..................................................

 

Måns Zelmerlöw med bara en enda röst ifrån sin motståndare Selena Gomez. Totalt har 40 personer röstat och jag är glad att det inte blev ett oavgjort resultat. Men nu åter till dagen, idag så blev engelskan inställd. Då jobbade vi med annat istället och hade rast till slöjden började. Efter skolan kl 17.00 var det bowling träning som vanligt fast idag så spelade vi amerikansk bowling. Det går till att man delar in sig i två lag på två banor. Sen kör man ett slag i en ruta på sin bana, när alla i laget har slagit sina första slag så byter man bana till motståndarens. Och då kör man ett slag där tills alla i laget har slagit och då går man över till sin egen igen. Och sen håller man på så fram och tillbaka. 

 

Det var jätte roligt faktiskt   

Nu så har jag börjat att renskriva mitt projekt arbete och det är halv klart i stort sett. Ha det bra nu tills vi hörs nästa gång    

 

OBS. Kom ihåg att imorgon torsdag, 8 april så kl 12.15 kommer Måns visa mer om sig själv och under dagen.

 

/  J       

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards